Advertenties


Motormanagement lampje

Gestart door Daan, 14 juli 2015, 13:54:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daan

Vandaag trok ik (op normale wijze) op bij een stoplicht toen opeens het motormanagement lampje begon te knipperen. Ik deed de radio uit om te horen of ik bijzondere dingen hoorde. Ik merkte wel een wat fluitende turbo maar verder niks. Het lampje bleef een seconde op 15 knipperen en ging vervolgens ook weer uit.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Moet ik hier direct mee naar de garage of pas wanneer het weer gebeurd?
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Rogier

De dealer kan je storing terug lezen. Ik denk als je het wilt weten dat je er even heen moet rijden ;)

Tedo

Je hebt de auto nog maar net toch? Heb je garantie? Dan zou ik er zeker wat aan/mee laten doen.

Daan

Ja heb garantie, ga er ook wel mee terug. Misschien dat jullie ene ingeving hadden wat het kon zijn. Hoor je bij Megane's vaker een lichte fluit in de turbo of zou je daar eigenlijk niks van moeten horen?
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Tedo

Ik hoor bij mij helemaal niets van de turbo, ik voel 'm alleen  Y

Daan

Ben benieuwd, ga er donderdag even langs. Hopen dat het systeem de storing heeft opgeslagen en dat ze er wat mee kunnen.
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Renaultmonteurtje

Als je er verstand van hebt, hoor je de turbo altijd wel. Zijn vaker problemen mee, opzich geen ernstige dingen. Gewoon mee naar de garage ivm garantie.

Mike.

matthew

Gaat het om een diesel of benzine?

En eigenlijk hoor je een turbo altijd wel iets als je er op gaat letten

MeganeScenic1.9dCi

De mijne fluit ook zachtjes, vooral rond de 1500 toeren als je gas geeft (met ramen open wel te verstaan)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Daan

#9
Had nog geen ervaring met auto's met Turbo, garage zei inderdaad dat een lichte fluittoon normaal was. Voor wat betreft het lampje: er kwam een melding uit dat er een verbranding gemist was. Waarschijnlijk een vuiltje voor de sensor aangezien hij maar een paar seconde knipperde. Zodra dit met regelmaat ging gebeuren of dat het lampje constant blijft branden moest ik nog even terug komen. Voor als nog niks om me zorgen over te maken.
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

A110

#10
Hoeveel kilometer staat er op je auto?
Toen ik mijn 130 TCe een paar maanden geleden kocht was/is hij 5 jaar en 40.000km gereden. Ik vond mijn auto behoorlijk inhouden (al gemerkt met proefrit). Ben zelf monteur dus ben op onderzoek uitgegaan en heb eigenlijk als eerste de bougie's eruit gehaald om te kijken hoever ze versleten waren. Ik kan je vertellen die waren na 5 jaar en 40.000km gewoon op.
Nieuwe bougie's erin en het inhouden was al een heel stuk minder. Afgelopen weekend een nieuwe software update laten uitvoeren en nu rijd mijn Megane weer heerlijk. Ik moet er wel bij vertellen dat ik BP ultimate tank en het verbruik na de update is afgenomen van gemiddeld op de boordcomputer van 7.5 naar 7.0
Ik ben een zeer tevreden 130 TCe rijder.

Hopelijk heb je wat aan deze info.

Jeroen

EDIT: in een reactie op het bericht direct boven je reactie hoef je niet te quoten.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

MeganeScenic1.9dCi

#11
Je kunt ook eenmalig zo'n cleaner van Wynns er doorheen gooien ( half flesje op volle tank geloof ik..  ) dan wil ook nog wel eens helpen, of een paar keer 98 tanken..



Even een voorbeeldplaatje :)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev