Advertenties


17x8,5" achteraan?

Gestart door YVE5, 6 januari 2009, 15:19:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YVE5

OK, volgens mij hebben jullie mijn overtuigd :) t zal dus hoogstwaarschijnlijk 8,5J worden, met een 205/40 band. Toch voor achteraan. Vooraan ga ik kiezen voor een 7,5J met 195/40 band.
Komt dus wel goed ;)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Decepticon#1

Dik! Maar laat je natuurlijk nog even informeren door de bandenboer! Welke velgen komen er trouwens op? Foto!

YVE5

tipje:  S.ML, maar dan niet van S., maar van een ander merk, omdat ze bij S. maar tot 16" gaan, en ik 17" wil. Dus laten we ze op maat maken ;)

http://img.photobucket.com/albums/v312/Tuningdevil/aak.jpg

:D :D


zouden ze moeten worden normaal gezien... Tenzij er iets zou tussenkomen, want tis niet zonder risico's dat ik ze moet bestellen :(
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

RikRace

#18
Ik heb zelf 17 inch 8J velgen (Borbet 'E') en banden van 205/40. Tevens heb ik hem 3 cm verlaagd en er spoorverbreders op van 15mm.








Ik heb de wielkasten iets om laten rollen en alleen bij veel gewicht in de auto loopt hij af en toe aan bij sterk inveren. In het dagelijks verkeer absoluut geen last!

Eventueel meer info hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=14812&highlight=hamberg


Groeten,
Rik

Mod Break///Je hebt een mooie auto maar je hebt bij een ander topic ook dezelfde foto's neer gezet en het is niet de bedoeling er een project pagina ervan te maken.
Daarvoor moet je lid zijn en kan dit gedaan worden in het gedeelte projecten. B.V.D.  Mod///
-RENAULT-SPORT-

Nick Mattheus

ja, ik heb het weer gezegd he :) :D

maar, waarom zou het niet passen? men broer heeft een keskin 9J achteraan steken (et waarde weet ik wel niet juist...) met een 215 band en een spacer van 10 mm...

kassen zijn wel volledig gerold, maar niet naar buiten gehaald ;)

ikzelf heb ook een 8J achteraan, zelfs vroeger toen men kassen nog niet gerold waren lag hier een 205 band op... dit ging toch ook heel goed, nooit nergens raken...

daarna kassen laten rollen, 195 band erop (niet noodzakelijk maar denk nog spacers te monteren :q) en dan nog wat bij verlaagt !-! dit

dit was ook nog met de 205 band...

gewoon die kassen laten rollen, velgen plaatsen en foto's trekken... Y :)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

YVE5

kassen laten rollen: k heb een afspraak dinsdag :)
velgen plaatsen: eerst nog bestellen hé, heb nog altijd geen prijs gekregen :(


welk is uwe ET?
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Nick Mattheus

Et is 35...

maar heb nog wel anderhalve cm plaats in de kas ;)

waar ga je dit laten doen?
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

YVE5

Citaat van: Nick Mattheus op  9 januari 2009, 21:15:44
Et is 35...

maar heb nog wel anderhalve cm plaats in de kas ;)

waar ga je dit laten doen?

bij Chris van Woensel. Heb der al enkele goeie reacties van gehoord en dieje valt redelijk mee van prijs (40 euro per kas)

Liggen uw velgen nog op den auto? of hebt ge die eraf gehaald voor de winter?
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Nick Mattheus

idd, mijne zijn ook gedaan bij Van Woensel ;)

heel tevreden over hoor !-! wel zorgen dat hij de rand helemaal omplooit ;)

nope, men velgen liggen nog op de megane, maar rij met dit weer altijd met de jeep rond :)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Mark Coupe

Even een vraag aangezien dit topic er redelijk bij komt....

Wie rijdt er binnen de club met 8.5J et30
ben aan het kijken voor eventueel andere velgen en dan
het liefst 18'' maar wordt een 8.5J x 18 met e.t 30 niet te breed voor achter ??

heb een redelijk normale verlaging van ong. 3 a 3.5 cm achter
en rij nu met 7.5J x 17 et 40 met 5mm spacer (et35 dus)

rs50jochem

In het verleden heb ik 8,5J X 18Inch gehad op ET40 en met spoorverbreders ertussen (van 25mm breed) op ET15, beiden waren te doen.. Dus gewoon steken, op z'n hoogst moet je de wielkastranden omrollen of stuggere schokdempers steken..

Mark Coupe

iemand anders nog ??

@Peter vd Meij.... wat zijn jou velgmaten ??

rs50jochem

Verwacht niet teveel mensen die dat aan velgmaat in het verleden al gemonteerd hebben en dus jou hun ervaring erover kunnen vertellen.. ;) Het past zowiezo als je er 215/35X18 op steekt..

Peter heeft 8,5J 17Inch met ET30 en Michel Cijs heeft in het verleden ook nog met 15mm spacers ertussen op ET15 mee gereden met omgerolde wielkastranden..

YVE5

oei, en yves heeft nog altijd zijn velgen niet besteld...
meer nog, ik ben van gedacht veranderd qua velgkeuze :D

Ik wacht nu op prijzen, en hoop dat ze voor mij een 7,5" kunnen maken, want normaal gezien is de smalste maat verkrijgbaar een 8"...
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Mark Coupe

#29
Citaat van: RS50Jochem op  3 maart 2009, 21:43:18
Verwacht niet teveel mensen die dat aan velgmaat in het verleden al gemonteerd hebben en dus jou hun ervaring erover kunnen vertellen.. ;) Het past zowiezo als je er 215/35X18 op steekt..

Peter heeft 8,5J 17Inch met ET30 en Michel Cijs heeft in het verleden ook nog met 15mm spacers ertussen op ET15 mee gereden met omgerolde wielkastranden..

@ Jochem ....Duidelijk verhaal bedankt
er zal dan inderdaad 215/35R18 op komen, alhoewel ik ook nog twijfel over 205/35R18

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev