Advertenties


Speakers voor vervangen

Gestart door PatrickN, 30 december 2009, 17:54:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nijntje

misschien een goede oplossing om je deur te dempen? Hierdoor hebben je speakers onder andere geen last meer van vervorming door het terugkaatsen van geluidsgolven aan de achterkant van de speaker.
Je zal hierdoor een veel betere geluidskwaliteit halen uit deze speakers.


SDM

@PatrickN
Super man, hier hebben we wat aan. Wel verrassend om te zien dat de speakers dus blijkbaar wel van redelijke kwaliteit zijn. Persoonlijk had ik dat niet verwacht als je hoort welk geluid er af komt. Daarentegen kan het natuurlijk nog steeds een beter geluid geven als je speakers er in zet die heel gevoelig zijn en zo dus meer geluid kunnen maken uit een minder vermogende versterker zeg maar. Uiteraard heb jij helemaal gelijk dat het met 13CM speakers natuurlijk nooit echt heel veel kan worden.

@nijntje
Dit leek mij dus ook een mooie en relatief goedkope upgrade na de reportage van PatrickN.
Alleen hoe en waar stop ik die denmpingsplaten dan?
Het moet wel zo zijn dat als alles weer inelkaar zit dat het raam dan nog wel dichtkan en eventueel vocht weg kan lopen. Geen idee hoe ik dat dan aan moet pakken.

nijntje

#17
http://standartplast.hifimotive.nl/

hier staat veel nuttige info over het dempen van een autodeur.
het hoeft natuurlijk niet zo extreem als zij hier beschrijven.

http://forum.showyoursound.nl/forum.asp?FORUM_ID=57

op dit forum staat zeer veel info over demping van deuren en andere autodelen. De gebruikte materialen zijn voornamelijk:
bitumen
standartplast
vibroplast
vibraflex

http://www.akoestiekwinkel.nl/auto.html

nog een site met veel info en waar je gelijk kan bestellen.

SDM

#18
Oke ik heb afgelopen weekend mijn deuren gedempt met een combinatie van bitumen matjes en geluidsabsorberende schuim matjes. Het geluid is duidelijk verbeterd en er komt zelfs wat meer bas uit. Maar het blijven natuurlijk wel 13cm speakers dus ja het is geen bioscoop. Was het het geklooi waard? Ja zeker weten! :)

p.s. dat schroefje bij de deurhendel is verschrikkelijk! Het stukje plastic wat er voor zit is zo lastig te verwijderen....

{binnenkort hier een korte omschrijving van wat en hoe ik één en ander heb gedaan}  :)

matthew

Misschien kun je even een how to do lijstje maken,voor andere forum gebruikers.

MJO75

Ook ik ben niet geheel tevreden over de geluidskwaliteit. Kom uit een 207 met een JBL systeem (waarbij een subwoofer standaard gemonteerd was). Alle tonen waren erg goed. Ik mis nu inderdaad vooral de lagere tonen.
Heb hier al gelezen dat betere boxen niet erg makkelijk is om te monteren (en is leasewagen) en ik vraag me af wat dan zou kunnen en wat het effect is.
Lijkt me dan misschien beter om iets met een kleine sub te doen om toch wat meer bass te krijgen (vanuit de kofferbak)? Of zou dat de balans om zeep kunnen helpen.

Oh ja, gaat om een Estate met het Arkamys systeem.

toferdisobey

Ik wil mij luid sprekers ook vervangen, maar ik heb de arkamays systeem.  iemand weet is het mogelijk om dit te doen?  Ik wil meer lows en highs van mij systeem, maar ik wil de radio niet vervangen omdat hij heeft al de connecties met de scherm en zo...

Bedankt voor al de hulp.

Erwin Haanen

je kunt ook een hi-lo zetten in je auto,is een kastje wat je achter je originele radio op je speakerkabels zet,die het geluis dan omzetten naar een uitgang voor de versterker,dan kun je ook een sub aansluiten.
megane 4 station 1200 gtline

toferdisobey

Bedankt Erwin maar Ik heb al de arkamays Hi Fi 3D systeem, maar ik vindt het niet zo goed :-(  Dus ik wil proberen om gewon luidsprekers te vervangen, ik heb in total 9 luidsprekers, dat is inclusive de sub in de achter (factory) 4 Tweets, 4 Mids.

Ik wil weten alk dat werkt nog steeds met andere luidsprekers of niet?  Bedankt :-)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev