Advertenties


help iemand uit de buurt die het kan !!!

Gestart door kevinbreda, 3 juni 2013, 02:20:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevinbreda

hallo

ik krijg mijn geluid gewoon niet afgesteld en word er een beetje moedeloos van

dit is mijn setje van de woofer met versterker mtx

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1083c-pakket-aanbiedingen/1089l-subwoofer-pakket/8259d-mtx-road-thunder-party-pack-rtp-4000/


en dit is mijn hu



gebruiksaanwijzing helemaal door gelezen maar kom er niet uit

misschien iemand in de buurt van breda die mij zou kunnen helpen om hem compleet af te stellen

alvast harstikke bedankt

mvg

jorritmg

Ik kom uit breda maar wat bedoel je precies met niet goed afgesteld? niet al je speakers doen het of geluid is niet goed

kevinbreda

nou krijg de woofer niet goed afgesteld is gwn echt te zacht allemaal

dus zoek iemand die beetje goed is met verstekers afstellen is

Umpire (Robin)

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

kevinbreda

Moet wel fatsoenlijk klinken he robin het gaat niet zo hard ald het zou moeten

Rick Santbergen

Tja dat is gewoon een simpel monoblok.
Snap niet echt wat er fout kan gaan met afstellen.

kevinbreda

Ja krijg het echt niet voor elkaar rick het klinkt echt te zacht allemaal gwn niet leuk

Der zitten zoveel afstel mogelijkheden op die radio
Bij me vriendin klonk het meteen goed

Met die alpine radio krijg ik het niet voor elkaar


J to the H (Jeroen)


rickluten

Kevin, je krijgt het vast wel voor elkaar, als je denkt dat het niet lukt, moet je het niet gaan posten en wat anders zoeken.

Maar dan toch, nog wat voor je.

Check is of je tulpkabel van je radio naar je versterker voor je sub nog wel goed is, dus of L+R (rood en wit) nog wel goed zijn, ik heb ook wel eens gehad dat er te hard aan getrokken was en je de binnenkabel kapot trok waardoor de sub alleen nog maar op 1 tulp afspeelde.

en vaak als je een radio hebt met 1-2 RCA Pre Outs, dus alleen Rear, of Front en Rear/sub . kun je op je radio instellen of je de RCA wil gebruiken voor je SUB of voor je REAR.

check dit eerst maar is. zoveel werk is het niet om het ff op te lossen.

succes.
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Umpire (Robin)

Kan trouwens ook zijn dat je subs minder hard klinken omdat je die vol in de achterbak (lees: afgesloten ruimte) hebt zitten.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

J to the H (Jeroen)

Ik heb bij mijn dubbele sub ook een keer gehad dat het nergens meer naar klonk.
Ik had de installatie losgehaald en weer aangesloten en opeens was het bagger.

Nadat ik mijn halve dashboard uit elkaar gesloopt had kwam ik er bij toeval achter dat ik bij 1 sub de plus en de min had omgedraaid.
Ik had niet verwacht dat dit zo'n enorm verschil kon maken maar was wel het geval, alsof ze elkaar dan tegenwerken ofzo.

Succes.

Umpire (Robin)

Klopt ook jeroen, dan draai je als t ware de magneten om. Maak je de ene conus plus en de andere conus min.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

kevinbreda

nou ik heb in de radio 3 pre outs front rear en sw


hij zit in de sub uitgang heb de anderen tulp kabel al geprobeert geen verschil

jeroen die sub kist is niet uit elkaar geweest dus daar zou het ook niet aan liggen zou miss de woofers uit de kist kunnen halen maar denk dat ik dan de kist weg kan gooien of zou weer netjes moeten passen


het raarste is toen ik hem bij me vriendin aan sloot toen deed die het perfect de gain stond bijna uit deed je klein stukje open dreunde die lkkr door

maar nu die op die alpine speelt klinkt voor geen meter


het is zo mij sub uitgang staat vol open op de radio

zet ik de bass voor de normale boxen aan gaat de woofer nog harder

maar dan ken ik het geluid maar minimaal zetten dus vind het allemaal maar vreemd

kevinbreda

#13
ik ga vande week als het goed weer is even de woofer en versterker aansluiten op mijn vriendin der radio en eens even kijken of het dan wel wilt lukken

lals het mij dan wel lukt krijg ik het dus met die radio wel voor elkaar

so wish me luck en dat ik me vriendin zo ver kan krijgen om de radio er weer uit te halen XD

Lennart

#14
@ kevin,

1: is kijken of alle kabels goed zijn aangesloten.
Zoals Jeroen al aangaf, moeten alle plussen en minnen gelijk zijn.
Is echt een wereld van verschil.

2: checken of je sub aan moet zetten in menu.
Heb zelf ooit een radio met 3 outs gehad.
Front, rear, en apart sub out.

Deze sub out, moest ik via mijn radio instellingen menu "aan" zetten.
Normaal worden de lage tonen over front en rear meegestuurd,
Door sub "aan" te zetten, werden de lage tonen via sub out naar sub gestuurd.

Als laatste sluit ik mij aan bij de post in "klets maar raak" van Jeroen.
Denk dat bij een wat "rustigere" toon, je sneller geholpen zal worden en men veel welwillender zal zijn.
Ik begrijp dat bij een nieuwe auto je deze snel naar jou wensen wil veranderen. Maar eerst wat inlezen en onderzoeken kan nooit kwaad alvoor je maar meteen de vraag op een forum gooit.
In iedergeval ben ik benieuwd of 't gaat lukken met je radio. Als ik zo beluister lijkt het mij een menu instelling!


/ edit:

even door de manual van je autoradio heengegaan..
Subwoofer mode moet je "on" zetten.
En dan kan je de subwoofer level instellen (0-15). (bij welk level de subwoofer gaat werken)

Deze stel je los van je bass in..
assumption is the mother of all f*ck ups

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev