Advertenties


Karikatuur

Gestart door RuuP, 4 november 2004, 11:31:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Timo Zuiderduin

helaas moet je je inloggen als je de rest van het verhaaltje wilt lezen!

peterachterop

is niet zo veel werk hoor.
Ik ben zelf een behoorlijke fan van photoshop en heb me ooit al eens op deze site ingelogd, zal het gehele verhaal wel ff plaatsen.


peterachterop

Om te beginnen gaan we de foto zwart-wit maken. Dit doen we niet door het beruchte Grayscale, maar door desaturate. Ga naar Image -> Adjustments -> Desaturate of druk Ctrl + Shift + U. Zoals je ziet is ons plaatje nu zwart wit geworden.

Ga met de rechtermuisknop op layer 1 en druk Duplicate.

Ga nu naar Image -> Adjustments -> Invert of druk Ctrl + I.

We hebben nu opzich al een leuk effectje gecre?erd, maar dit is niet onze bedoeling. We zijn nu al een paar stapjes verwijderd van een leuke tekening. In het layer-uitschuifmenuutje staat nu normal. Verander dit naar Color dodge.

Als het goed is, is je scherm nu zo goed als wit. Ga nu naar Filter -> Blur -> Gaussian Blur en neem de volgende settings over.

Gefeliciteerd! Je weet nu hoe je foto?s simpel omtovert tot mooie tekeningen. Je kunt dit effect bij bijna elke foto toepassen. Veel succes ermee!

Cabrio-DriverTU

Citaat van: peterachterop op 19 augustus 2005, 11:07:17
Om te beginnen gaan we de foto zwart-wit maken. Dit doen we niet door het beruchte Grayscale, maar door desaturate. Ga naar Image -> Adjustments -> Desaturate of druk Ctrl + Shift + U. Zoals je ziet is ons plaatje nu zwart wit geworden.

Ga met de rechtermuisknop op layer 1 en druk Duplicate.

Ga nu naar Image -> Adjustments -> Invert of druk Ctrl + I.

We hebben nu opzich al een leuk effectje gecre?erd, maar dit is niet onze bedoeling. We zijn nu al een paar stapjes verwijderd van een leuke tekening. In het layer-uitschuifmenuutje staat nu normal. Verander dit naar Color dodge.

Als het goed is, is je scherm nu zo goed als wit. Ga nu naar Filter -> Blur -> Gaussian Blur en neem de volgende settings over.

Gefeliciteerd! Je weet nu hoe je foto’s simpel omtovert tot mooie tekeningen. Je kunt dit effect bij bijna elke foto toepassen. Veel succes ermee!


thnxx peter
deze namiddag eens proberen

peterachterop

moet gaan lukken is een kleine 5 min werk

Jeroen

En nu nog mooi tussen de lijntjes inkleuren  :)

peterachterop

heb ik al gedaan en dan krijg je dit.

Kleurplaat leeg:



Kleurplaat ingekleurd:




Netjes toch? ::)

Jeroen

Netjes hoor  :D

Misschien wel een idee om kleurplaten te maken.
Foto ter grote van een A4.

Maken we een RMC kidscorner op de site  :D

peterachterop

ik heb de smaak nu te pakken.
;D

Timo Zuiderduin

@peter,.. trouwens wel een hele vette achtergrond!! (en dan bedoel ik de Grafitti en niet dat hekje ;D)
waar is dat?? vind dat soort achtergronden namelijk ontzettend gaaf en ben op zoek naar een soortgelijke locatie voor een fotoshoot met mijn karretje!!

peterachterop

Jeroen u've got mail.

Daniel heeft morgen wat in te kleuren. :D

peterachterop

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 20 augustus 2005, 13:04:40
@peter,.. trouwens wel een hele vette achtergrond!! (en dan bedoel ik de Grafitti en niet dat hekje ;D)
waar is dat?? vind dat soort achtergronden namelijk ontzettend gaaf en ben op zoek naar een soortgelijke locatie voor een fotoshoot met mijn karretje!!

Somewhere in groningen.
Moet je gewoon ff langs verlaten gebouwen achter stations oid kijken daar wordt veel gespoten (met de spuitbus)

Jeroen

Citaat van: peterachterop op 20 augustus 2005, 13:10:50
Jeroen u've got mail.

Daniel heeft morgen wat in te kleuren. :D

Haha, mooi man.

Ook namens Daan bedankt  :D

berry_p

Citaat van: peterachterop op 19 augustus 2005, 11:07:17
We hebben nu opzich al een leuk effectje gecre?erd, maar dit is niet onze bedoeling. We zijn nu al een paar stapjes verwijderd van een leuke tekening. In het layer-uitschuifmenuutje staat nu normal. Verander dit naar Color dodge.

waar kan ik dit vinden in de nederlandse versie?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev