Advertenties


Deurpanelen Megane 3 Estate

Gestart door meeder, 7 november 2010, 21:10:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meeder

Ik krijg over een week of drie mijn Megane 3 Estate als nieuwe leaseauto en ik wil graag de luidsprekers in de deuren vervangen.

Ik kan nog niet ergens een handleiding vinden over hoe ik de deurpanelen kan los halen voor het vervangen van de luidsprekers. Kan iemand uitleggen hoe dit bij de Megane 3 in zijn werk gaat?

Ik heb de arkamys 3d radio erbij genomen, maar de luidsprekers zijn niet echt super. Ik weet al dat er laag profiel 130mm luidsprekers in moeten. Zitten er in het dashboard trouwens tweeters bij de Arkamys radio?

vriesfde

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord....vind de Arkamys set niet echt super klinken :neen:

geeria

Hallo Meerder,

Dit is dit forum al besproken, zie "speakers voor vervangen" Ik zelf heb, voor, de speakers vervangen voor 17 cm pioneer speakers mbv een houten ring (multiplex 18mm dik), zoals te zien is in dit onderdeel van dit forum. De panelen zijn vrij eenvoudig te verwijderen, je moet wel torx schroevendraaiers hebben. De speakerdiepte is gering +/- 5 cm en de ruimte tussen paneel en deur is ruim 2 cm. Verder heb ik een stuk schuimrubber achter de speaker gelijmd op de deur (+/- 2 a 3 cm dik), er is ruimte voor tussen raam (raam naar beneden uiteraard) en buitenzijde deur.
De geluidsweergave is aanmerkelijk beter, wat wel opvalt dat het geluid bij bijv. mp3 weergave veel beter is dan met de radio zelf.
Ik ben nog van plan de achterspeakers ook te vervangen, ben nog niet helemaal tevreden. Een subwoofer vind ik te veel werk/gedoe.
Mijn vorige (tijdelijke) leasebak was een Ford Focus 3 titanium, daar klonk de radio super!
De beste optie zou het vervangen van de radio zijn, maar dan creëer je een heleboel uitdagingen wat betreft bluetooth en Tomtom.
Collega's van mij krijgen binnenkort ook deze megane, maar dan met de Bose speakers, misschien klinkt dit beter.............
Ik heb ook een klacht bij Renault neergelegd, maar ja.....een antwoord, vergeet het maar

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev