Advertenties


spuiten deurklinken en spiegels

Gestart door xforce, 2 mei 2006, 12:52:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xforce

Hallo jongens en eventuele dames,

Ik was zojuist een poging aan het doen om mijn deurklinken te verwijderen. Maar halverwege zag ik nog niet echt veel vooruitgang.

Wat zijn de tips om deze zo eenvoudig mogelijk eruit te halen. Ik had een deel van het plastic paneel van de deur verwijderd, maar daarachter zit nog meer aan kapjes en overal bouten. Waar haal ik die klinken los.

En de spiegels zijn me nog een vraag, ik zag dat er 3 bouten aan vast zaten. Deze gewoon losdraaien ?

En hoe gaat het dan met de bekabeling?

Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Bedankt,
Wouter

rik

Spiegels: idd 3 boutjes losdraaien. Let er wel op dat deze niet in de deur terechtkomen! Wat betreft de bekabeling; als het goed is zit daar een stekkerverbinding. Die haal je los en dan pak je de spiegel er zo vanaf.

Deurklinken: vrij lastig karweitje. Deurpanelen + kaartenbakken er vanaf. Daarna zul je die zwarte stukken (ruitvormig) plastic wat in de deur zelf zit ook moeten verwijderen, om bij het stangetje te kunnen komen die naar het slot loopt. Deze moet je losklikken uit een of ander clipje. Dit is vrij lastig, omdat je het bijna niet kunt zien. Pas ook op dat dit clipje niet kapot gaat! Wanneer dit stangetje los is kun je de 2 moertjes van de handgreep zelf losdraaien. Wanneer dit klaar is kun je het handgreepje er uitpakken door de klink omhoog te doen. Als het goed is past tie dan door het gat.
Lastig uit te leggen, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.  ;)

Bartjuhh

Sluit ik me bij aan !-! Het clipje waar je de stang uit moet klikken bevind zich overigens precies naast je deurklink op die hoogte succes!

rik

toch iets anders dan wat ik bedoelde.  :q Ik had het stangetje bij het slot losgemaakt i.p.v. bij de klink zelf.
Maar beide opties zijn dus mogelijk  !-!

xforce

het is al gelukt om de spiegels eraf te halen.
binnenkort even kijken hoe ik deze het mooist kan spuiten.
Het spiegeltje zelf is er nu ook uit, even draadjes en motortjes afplakken dan, en spuiten maar.

K heb een flesje primer als basis,
en dan de juiste lak voor mijn kleurcode

ik hoop dat het wat moois gaat worden.

xforce

ik kan trouwens geen topic openen bij projecten, om daar het een en ander te showen. :-(

rik

moet je geloof ik lid zijn  ;)

Maar heb je een spuitbus met daarin de juiste lak? Zo ja heb je deze van de dealer en hoeveel kostte dat?

xforce

15 euro in den bosch bij de automat
moet je gewoon je kleurcode geven, dan zoeken zij de juiste bus


Marc Brouwer

Citaat van: xforce op  2 mei 2006, 14:08:01
ik kan trouwens geen topic openen bij projecten, om daar het een en ander te showen. :-(

**Off topic**
Een eigen topic in het projectgedeelte is alleen voor RMC leden.
**End off topic

"We Shall Not Be Moved"

peterachterop

pas zeker op met het plastic clipje.
ik heb mn ieuwe handvaten erin gezet maar heb 1 clipje naar de eeuwige rustvelden geholpen.

nu op zoek naar een nieuwe of sloop.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev