Advertenties


Massa probleem renault megane

Gestart door yoast1978, 3 oktober 2014, 23:02:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yoast1978

Goedenavond,

Ik heb een probleem met mijn renault megane uit 2006 , 1.5 DCI met 120000 km op de teller (ongeveer)

Het is begonnen met mijn airco, deze lijkt het niet meer te doen, maar bij het vullen ontdekt onze garage geen lek. Ik heb dit op vanwege de kosten even laten zitten. Hierna ging het raam aan de linkerkant defect, electrisch defect, geen nieuwe motor geplaatst probleem lijkt/leek verholpen, tot 1 maand geleden. Toen ging hij toch weer kapot (ik denk nu dat de motor echt defect is, omdat er helemaal niets meer gebeurt.

Op zich allemaal niet overkomelijk, maar toch. Nu sinds 1 week heb ik het probleem dat aan de passagierskant het raam met schokken naar beneden komt en omhoog kan. Lijkt dus ook een elektronisch probleem. Sinds diezelfde tijd merk ik ook dat mijn cruisecontrol / begrenzer ingesteld kan worden, maar zodra ik naar links of rechts ga en mijn knipperlicht aanzet gaat deze uit deze stand en valt hij dus stil (ik moet zelf gasgeven en hem weer inschakelen). Bij het knipperen valt mij ook op dat mij radio mee knippert.

Nu lees ik overal dat dit een massa probleem is. Massa is volgens mij aangesloten op het chassis, allemaal heel logisch. Nu is mijn vraag kunnen deze problemen allemaal door de massa aansluiting komen en zo ja.... hoeveel massa aansluitingen zijn er standaard, ik lees nl. de ACCU,MOTOR en rechterachterlicht.

Ik wil ze graag allemaal schoon maken en vervangen als ik dat zelf zou kunnen. Wie kan me op weg helpen.

Dank je.

Joost Hommel

Roadkill (Michiel)

Wat je raam betreft, maak je stekkers eens schoon, dan kan een hoop schelen. Van je CC kan het zijn dat je sleepring aan het doodgaan is (niet de meest solide constructie) ,als je aan je stuur draait hoor je dan ook wat "slepen"?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Je ramen zijn waarschijnlijk defecte comfortmodules. Je probleem met de CC had ik vorig jaar in Frankrijk ook; bleek een lekstroom in een achterlicht van knipperlicht naar remlicht (dan denkt de CC dat hij uit moet). Andere lamphouders erin en weg was het probleem.

rectornbp

Is waarschijnlijk je TEMIC module. Google het maar eens. Bijgevoegde link van de Engelse Megane 2 club staat er vol van, specifiek de CC. Heb linker voorraam module ook vervangen met goedkope aftermarket. Raam kan nu altijd open en dicht zelfs zonder kaart in lezer. Originele module werkt beter, maar daar betaal je ook voor.
http://www.meganeownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?f=25&t=12466

yoast1978

Vandaag de massa bij het achterlicht gecontroleerd. Schoongemaakt, probleem bleef. Toen alle lampjes ook schoon gemaakt (heel het huis er dus af).

Gelukkig niet voor niets. De Cruise control werkt weer en ook het gedoe met het knipperlicht is opgelost.

De Motor van de deur is al 2 keer schoon gemaakt (niet door mezelf, maar bij een garage). Nu besloten dat daar een compleet raam kit in gaat, dus motor en controle etc. Want het schoonmaken van de Temic module gaat me net te ver, ook aangezien er al 2 keer door een garage aan is gewerkt.

Dank voor de tips.


Tedo

Goed dat een probleem al is opgelost.

Probeer een comfort (temic) module van een late Clio III te scoren. Die zijn beter, en passen ook op de Megane II. Als je dit bij de garage laat herstellen zetten ze er een compleet nieuw meganisme in.
Raar eigenlijk, dat Renault die verbeterde modules niet los is gaan leveren toen bekend werd dat de oude versie vaak voor problemen zorgt. Aan de andere kant ook niet; zo verdienen ze meer.  --

yoast1978

Goedemiddag,

Ik zal eens kijken of dit lukt.

Nog een vraag over de airco. Ik lees ook dat het niet werken van de airco kan liggen aan een defecte stekker... enig idee waar ik deze kan vinden (de pomp schakelt nl. ook uit als er daar iets mee aan de hand is.)

Dank jullie zover.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev