Advertenties


velgen

Gestart door Big Pimpin, 7 mei 2006, 21:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Big Pimpin

Hallo,

Ik was ff benieuwd of er onder een phase 1 RMC ('02) 2.0 16V ook velgen passen met de maten:
4x100 et 38

Heb net al het F.A.C. doorgelezen maar kom er niet helemaal uit. Daar staat dat er voor mijn auto een et waarde nodig is van 44. Staat dit vast of kun je hier ook van afwijken?? Zo ja, hoe ver?

Alvast bedankt!

Megane2000Coupe

Je ET-waarde mag lager of hoger zijn, als je een lagere ET-waarde neemt komen je velgen meer naar buiten te staan, geeft dus een breder effect  ;)
Als je ET-waarde dus hoger is komen je velgen meer naar binnen te staan.

Hoe veel lager je kan gaan ligt er aan hoeveel ruimte je nog hebt in je wielkast, kwestie van even meten

Big Pimpin

Hey bedankt voor je reaktie!

Als ik het goed begrijp dan zou ik dan met die andere velgen 6mm meer naar buiten komen?? (Et44-Et38=6)

Dat lijkt me niet zo veel dus dat zal dan wel gaan lukken, denk je ook niet? Maar ik zal het idd eens gaan meten, maar waar zou ik moeten gaan meten? Aan de buiten/boven kant van van mijn band tot mijn wielkast? Zal dit ook gaan veranderen als ik dan later nog eens laat verlagen??

Mvg

sebastiaan

et 38 is geen enkel probleem.

Megane2000Coupe

Je kan inderdaad gewoon meten vanaf het meest uitstekende deel van je band en dan tot aan binnenkant van je wielkast.

RaymondTroost

35 is toch wel de max, als je niet te veel weel aapassen.. kassen rollen is een must !-!

Michel Cijs

zit idd een kern van waarheid in

de grens opzoeken kan altijd, en er zijn meerdere dingen van belang: hoe laag sta je, heb je skirts etc etc.

Mijn kasten zijn nu gerold en ik sta op 8,5J met et 15 achter, dit loopt aan maar enkel in extreme gevallen. Vermoedelijk loopt het aan op de bovenkant van de skirts en aan de wielkastrand net voor de achterbumper.

Het is dus een beetje zoeken en kan per auto en wens vd eigenaar verschillen.

Heb je hier geen zin in: ET 35 is de maatstaf tot velgen van 7.5J en waarschijnlijk zelfs 8J heb je tot die ET waarde geen probleem. Ga ook niet veel hoger zitten want dan staan de velgen weer verder naar binnen wat naast minder fraai ook geen voordelen heeft want je kunt weer aan de binnenkant dingen gaan raken of zelfs te ver richting je remmerij komen.

LVD

Het is vrij simpel, net als jochem al zegt... De ET waarde is afhankelijk van de breedte van je velg. De ET waarde wordt berekend vanaf het hart van de velg tot aan de naaf. Als je 9J velgen met ET20 hebt, zullen je velgen verder naar buiten steken dan met 7J velgen. Maar als je 9J eronder zet, moet je weer lagere ET waarde hebben, anders komt de binnenkant tever naar binnen..

Als je je max ET wilt weten, (zo heb ik het ook gedaan), gewoon kijken wat je ET waarde nu is en hoe breed je velgen zijn, dan opmeten hoeveel ruimte je hebt in je wielkasten enz, ff rekenen, dan kan je precies zien welke ET waarde je moet hebben...

RaymondTroost

Hmm


Ik rij zelf op 8,5j net als dh cijs... Met een et van 35.. en 4cm verlaagd.. Dan loopt het dus echt wel aan hoor als je de kassen niet rolt of uitklopt.. JIj heb 18 inch maar als je naar de achterkant kijkt staat die erg hoog vind ik.. Mischien dat je ze daarom neit raakt.. en met die et kan het idd best.. tis maar net in waat voor waardes je velgen er zijn.. Ik kon kiezen uit7,5 8,5 en 10j.. en dan uiteenlopende et's

De max is gewoon Et 35 met 8,5j velg ... Dan moet je rollen... en raakt die net de binnekant niet..

Gast Apeldoorn

bonus gehad van de baas en nu dus op zoek naar DE velg....

Nu ben ik erg gecharmeerd van de velg die bijvoorbeeld jan en joost onder de meg hebben. dit is volgens mij de schmidt velg....weet iemand de maten??

Ik zelf heb gevonden een andere velg die er veel op lijkt, maar voordat ik ga bestellen wil ik graag zeker weten of deze past...de wielenboer zegt dat dit wel lukt, maar ik wil graag uitsluitsel...

Auto is NIET verlaagd
zitten verbreders onder de auto....zou niet weten hoeveel etc
betreft een 2.0 16v met andere bumpers + sideskirts...(algoed jullie kennen mijn auto mischien nog wel)

de velg die ik graag wil :

Keskin KT7 Crazy full-chrome
maat 8,0J x 17inch


gaat dit passen???

Kenny Mattheus

deze hebben een et van 35, zoals ik op de site kon nakijken, zou normaal gezien wel moeten passen, anders kan je nog altijd met een klein spoorverbredertje de velg iets naar buiten brengen, maar volgens mij zijn er hier op de club zelfs die een 8.5j hebben steken met een et van 35.
Dus, conclusie, ja, zou moeten passen zonder probleem  ;)
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

RaymondTroost

Ik heb die maat dus !-!

Big Pimpin

Ok, ff voor de duidelijkheid (voor ik straks iets koop wat niet past)

Kunnen onder mijn coupe velgen met de maten 4x100 ET38 7J met de banden 205x40x17, en als ik in de toekomst iets wil verlagen geeft dat geen problemen??

Alvast ZEER bedankt  !-!

Aad

Citaat van: Big Pimpin op  7 mei 2006, 21:18:05
Hallo,

Ik was ff benieuwd of er onder een phase 1 RMC ('02) 2.0 16V ook velgen passen met de maten:
4x100 et 38

Heb net al het F.A.C. doorgelezen maar kom er niet helemaal uit. Daar staat dat er voor mijn auto een et waarde nodig is van 44. Staat dit vast of kun je hier ook van afwijken?? Zo ja, hoe ver?

Alvast bedankt!

Beste,

Er gewoon onder zetten, gaat zonder problemen !!

Aad

www.hoogendoornwheels.nl

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev