Advertenties


arkamys 3d audio systeem

Gestart door sunshine, 3 februari 2010, 00:07:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunshine

Hey,

Ik heb een testrit gemaakt in een megane 3 coupe met standaard audio systeem, dit was echt om te huilen
in de megane 3 coupe die ik besteld heb zit het arkamys systeem, heeft iemand het verschil ten op zichte van het standaard systeem in de praktijk gehoord? klinkt het arkamys systeem uberhaupt een beetje oke?
in mijn vorige auto een nieuwe fiesta had ik een behoorlijke jbl versterker, speakers erop en jbl subwoofer, helaas ligt dan je kofferbak vol en trilt de auto op een gegeven moment uit elkaar van de rammeltjes
ik zit er nu aan te denken om een platte 2x16cm pioneer subwoofer module aan te schaffen incl ingebouwde versterker
http://www.pioneer.eu/eur/products/25/131/201/TS-WX77A/index.html
en dan de lage tonen uit de normale speakers filteren
maargoed eerste de auto binnen krijgen over een week of 2 :)

Gr schrik


SDM

#1
Als je het mij had gevraagd, of van te voren even het internet was op gegaan. Dan had je gelezen dat het zeker niet het geld waart is. Voor dat geld kan je beter door een professional een echte audio upgrade laten installeren. Het Geluid is in principe niet slecht, maar afgezet tegen de prijs klopt het niet. Enige voordeel is dat je nu wel een uitstekende Bluetooth handsfree set krijgt en een USB aansluiting. ;)

UPDATE:
Het systeem heeft 500,- euro gekost. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik dit in het,inmiddels niet meer bestaande, business sport pakket kreeg. En op dat pakket zat toentertijd een fikse korting van rond de 4.000,- euro. Daarnaast is het een lease auto. Vandaar dat ik niet met stoom en kokend water het opgelost wil hebben. Als ik echter privé 500 euro voor dit systeem had betaald was ik allang bij de dealer langs geweest voor "een goed gesprek".

rv

Ik heb zelf ook een arkayms 3d audio systeem er in zitten maar ben al bezig om de boxen te veranderen omdat het geluid tegen valt, versterker er achter via de speakers helaas want een versterker uitgang zit niet op de radio, kortom je had beter de radio niet extra hoeven te bestellen.
R V

nijntje

wat hebben jullie hiervoor betaald bij renault?

sunshine

oke, jammer dat dit tegen blijkt te vallen .. eerst maar live ervaren
ik heb een lease auto, het arkamys systeem zit al in mijn business pakket (euro of 500) incl tomtom en bluetooth module welke ik zeker nodig heb en wel zo makkelijk geintegreerd :)

PatrickN

Ik heb wel prive voor, geloof ik 595 euri (minus de onderhandeling van ong. 100), het Arkamsys systeem incl. Tomtom/bluetooth/iPhone/iPod genomen.
Direct Tomtom geupgrade naar heel Europa.
Het geluid is echt veel beter dan het standaard gebeuren. Je gaat alleen het echte laag missen, maar dat is logisch met 4 speakertjes van 13 cm.
Voor dat geld het beste navisysteem wat er is compleet geintegreerd? Spotgoedkoop, en geen dure DVD's voor updates van 200-300 alla Pioneer/BMW of erger nog helemaal niet te krijgen (Nissan bijv.) 
De speakers zijn niet echt slecht, vind ik. Maar voor het laag is de platte sub van Pioneer waarschijnlijk wel de oplossing.
Momenteel ben ik daarmee nog in onderzoek.

Veel plezier met je Coupe alvast!

sunshine

#6
inmiddels live mogen ervaren na 1 dag in mijn auto
persoonlijk vind ik het arkamus systeem erg tegen vallen, het verschil ten opzichte van het 'standaard' systeem vind ik minimaal
als ik boven de volume 20 van de 35 uitkom wat ik persoonlijk op de snelweg nog zacht vind begint de bas bij een goede beat al te kraken, schroef je de bass terug dan hou je geen vermogen meer over. het systeem is ook minimaal in te stellen
de speakers achter en tweeters achter komt echt bijna geen geluid uit
maargoed ik ging er al vanuit dat ik zelf nog audio app zou inbouwen:)

geen aansluiting voor een versterker? dus speakerdraad wat uit de radio komt aftappen en een (caliber lt3 heb ik liggen) adapter er tussen hangen naar je versterker ? :)

rv

Ja zo heb ik het ook ongeveer gedaan, hoe is het met het tikken van de motor op lpg bij jou?
R V

sunshine

tikken heb ik nog niet mogen ervaren, maar heb ook nog niet op lpg gereden ivm inrijden
wel heb ik opgemerkt dat als je rijd en de auto ontkoppelt de motor langzaam terugvalt in toeren ipv helemaal geen toeren meer te maken, dit heb ik nog niet in mijn andere autos meegemaakt

D-J-W

Dag,

Ik was een Bose systeem gewend in een Alfa en heb nu Arkamys.
Voordeel het 3D effect is echt heel goed, hangt wel van de soort muziek af maar bij Faithless en Supertramp is het erg mooi. Het midden en hoog is goed, het laag gaat niet er ver door dus er moet eigelijk wel een Subwoofer bij.
Verder heb ik geen last van trillende speakes of vervormt geluid... en 595 euro voor de upgrade waar dat ook Tom-tom, USB aansluiting en Bluethooth bij zat... koopje vind ik....

En ik ben een Audio freak, ik vind dit geluid van Arkamsys goed op het laagst laag na wat er gewoon niet is.



sunshine

wat ben ik blij dat ik de standaard arkamys meuk er een jaar geleden laten vervangen heb (coupe 3)
zonder 'rare' aanpassingen passen er alleen 13cm speakers in (voor leaserijders)
de hele job is zelf af te raden als je een leaseauto hebt, erg moeilijke montage/demontage van de auto onderdelen
in mijn vorige auto, de nieuwe fiesta was het bijv. wel goed zelf te doen

heb nu dit erin
Focal Solid 4 versterker
2x Focal 130VB v1 (voorin en achterin)
JBL GTO 3501E monoblok
JBL GTO 1204BR subwoofer
Caliber adapters  en bekabeling

moet zeggen dat het geluid gigantisch hard volume geeft en de kwaliteit blijft zeer hoog
de sjonnies met gepimpte golfjes/civicjes winnen het niet met hun audio 

waarschijnlijk laat ik alles binnenkort vervangen door audio system apparatuur om nog een stap verder te gaan (als demo proef voor lokale audio zaak, mooi aanbod gekregen)
Ook gaat er een audio processor van audison bit ten tussen omdat er geen rca uitgangen op de standaard unit zitten (alleen hi/lo)


Den

Citaat van: schrik op 25 april 2011, 14:44:22
wat ben ik blij dat ik de standaard arkamys meuk er een jaar geleden laten vervangen heb (coupe 3)
zonder 'rare' aanpassingen passen er alleen 13cm speakers in (voor leaserijders)
de hele job is zelf af te raden als je een leaseauto hebt, erg moeilijke montage/demontage van de auto onderdelen
in mijn vorige auto, de nieuwe fiesta was het bijv. wel goed zelf te doen

heb nu dit erin
Focal Solid 4 versterker
2x Focal 130VB v1 (voorin en achterin)
JBL GTO 3501E monoblok
JBL GTO 1204BR subwoofer
Caliber adapters  en bekabeling

moet zeggen dat het geluid gigantisch hard volume geeft en de kwaliteit blijft zeer hoog
de sjonnies met gepimpte golfjes/civicjes winnen het niet met hun audio 

waarschijnlijk laat ik alles binnenkort vervangen door audio system apparatuur om nog een stap verder te gaan (als demo proef voor lokale audio zaak, mooi aanbod gekregen)
Ook gaat er een audio processor van audison bit ten tussen omdat er geen rca uitgangen op de standaard unit zitten (alleen hi/lo)



Pak je dan de Bit One van Audison ?
Is echt een fijn apparaat. Ga hem ook gebruiken icm de ipad.
Mede dankzij soundman beter bekend van youtube

Enne sjonnies ?
Daar bedoel je hopelijk wel mee de gasten die meer geluid aan de buitenkant laten horen dan binnen de auto ;)
Nog maar niet te spreken van de kwali  8)7

Persoonlijk hoeft dat niet voor mij, geluid in de auto, strak en goede kwali.
Maar van de andere kant snap ik die gasten ook wel, Hoe harder hoe beter.
Zo is iedereen weleens geweest en zo dacht jij waarschijnlijk ook ;)

Verder leuke opzet, zou alleen niet voor JBL gaan maar goed is eigen keuze

Oh ja met de bit one moet je niet vanuit de radio gaan werken met een hi/lo converter van caliber of zoiets dergelijks van kwali.
Er zijn andere merken die veel beter zijn ;)
Met caliber begin je met een slechte basis om vervolgens met hoogwaardig spul te gaan werken.
Nieuwe e-klasse met een motor van een trabant erin zeg maar
Als je zover bent hoor ik het graag eens op een meeting trouwens  !-!
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Erwin Haanen

heb afgelopen zondag in de paser shop dan maar de fakra kabels besteld voor mn meg zodat ik een andere radio kan zetten en mn tomtom houd,als dit werkt komt er de nieuwe pioneer in en in instal van rockford ,dus wordt ik ook terug een sjonnie,als alles op punt staat komen de foto's vanzelf.
megane 4 station 1200 gtline

toferdisobey

Hoi,

Iemand weet hoe je kan de USB versie updaten?  Maar mij probleem is mij mobiel gaat soms conecteren en soms niet.  Ja mss is het mij telefoon, (HD2) maar hij doet het ook met mij iPhone ook, dus :-(

Bedankt!

Erwin Haanen

hallo

je moet tomtom home intaleren op je computer,makkelijk te vinden bij google(tomtom renault)
als je dat geinstalleerd hebt,ga naar de auto en je start je nav-scherm.
in je opties staat op een gegeven moment sd kaart verwijderen,klik hierop,verwijder sd kaart sluit aan op computer,en tomtom home zal je de rest vertellen.
dat gaat van updaten,reservekopiemaken ,stemmen enz

groetjes

erwin
megane 4 station 1200 gtline

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev