Advertenties


17x8,5" achteraan?

Gestart door YVE5, 6 januari 2009, 15:19:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YVE5

Omdat ik nieuwe velgen ga kopen, ben ik aant twijfelen voor de maat achteraan...

K heb nu 7" breed liggen met 205 band op.  Die raakt juist niet tegen de wielkassen...
dus als ik nu dat randje laat dichtplooien, kan er normaal gezien wel een 8" steken. Maar als ik iets breder zou kunnen, zou ik dat ook wel willen...

Heeft er hier iemand een 8,5" breed liggen? Of weet er iemand of dat past. Liefst met 205/40 band, maar evt met 195/40 band. Geen andere optie :)
Velg of band mag nergens raken, mag ook niet buiten de wielkas komen. En k ga mijn wielkassen ook niet laten rollen zoals bv Jan gedaan heeft...



Hopelijk kan iemand mij helpen :)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Decepticon#1

Ik heb achter 8.5J. Hij is achter denk ik 3 cm verlaagd, daarom hebben we de rand van de wielkast een eindje omgeklopt (nog niet heel ver) maar de band raakt de rand wel, dit komt echter vooral door de 15 mm spacer die er tussen zit. Als deze er niet tussen zit, dan raakt het wiel de kast niet.
Het hangt er dus vooral vanaf hoe laag jij ligt in verhouding tot mijn wagen, check het anders even op mijn projectentopic (Stunticon)
Door de 15 mm spacer zit de velg netjes tot de rand van de wielkast, niet erbuiten.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Mzzl,

Peter

YVE5

Nja, mijne is wel een beetje meer dan 3cm verlaagd...
Hier een foto van hoe de wagen er gisteren bijstond... Vandaag uiteraard even hoog :D



Heb jij 205/40 op de velg liggen? of 215/40 ?
Wel goed dat de band de kas niet raakt bij jou. Dus is de kans ook reëel dat het bij mij ook niet zo hard zal raken :)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

rs50jochem

Gewoon 8,5J steken zonder spacers en 195/40X17 erop.. Dat moet wel lukken hoor en anders gewoon een set hele stugge schokdempers (Koni) kopen..

YVE5

Citaat van: RS50Jochem op  6 januari 2009, 19:10:31
Gewoon 8,5J steken zonder spacers en 195/40X17 erop.. Dat moet wel lukken hoor en anders gewoon een set hele stugge schokdempers (Koni) kopen..

Vermits KW nog samenwerkte met Koni voor mijn model, zit ik al met een Koni demper... Verstelbaar in hardheid, dus volledig dichtgedraaid...

spacers is sowieso mijn ding niet...
en die 195, nja, had ik ook gedacht. Maar ik ga vooraan ook voor een 195, op een 7,5..
Dan zit die achteraan enorm getrokken en vooraan amper. Dat is ook niet direct mijn smaak...


185/35 terug plaatsen is geen optie... ben niet tevreden van die banden...
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

rs50jochem

Tsja, dan achteraan gewoon een 205 band plaatsen, die staat iets minder scherp getrokken waardoor het dus er goed uitziet..

Ook kun je achteraan 8J met 195 plaatsen..

YVE5

dat is mijn vrees, dat er met een 205 band, de banden raken in de wielkassen... zowel aan de binnenkant als de buitenkant...

8" zal de veilige keuze worden, maar k denk, in combinatie met een 7,5 vooraan, dat een 8,5 achteraan knapper zou zijn...
En zoals Nick me zei: "Ge moet ze toch op maat laten make, dus dan moete ze ineens breed genoeg neme hé"

Een 8,5 kost maar 10 euro meer dan een 8... dusja...
Maar als ze zeker raken, dan vind ik het ook maar zot....
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

rs50jochem

Ik had op mijn Coupe 8,5J 18Inch met ET42 en 215/35X18 en dat liep niet aan.. Ook heb ik er een tijdje 25mm spoorverbreders tussen gehad dus had ik ET17 en toen liepen m'n banden aan de buitenkant pas tegen de wielkasten bij snelweg inveren (had wel hele goede schokdempers ;))..



Dit was met spoorverbreders dus ET17.. Dan staat het wiel even breed als de wielkastrand.. Als je gewoon ET35 gebruikt loop je niet aan de binnenkant aan en niet aan de buitenkant met een 205 band.. Maar in jouw geval moet je gewoon een hele stevige schokdemper hebben die hem tijdig remt met inveren..

YVE5

hmm, als ik die foto zo zie, dan ga ik de gok wel wagen denk ik...
Volgende week dinsdag de kassen laten rollen. en dan ga ik eens wat metingen doen...
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Michel Cijs

8,5J met normale et moet lukken Y

anders kun je altijd iets de binnenkant rollen; dit kan zonder spuiten Y

YVE5

wat is een normale ET?  rond de 35 bijvoorbeeld?

dit kan ik allemaal veranderen:
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Michel Cijs

#11
35 ja

met et 30 ga je denk ik al naar de krappe kant; miss red je het net

de mijne had gerolde kassen achter (dus binnenkant randje weg tot aan de skirts en met een licht bolling naar buiten (licht, lang niet zo extreem als Jan) dit was gedaan zonder spuiten toen hij nog de oude kleur al had)

hier met et30, 8,5J met 205/40




dus wordt al krap (hier goed te zien; als je niet naar jennifer kijkt ;))

met spacers ben ik toen naar et 15 gegaan; toen moest ik harde koni's plaatsen anders liep het af en toe aan op de snelweg; maar de koni's in de middelste stand 'slechts' Y




qua stand was dit wel het mooiste vond ik; dit was de look waar ik lang naar heb gezocht Y (naar hem te hebben gevonden; vrij snel te hebben verkocht zoals dat gaat ;))







qua rijden ging dit dus goed zoals je ziet Y


rs50jochem

Dus Yves.. Materiaal genoeg en na de foto's van Michel gezien te hebben denk ik dat je ze het beste maar lekker kan gaan kopen in 8,5J.. :)

Michel Cijs

Citaat van: Decepticon#1 (Peter) op  6 januari 2009, 17:17:11
Ik heb achter 8.5J. Hij is achter denk ik 3 cm verlaagd, daarom hebben we de rand van de wielkast een eindje omgeklopt (nog niet heel ver) maar de band raakt de rand wel, dit komt echter vooral door de 15 mm spacer die er tussen zit. Als deze er niet tussen zit, dan raakt het wiel de kast niet.
Het hangt er dus vooral vanaf hoe laag jij ligt in verhouding tot mijn wagen, check het anders even op mijn projectentopic (Stunticon)
Door de 15 mm spacer zit de velg netjes tot de rand van de wielkast, niet erbuiten.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Mzzl,

Peter

ik had over deze reactie heen gelezen, maar peter rijdt nu met de cr7 velgen idd, dus moet idd kunnen zonder de spacers Y

Decepticon#1

#14
En blij dat ie er mee is!!  Y Ik zou idd voor 8.5J gaan, spacertje eventueel. Maar als ik zie hoe laag jij achter ligt, dan is die absoluut niet nodig, aangezien de bovenkant van je band al in de kast lijkt te verdwijnen. Ik heb een 205/40/17 band, dus hij staat mooi getrokken op de velg.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev