Advertenties


Trillen motor van Renault Megane Station 2012

Gestart door bvandam, 19 augustus 2019, 22:01:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bvandam

Beste leden,
Ik ben in het bezit van een Renault Megane Station uit 2012 diesel met een kilometerstand van 223.000. Ben er dit jaar mee naar Spanje gereden zonder enig probleem. Na terugkomst begon twee weken later de motor te trillen en er ging een lampje branden dat aangaf dat er iets met het milieu zou zijn. De precieze melding ben ik vergeten. Hebben gelijk de garage gebeld, waar ik de auto trouwens ook heb gekocht en in onderhoud heb, die mij aanraadde om maar even langs te komen. Ze hebben de foutmelding wel weggekregen door iets door te spuiten, wat weet ik ook niet want ik ben totaal a-technisch. Heb toen wel een afspraak gemaakt voor het trillen van de motor. Bij controle bleek dat een van de verstuivers slecht was en de andere drie waren er ook niet zo best aan toe. Deze zouden moeten worden vervangen a €300 per stuk. Deze reparatie kostte me dus ongeveer €1.700. Na de reparatie bleek het trillen wel wat te zijn afgenomen maar toch nog niet helemaal weg. Ze hebben er nog in gereden en zijn bij de officiele Renaut dealer langs geweest. Het vermoeden bestaat nu dat het vliegwiel vervangen zou moeten worden. Dat zou dan weer een reparatie zijn van ongeveer €1.200. Als ik dat van tevoren had geweten dan had ik de eerste reparatie waarschijnlijk niet door laten gaan, maar het zij zo. Ik zit nu dus in een soort spagaat en twijfel nu of het trillen wel aan het vliegwiel kan liggen. Als deze in onbalans die dan zou ik zeggen dat mij een hoger toerental de trilling zou moeten toenemen. Dat is dus niet het geval. Op dit moment merk ik bij ongeveer 80km dat de trilling afneemt. Zodra je weer wat harder gaan rijden neemt het iets toe. Ik weet het zelf ook niet meer maar heb mijn twijfels over de gestelde diagnose.
Wat zou eventueel andere oorzaken zijn van het trillen. Ik ben nl. bang als de voorgestelde raparatie wordt uitgevoerd de trilling alsnog niet weg is en het heel ergens anders zit. In dien er nog vragen zijn dan zie ik het wel. Voor eventuele suggesties hou ik me aanbevolen. Bij voorbaat dank voor de reacties.

zapp

Je zou eens kunnen kijken of je een afspraak kunt maken met die garage (soort van No cure No pay).
Jij wilt namelijk helemaal geen nieuw vliegwiel of nieuwe verstuivers. Jij wilt dat die trilling weg is. En je mag ervan uitgaan dat de garage de kennis heeft om die trilling op te lossen, of dat nou met een vliegwiel gebeurt of met verstuivers of iets anders.
Dat is klantgericht denken in plaats van technisch denken. Op dat punt hebben de meeste garages nog een weg te gaan..... ;(

Tedo

Ik heb deze Megane kort bekeken, en m.i. loopt de motor rustig, maar trilt stationair wel flink.
Nou ben ik geen monteur of expert, maar mijn eerste gok zouden de motorsteunen/rubbers zijn.
Te meer omdat het trillen niet erger wordt op hogere snelheden. Is er een monteur die hier zijn licht op wil laten schijnen?

mark29

Als hij toelicht waar hij ongeveer woont maakt dat voor een mogelijk dichtbij wonende forum lid makkelijker.

Tedo


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev