Advertenties


raar geluid

Gestart door lesleyp, 16 juni 2017, 10:53:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lesleyp

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden een raar...ratelend geluid als ik zacht rij en een scherpe bocht naar links maak. Naar rechts ook wel maar veel minder...

Nu leek de zak met vet leeg/oud te zijn dus hebben die al eens vervangen... En we dachten aan de homokinetisch, maar volgens mijn schoonvader ziet die er prima uit. Het geluid wordt ook niet erger, en hij maakt het ratelende geluid ook niet als we gwn rechtdoor rijden. Het is dus alleen als we zacht rijden en een scherpe bocht maken(vooral links).

Heeft hier iemand een idee? Ik hoorde al wel dat dit een bekend probleem van renault megane is maar ik hoop dat jullie weten wat dit is.. Bedankt al vast!

lesleyp

Zoals ik eerder aan gaf is dit vooral bij het optrekken snel een haakse bocht naar links... rechts ook wel maar veel minder en veel zachter... Rechtdoor helemaal niets gewoon perfect! Het is ook al sinds een paar maanden... Het lijkt er op sinds mijn schoonvader van de winter de winterbanden er op gegooit heeft dit geluid is. Het is dus een ratelend geluid hard getik als of er heel snel iets hards ergens tegen aan slaat.

Er wordt ook wel gezegd dat het de stabilisatie stang kan zijn??

Bedankt al vast!!

A110

Zitten de velgen goed tegen de wielnaaf aan, geen roest en oxidatie ertussen? Zitten de wielbouten goed vast?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

zapp

Aandrijfassen (homokineten), veerpootlagers, losse wielbouten (!), band loopt tegen de binnenkant van spatbord.

lesleyp

Citaat van: zapp op 16 juni 2017, 12:22:42
Aandrijfassen (homokineten), veerpootlagers, losse wielbouten (!), band loopt tegen de binnenkant van spatbord.

Bedankt voor de tip. Homokineten lijkt wel het meest logische. die andere denk ik zelf niet zo. Het is ook echt een geluid....

lesleyp

Citaat van: A110 op 16 juni 2017, 12:14:42
Zitten de velgen goed tegen de wielnaaf aan, geen roest en oxidatie ertussen? Zitten de wielbouten goed vast?

Nope, dit is allemaal ok. Heb nu ook weer de zomer banden er op en het is nog steeds het geval.

We hebben die zak met olie aan de linker kant nog eens vervangen die was ook wat leeg... leek tenminste zo verder lijkt het toch echt op een homokineet. Kun je daar eigen lijk mee verder rijden? Naar bijvoorbeeld Italië ivm dure kosten :D

lesleyp

Als het bijvoorbeeld toch de homokineet blijkt te zijn klopt het dan als je vooral links het geluid hoort is rechts kapot en als je vooral rechts het geluid hoort is links kapot?

mark29

Zak met olie? Dit is geen viva of libelle forum he.
Waar heb je het over? Auto technische termen gebruiken maakt een verhaal een stuk duidelijker.

Was de aandrijfashoes nu gescheurd van te voren of niet?
Ik heb nog geen homokineet kapot gezien op de megane 3 overigens.

lesleyp

Sorry voor de onduidelijke taal!

De aandrijf as hoes was niet gescheurd maar voelde wel leeg aan. Mijn schoonvader heeft er nieuwe olie ingedaan.Links omdat daar het geluid lijkt vandaan te komen. Toen mijn schoonvader er mee ging rijden dacht hij dat het probleem weg was. Zelf ging ik de volgende dag weer met de auto weg en het geluid was nog steeds.... Het wordt ook niet erger het geluid blijft ook gewoon het zelfde.

A110

Er hoort ook geen olie in maar vet.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Chris66

Had dit bij mijn vorige auto ook bleek de veerpootlager te zijn.
Ik kreeg als tip om de veerboot aan de bovenkant onder de motorkap goed in te spuiten met wd40 daarmee verdwenen het geluid een beetje.
Als dit zo is kan je het lager vervangen.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Succes

Chris

lesleyp

Citaat van: Chris66 op 16 juni 2017, 21:21:48
Had dit bij mijn vorige auto ook bleek de veerpootlager te zijn.
Ik kreeg als tip om de veerboot aan de bovenkant onder de motorkap goed in te spuiten met wd40 daarmee verdwenen het geluid een beetje.
Als dit zo is kan je het lager vervangen.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Succes

Chris

Hallo Chriss,

Ik heb er vorige week iemand naar laten kijken, die vertelde meteen het is de homokineet. Dus hebben een nieuwe besteld en dan is hoop ik het geluid weg!!  WAT EEN GELD haha.

Bedankt voor je tip.

lesleyp

Citaat van: A110 op 16 juni 2017, 19:34:02
Er hoort ook geen olie in maar vet.

+1

dat bedoel ik ook haha

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev