Advertenties


Motorgeluid 1.5DCI Megane 2012

Gestart door mfl1978, 31 juli 2018, 08:13:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mfl1978

Hoi,
Het valt me de laatste tijd op dat ik het diesel geratel (zachtjes) kan horen als ik 120-130 km/h rijd. Vooral bij wind in de rug als de motor minder hoeft te werken. Ik vraag me af of dat altijd al zo geweest is. Het irriteert me een beetje.
Zijn er meer mensen die dit ervaren of zou je de motor helemaal niet moeten horen bij die snelheid?

Gr. Michel

marijn123

Hier heb ik er ook wel last van, maar het is ook in periodes. Momenteel met dit warme weer heb ik het weer veel minder, en soms zit de auto er ook beter in als anders. Ook wel periodes gehad dat het heel heftig was, met name ook tijdens het optrekkend, dan ratelt (nagelt) hij er over, en ook op de snelweg hoor je het dan goed.

Geen idee waaraan het ligt, maar ben wel erg benieuwd.

mark29

Houden jullie je netjes aan de onderhouds schemas die renault voorschrijft? Dus elke 60k brandstoffilter vervangen?
Verder kan het zijn dat een verstuiver minder word, maar goed, eerst de basis goed hebben, daar begint alles mee.

mfl1978

Hij komt uit de lease dus neem aan dat hij zijn beurten netjes heeft gehad. Lijkt me ook niet dat bijv. een brandstoffilter daar invloed op heeft.
Misschien binnenkort eens een verstuiver reiniger bij de diesel gooien. Zal wel niks helpen maar het is te proberen.

Zijn er nog meer mensen die de motor zachtjes horen nagelen tijdens rijden op de snelweg met constante snelheid? Want dan zal het wel normaal zijn.
Geef ik een beetje gas dan is het weg.


mark29

Als brandstoffilter is overgeslagen. Deze zit vol vuil. En zuigt zo rotzooi mee en luchtbellen. Veroorzaakt dat toch echt nagelend geluid.
Mensen denken hier toch te lichtzinnig over. De moderne dieselen zijn zo gigantisch gevoelig met de verstuivers.

mfl1978

Ok, daar zit wat in inderdaad. Het kleinste vuiltje is al funest natuurlijk. Ben bang dat die niet vervangen is bij 180 dkm.

Gister de auto op de snelweg even flink de sporen gegeven en warempel, vanochtend was het geluid weg! Misschien inderdaad toch een vuiltje. Nu hopen dat het weg blijft.

gjcvro

Bij een lease auto wordt de laatste beurt nog wel eens goedkoop afgehandeld. Iets wat niet noodzakelijk is wordt niet meer gedaan.

mark29

Idd einde lease. Vloeistoffen op peil. Interval resetten en opzouten maar is dan het motto van de leasemaatschappij.

mark

Idd. Maak altijd een mooi verlanglijstje.  :P
Maar vaak alleen olie en oliefilter bij de laatste beurt.
Of de remmen moeten bijna zo goed als ijzer op ijzer zijn.

mfl1978

Hij heeft nog wel een afleverbeurtje gehad waarbij filters en olie vervangen zijn maar vrees dat het brandstoffilter niet vervangen is.

Het geluid is ook weer terug trouwens :?

mark29

10 minuten werk. Het had al klaar kunnen zijn. De auto word er alleen maar beter van....

Kadir660

Is normal. Bijna elke 1.5 heeft zo een typisch geluid zelfs op de oudere types in de clio 2 bijv

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev