Advertenties


Speakers in roadbox

Gestart door Tuur, 30 december 2004, 15:04:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuur

Na twee coup?'s heb ik toch maar een keer een cabrio uit 2000 gekocht en nou heb ik een vraag over de speakers. Voorin zitten de standaardspeakers met nog een redelijk geluid ook, en achterin zitten twee kleine speakertjes van 10cm waar ten eerste slecht geluid uit komt en ten tweede staat daar een roadbox voor.
Nou had ik het plan om in de roadbox aan weerzijden van het rolluik 2 ovale inbouwspeakers te plaatsen, zonder al te gek te doen. Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben, is het wel of niet aan te raden en hoe is het geluid, trilt het niet teveel bijvoorbeeld? Tips en trucs zijn dus welkom,

Groeten Tuur

Joost-cabrio

he
ik wou er eerst ook iets mee doen maar heb nu niewe 180 watt speakers achter in gebouwd die van 10 cm er uit en 180 waat van 10 cm er in het klinkt super
misschien is dit een oplossing :-\
suc6

Tuur

Ja, dat lijkt me zeker een oplossing! Ik wist eigenlijk niet eens dat die bestonden. Welk merk zijn ze? En heb je een prijsindicatie? Ik ga binnenkort kijken.
Bedankt vast!

Joost-cabrio

mm de merk en prijs kan heel verschillend zijn  ;)
maar ik heb bij car systems in zevenaar een setje polk audio gehaald.

maar als ze maar 10 cm zijn dan kan je ze er passend in maken,
o ja en heb je de orginele radio er nog in zitten?
zo ja ook verwijderen want dat scheelde bij mij ook al een hele boel

mzzzl

pieter

Is een phase 2 cabrio achter anders dan een phase 1 cabrio? Ik kan nergens bij mijn auto speakers vinden achterin. Ik heb ook al via die verschuifbare afdekklepjes in die holle ruimte gegluurd, maar helemaal niets.... ???
Waar zitten die speakers bij jullie dan precies?
Groetjes Pieter

Niels Nederlof

Je moet de bekleding eraf halen, daarachter zitten de speakers gemonteerd! De bekleding kan je losklikken..
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

pieter

Heren.... mag ik jullie hartelijk danken voor deze uitleg :D
groetjes Pieter

Tuur

#7
Intussen heb ik nieuwe speakers gekocht (Signat 60w ipv Sony die erin zat) en ingebouwd, maar nog steeds is het niet naar wens. Volgens de winkelier waren deze het beste als er geen extra versterker werd gebruikt. Ze zijn gewoon aangesloten op de geintegreerde standaard radio (was ook een vraag) maar volgens mij zit de roadbox gewoon voor het geluid.
Ik denk dat ik dus toch maar ovale speakers naast het rolluik ga plaatsen. Hierbij nog wat foto's maken ter verduidelijking.

Groeten, Tuur

ps Iemand interesse in 10cm speakers?!









Veronique

bij mij zat er ook niets in maar zit nu ook wel leuk geluidje achterin :)

Tuur

En wat heb je daarvoor precies gedaan dan?

Veronique

13,5 past er prima achter

Veronique

tweeters geef ik je achterin trouwens geen tips over want ben der een kwijt is los geklapt  ::) moet ik weer ff zoeken

Nick_Oss

Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van subs in je roadbox?? ik wil nl die ruimte volzetten met 2 subs en een versterkertje maar ik weet niet of het geluid dan nog wel goed is. iemand advies aub??

Timo Zuiderduin

Citaat van: Nick_Oss op  4 juli 2005, 15:11:28
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van subs in je roadbox?? ik wil nl die ruimte volzetten met 2 subs en een versterkertje maar ik weet niet of het geluid dan nog wel goed is. iemand advies aub??

ik ben zelf met een plan bezig om 2 ovale speakers in de zijkanten van de roadbox te maken aangestuurd door een versterker en een sub achter het skiluik te monteren. op deze manier hou je nog veel opbergruimte over in je roadbox en je kofferbak blijft ook goed bruikbaar.

maar zoals met veel van mij idee'en moet ik me er eerst ff toe zetten voordat het gebeurd.

Ik heb inmiddels al 2 maanden geleden alle bekabeling doorgetrokken maar er zit nog steeds niks op aangesloten.

Greencabrio

Hai,

Dan ben ik jullie voor geweest! Heb 2 gewone 10 cm's 120 watt van Clarion!  Aan weerzijden van het rolluik geplaatst. Wel even gaatjes gemaakt met een 10 cm cirkelboor en klaar ben je! Zorg alleen dat je de speakers niet te hoog doet anders verlies je je geluid bij het rijden met open kap!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev