Advertenties


De radio herkent geen mappen in de USB bij gebruik van de MP3 speler

Gestart door Patrick_70, 15 mei 2011, 10:18:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrick_70

De radio met de USB optie werkt op zich fantastisch. Echter, de radio herkent geen mappen met MP3 files.
Je moet alle nummer op de root van de USB zetten. Als je een dan een USB van 8G hebt is dat best vervelend.
Het scrollen lukt wel, maar het is makkelijker als dit met Mappen met diverse artiesten kan.

Heeft iemand een idee hoe je dit kan oplossen?
Is er misschien een update ergens te vinden?
De dealer had geen oplossing.

Gr
Patrick

Rens

Zal eens horen hoe mn ouders dat doen in hun Megane Estate GT-Line, neem aan dat de usb poort in alle uitvoeringen hetzelfde werkt namelijk.
Heb ze nog niet horen klagen, maar misschien werken ze ook wel zonder mappen.

Ik laat het je wel even weten..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Erwin Haanen

nope zelfde probleem hier,heb het maar opgelost door mn ipod met bluetooth te koppelen,maar vind het echt jammer want had me speciaal zo een hele kleine usb gekocht waardoor het klepje nog dichtkon.
megane 4 station 1200 gtline

Marc_Estate

Probeer eens met mappen aanmaken op de root van de usb genaamd CD01 CD02 enz. (geloof tot maximaal 6 mappen en 100 nummers per map)
Veel usb aansluitingen die aan de cd wisselaar aansluiting zitten gekoppeld werken zo.

DONRozeboom (Mike)

Dan toch maar naar de aftermarket radio. Komt vreemd op mij over dat het niet mogelijk is om een mappenstructuur op te zetten terwijl eigenlijk alle radio's dit ondersteunen :shocked:
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Marc_Estate


DONRozeboom (Mike)

Ik heb zelf Pioneer radio. Ik kan de mappen de naam geven die ik wil. Nergens last van. Was meer een oppering @topicstarter om eventueel te kijken of er een andere radio in kan.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Marc_Estate

Oh ok, de aftermarket radio in een megane 3... makkelijker gezegd dan gedaan ;)

DONRozeboom (Mike)

Ja I know. Heb een 107 van mn werk waar dat ook in het dashboard zit. Maar het moet wel mogelijk zijn.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Marc_Estate

Ja dat klopt, maar om alles zo te laten werken zoals het met de originele radio doet (navigatie, stuurbediening) dat valt niet mee en kost wat centen.
Maar ik hoop voor de TS dat mijn oplossing lukt.

DONRozeboom (Mike)

Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Erwin Haanen

nog een paar weken geduld,en dan ga je ofwel in mijn projectpagina zien dat het gelukt is ,ofwel een paar hele boze opmerkingen :)
megane 4 station 1200 gtline

mdekker15

Ik heb zelf een Megane estate met 3D Arkamys. Ik heb een 16gb Verbatim, zie http://www.informatique.nl/520263/verbatim-netbook-usb-microstick-16gb.html
Deze zit volledig vol met muziek onderverdeeld in vele mappen en geen enkel probleem met herkenning van de mappen. Ik kan makkelijk zoeken door de mapstructuur. Het enige nadeel van het afspelen van USB is dat tijdens scrollen de geselecteerde nummers direct beginnen af te spelen. Het zou prettiger zijn als je kunt scrollen terwijl het het huidige nummer blijft spelen totdat je een ander nummer selecteert om af te spelen.
Kortom, ik weet niet wat voor radio je hebt, maar het kan dus ook aan je USB Flashdrive liggen en niet aan je radio. Zie voor meer info het Autoweek forum:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?17,4584914,4584914#msg-4584914

sunshine

ik heb een volle 32gb usb stick
mappenstructuur werkt prima, ook met meer dan 100files per map

is je usb stick op de juiste manier geformatteerd?
ik zou hem even opnieuw formatteren op NTFS ..

enige wat mij is opgevallen is dat de usb ingang 'brak' is
geluid gaat sneller kraken bij hoger volume, als je exact hetzelfde mp3'tje brand op een MP3 geformatteerde cd dan is er niets aan de hand met gekraak op hoger volume

ohja dit is met het standaard arkamys 3d systeem, ik heb zelf alle speakers vervangen, 2 versterkers etc precies hetzelfde verhaal met kraken

Rens

Heb het even gevraagd, sorry heren, maar mijn ouders werken niet met mappen...
Wel gaat ze dit proberen op een 2e usb stick.
Wellicht horen julllie dat nog ;-)
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev