Advertenties


velgen en centreer-ringen passen ?

Gestart door silentdaddy, 1 februari 2009, 09:44:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

silentdaddy

ik heb andere velgjes gekocht voor op mijn megane grand Tour , 17" niks te extreem gewoon propere velgen denkik .

ik zit dus met 2 vragen :

1) de velgen komen van een toyota corola en de steek is 4x100 ,ik heb ze gepast bij diene gast zelf en dat klopt volledig , maar de centreer-ringen zijn te klein voor mijne megane ...

ik denk dat je die echt nodig hebt voor de velg toch degelijk te passen en vast te zitten of ben ik verkeerd ? en waar kan je die nog kopen eventueel ?

2) de bouten van de toyota waren geen bouten zoals bij de megane maar moeren , nu heb ik de koon (schuine kant ) van de bout(originele van megane) en moer(toyota) vergeleken en de koon is perfect hetzelfde als mijn originele bouten van de stalen velgen .
mijn vraag , kan ik de originele bouten gebruiken voor die velgen of moet ik andere gaan halen en wat kost dat dan ?

mvg sven (afbeeldingen van de velg /centreer-ringen /moer toyota hieronder)



Benjamin Renon

Voor het algemene gedeelte over banden en velgen: http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=94&Itemid=47 Je kunt centreerringen krijgen bij de bandenboer of automaterialenzaak. De kosten durf ik zo niet te zeggen.

De bouten die standaard op je auto zitten zou je kunnen blijven gebruiken lijkt me. Let dan wel op de lengte van ze.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

rs50jochem

Anders 'kan' je problemen krijgen met je lagers.. Sommigen van ons rijden al sinds jaar en dag met heel erg afwijkende ET-waardes en ook zonder lager problemen.. ;)

matthew

officieel moeten er bouten op met een losse ring erop voor lmv.
De ringen zijn bij een betere bandenboer wel te krijgen,maar passen de velgen wel zonder ring?

Anders gaan ze er met andere ringen ook nooit op passen.En misschien heb je wel helemaal geen andere ringen nodig,ze zijn niet verplicht het is alleen voor een betere pasvorm

silentdaddy

ik heb er 1 velg opgezet en de originele bouten passen perfect en de centers van de bouten zijn ook perfect

de steek is 4x100 van die toyota en renault megane ook dus daar maak ik mij niet echt zorgen over maar jullie experts zullen dat wel beter weten .

enkel de ringen weet ik niet en ook de bouten weet ik niet of ik de originele mag gebruiken ?

je kan ze er heel goed en ver indraaien voor je weerstand hebt om ze vast -vast te draaien ,dus ik denk dat dit ok is maar bij de renault zeiden ze me dat ik zeker andere bouten moest kopen omdat de wielen zeker gingen loskomen ... *dat is nu niet de bedoeling*

nou ik denk eerlijk wel dat dit gewoon verkooptruc is om te verkopen maar langs de andere kant wil ik toch zeker zijn en vraag ik het aan jullie ?

mvg

matthew

zoals ik al zei moeten er wielbouten in met een losse ring eraan voor lichtmetalen velgen.
De ringen om te centreren zijn alleen nodig als de velg een beetje zweeft om de naaf,dat steek4x100 is wil niet perse zeggen dat het goed is,want als de naafdiameter kleiner is dan 60,1 past het niet.en als deze groter is moet je een centreer ring gaan gebruiken en als het perfect past hoef je daar niks aan te doen.

Dus bij Renault hebben ze wel gelijk wat betreft wielbouten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev