Advertenties


lekke band

Gestart door Andy, 2 augustus 2006, 20:20:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andy

Ik ben blij met jullie reactie's.

Ik ben aan het onderzoeken of er nog mogelijkheden zijn om een band te verwisselen, met een verlaagde auto, welke tevens van side skirts is voorzien. Ik ga zeker iets uitproberen met een balkje.

Als alternatief, zat ik te denken aan zo'n spuitbus. Het nadeel, je moet altijd een nieuwe band kopen, vind ik nogal groot. Zeker omdat ik nogal dure banden op m'n auto heb liggen.

Ik hoop op nog meer reactie's en adviezen.

herbert

in de autoweek van deze week staat een geleiachtige vloeistof,waarmee je snel gaten tot 6 mm kunt dichten.
het is met een 12v compressor.het set kost 42.50
kijk maar eens op www.repareerjeband.nl  

xforce

maar hoe vaak rij je een lekke band?
Is het dicht bij huis, dan laat je even een bekende je reservewiel brengen.
Is het ver van huis, dan gebruik je maar een keer zo'n spuitbus.
Hooguit dat je dan 1 keer in de twintig jaar een keer een nieuwe band moet kopen omdat ie lek is.
Ook al heb je een reserve wiel bij, de kans dat je de lekke band niet meer kunt gebruiken is ook altijd nog aanwezig.

Al met al, neem ik genoegen met de "tijdelijke" spuitbus oplossing

carlos

Citaat van: herbert op  4 augustus 2006, 12:22:41
in de autoweek van deze week staat een geleiachtige vloeistof,waarmee je snel gaten tot 6 mm kunt dichten.
het is met een 12v compressor.het set kost 42.50
kijk maar eens op www.repareerjeband.nl 

Ziet er erg interessant uit.. Stond er een test/review over in autoweek of was het een advertentie ? Iemand ervaring mee ? Als het wat is ga ik het zeker halen ipv m'n reserverwiel !

GVR

Ik heb ooit iets gezien dat je op je uitlaat aansluit en waarmee je dan een luchtzak onder de auto kan opblazen(als je geen plaats voor een krik hebt).Weet niet of dat iets is? Runflat banden kan natuurlijk ook maar dat kost wel weer een beetje.(en niet in alle maten verkrijgbaar)

Andy


Ziet er aardig uit, die gelei achtige groene vloeistof.
Alleen dit is natuurlijk een reclame filmpje... kleven er in werkelijkheid ook nog nadelen aan???

Ik heb geprobeert om alsnog m'n krik onder de auto te zetten en dit is gelukt.
heb een aantal kunststof "plaatjes" van ca. 20 x 20 cm in m'n auto gelegd, bij een lekke band, kan de auto hierop rijden en daarna alsnog m'n krik gebruiken. M'n reservewiel blijf ik dus gewoon gebruiken indien nodig.

De afgelopen jaren heb ik toch zeker zo'n 3 keer een lekke band gehad. En telkens de band verwisseld en later de band weer laten maken en teruggeplaatst. Is toch een stuk goedkoper dan telkens een nieuwe band kopen.

Ik ben wel, nog steeds benieuwd naar meer reacties en meningen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev