Advertenties


‘Controleer Parkeerrem’ / Renault Megane GT-Line 2013

Gestart door DS99, 8 mei 2020, 12:57:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DS99

Beste Renault fans,

Ik rij een Renault Megane GT Line uit 2013.
Ben er zeer tevreden over, echter stoot ik nu op een probleempje... sinds 2 dagen krijg ik de melding 'controleer parkeerrem' in combinatie met de oranje baco (Waarschuwingslampje)

Verder werkt de parkeer/handrem naar behoren zonder problemen, is al uitgelezen maar komt geen foutcode naar boven.

Ps. Het gaat om een elektrische parkeer/handrem.

Is er iemand die dit ook heeft gehad?

Hoor het graag

mark29

Geen accu die er nog af fabriek in zit?
Accu die aan zijn eind zit veroorzaakt snel vreemde meldingen.

DS99

#2
Hoi Mark,

Dat durf ik helaas niet te zeggen...
Ik weet wel dat het een accu van Renault is, of althans met een Renault sticker erop.

Maar dat zegt natuurlijk niet veel, het is een ex-lease auto dus het zou ook goed kunnen dat hij in het leasetermijn vervangen is geworden.

mark

De auto is bij een universele garage uitgelezen neem ik aan? Want als er een een melding verschijnt samen met de oranje baco zit er sowieso een storing in, en kun je met de Renault clip altijd de storing zien. Even langs de dealer dus...

DS99

Nee ik heb hem zelf uitgelezen met een MaxiDiag.

Bij de Renault Werkplaats kan ik hem eventueel ook eens laten uitlezen.

mark

#5
Zo'n maxidiag leest alleen de codes van de inspuiting en emissie. Dus niet zo gek dat die geen foutcodes aangeeft.  ;)

Deze worden gebruikt voor de apk, om ff snel te kijken of er een 4gas/roetmeting gedaan moet worden als er foutcodes in staan.

DS99

Aha! Dat verklaart een hoop...
Ik ben niet zo thuis in de diagnose apparatuur, ik zal in ieder geval maandag de plaatselijke Renault Dealer eens bellen om een afspraak te maken voor diagnose.

Gisteren heb ik zelf beide achterwielen van de Megane gehaald en de stekkers gecontroleerd wat op de elektromotor zit van de parkeer/handrem, niks geks opgemerkt maar wel schoongemaakt en wat contactspray opgespoten.

Storing is er nog.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev