Advertenties


verwijderen van de airbag(s)

Gestart door Tuned, 23 april 2006, 21:26:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuned

had ergens een vraag hier over gesteld maar kan het topic nie terug vinden

mijn vraag is dus is het mogelijk ZELF de airbag in het stuur en passagiers zijde te verwijderen?
de garage wil dit namlijk niet doen omdat het er niet voor niets zit
ik heb hier nu een sportstuurtje liggen en zou dat graag in de megane willen maken

alvst bedankt !-!

henk

ik had ook een stuur met airbag en heb deze zonder probleem eraf kunnen krijgen (let wel op dat ie niet afgaat tijdens het demonteren) daarna mijn stuurnaaf aan moeten passen omdat deze niet paste en het stuurtje geplaatst. ik heb ook geen last gehad van een lampje dat zou moeten gaan branden na het verwijderen van de airbag?!?! maar dat kan ik mis hebben, succes bij het monteren  !-!

Nick Mattheus

zeg nooit nooit :q
deze kan nog altijd afgaan hoor ;)

maar zoals remko zegt zeker altijd eerst de accu afkoppelen en daarna nog wel altijd voorzichtig zijn met de airbag Y

greetz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Tuned

oke ga ik proberen, volgens de dealer zou ik de accu moeten ontkoppelen en minstens 5 minuten moeten wachten dan de airbag er afhalen en geen probleem..
alleen dat lampje zeiden ze dat zal blijven branden en daar krijg je met een APK problemen mee
iemand daar al een oplossing voor??
want hoe doen jullie dat met de apk dan? gewoon sportstuur erop laten of voor die ene dag eventjes het orgineel weer terug?

wess


Tuned

ja oke dat wist ik ook al maar ze zeggen dan dat bij de apk gelet word op de lampjes met controle, dus even aan springen en dan uit dat doen ze dan nie...

henk

kan iemand mij vertellen waarom ik geen last van een brandend lampje na het verwijderen heb?
toevallig het lampje kapot?

Rmc_Jelluh

tegen het branden van het lampje heb je ook wat .. een weerstand op een stekkertje maken dat op je airbag stekker past..
ik laat me auto altijd maken bij een monteur die bij de dealer werkt die heeft er een voor me gemaakt..
zo houd je het systeem voor de gek zg maar en geen last meer van een lampje dat blijft branden..

Kevin

Gewoon lampje eruit trekken tijdens de keur gaan ze echt niet heel je dashboard verwijderen om te kijken of er wel of geen lampje erin zit.

Zo hebben ze het mij verteld en heb er al 2 jaar goede ervaring mee bij de keur  ;)

succes


Tuned

oke wil dit dus aanstaande zondag gaan doen maar nu zeg een maat van me met zijn tigra dat ik eerst de stekker uit de computer van de airbag moet halen, maare 8)7 waar zit ie?

Tuned

misschien stomme vraag maare de stekker van de airbag zit toch boven op de stuurkolom(als je de behuizing verwijdered hebt..

een oranje huls met 2 draadjes eruit naar een redelijk grote platte stekker?

zie namelijk ook een stekkertje onder aan het kolom, wel is  het?
dacht zelf een voor de air bag een voor de toeter

Tuned

oke heb vanmidag dankzij "helpdesk"remko het groten deels voor elkaar gekregen, nu kreeg ik alleen het stuur nie los bij gebrek aan goed gereedschap.

dus morgen een 2e poging en gelijk wat fotos miss ook handig voor een FAQ, en van de deurpanelen en dashboard boven kant

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev