En door met kletsen!
Elke dag een nieuwe pagina?
Vandaag even lekker de bevrijding gevierd met de zon door het panoramadak van de Twingo, weer eens wat anders dan het panoramadak van de Megane !-!
Ik zie mezelf al met een rollator door de werkplaats schuivelen. :D :D :D.
Dat wordt gewoon beunen wat ik beunen kan, en als ik versleten ben, dan gaat deze kerel gewoon met pensioen.
Pensioen verdwijnt uit de "dikke van dalen", het word "stoppen" wanneer het kan >:(
Je bedoeld werken tot je dood neervalt? Stoppen wanneer je echt niet meer kunt.
Citaat van: pagi op 5 mei 2018, 23:31:31
Elke dag een nieuwe pagina?
Nee, als we op de 15 pagina's zitten.
Waarom is dat eigenlijk? Op een honda forum waar ik veel op zit/zat laten ze die gewoon door gaan, dan is het pagina 123242.
Om het nog een beetje overzichtelijk te houden. Y
Ok. Wat is er overzichtelijk aan. Vergeef mijn eventueel domme vraag. Maar waarom mag een topic 15 paginas zijn en geen 6000? Zolang praktisch elke pagina gelezen word en er geen al te schokkende praat is, hoeft er toch niks aan gedaan te worden?
Of is het belastend voor een server ofzo?
Ik heb 0,0 verstand van computers overigens.
Ik zie toch wel op meerdere forums dat ze hun topics na een bepaald aantal pagina's sluiten.
Op het ene forum ligt dat aantal pagina's hoger dan op het andere, wat de juiste reden is weet ik niet.
Maar lijkt me heel goed mogelijk dat het iets met de servers te maken heeft.
Net actis oplossing achteras vol purren opgegeven. Net of we in de bouw werken.
Meg 4 krakende achteras.
Sinds ik in een centraal magazijn werk voor onze parts administraties. Zie ik ook genoeg voorbij komen. We hebben veel Clio's binnen met klemmetjes. Zowat elke order die ik zie heeft support fix dossi erop staan.
De modificatie voor de achterbank bedoel je Benjamin?
Klopt.
Heb er idd al heul veul van gedaan.
Ook zo n zinloze mededeling. Ow dat mocht ik niet zeggen....
Tuurlijk helpt die mededeling wel iets aan de stevigheid van de bank. Maar dan is het toch al einde clio. Daarbij die dingen suizen zo hard op de snelweg. Zullen die harde aanrijdingen ook meevallen.
Haha ja vind het ook een oplossing van niks. :D
Inmiddels bijna alle clio's hier in de buurt wel gehad.
In elk geval die wij in onderhoud hebben. Af en toe komt er nog 1 die een brief van renault had gekregen.
Dacht vandaag weer even leuk een distributieriem te doen op het werk, heeft er 1 of andere lompe aap bij de vorige keer alles veul te vast gezet. :D
Het plugje uitwendig torx in het carter dol gedraait, omdat het gewoon niet los komt. een bout van de motorsteun aan het blok, het schroefdraad vernaggeld met losdraaien. Ben er verder ook niet meer aan toegekomen, door de drukte in de werkplaats.
Maar daar mogen mijn collega's morgen mee verder, want deze knul heeft weekend. :P :grin:
Lekker, afgelopen week tijdens pauzes koppeling gedaan van een clio, zonder subframe loshalen, bak iets opzij geschoven, ca 10 centimeter ruimte, koppeling gewisseld, en hup bak weer terug :D
Koppelt weer heerlijk.
k4j motor, hoop tijd ingestoken, kop is eraf geweest, andere kleppen erin. Nieuwe koppeling.
Nieuwe riem etc, na starten toerental omhoog ca 1500 toeren, vliegt omlaag maar te laag, tegen afslaan af, ene keer slaat die af andere keer niet. Het afregelen na starten gaat wat lomp.
Even wachten en gaat dan afregelen en loopt dan perfect. Inlaatpakkingen en van de gasklep vervangen, vacuum gecontroleerd met remmen reiniger, gasklep ingeleerd, gasklep gewisseld etc. Krijg het gewoon niet verholpen, word er gek van.
Opvallend is te zien met de clip de vacuum druk van de mapsensor op een 600 milibar, die moet in de 400 zitten. Maar gaat wel op en neer met gas geven en loslaten, dus werkt wel, toch voor de zekerheid gewisseld, maakt geen verschil.
Irritant, morgen even een lektest doen l-
Geen lektest, gedaan kreeg ineens de ingeving om de timing nog eens te controleren, en ja hoor inlaatnokkenas stond, het was te verwaarlozen maar wel ietsje scheef.
Dat ik dat nog mocht mee maken, zoveel van die riemen en koppen gedaan. Ik vermoed dat ie is gaan wringen op het moment van de nokkenaspoelies vast zetten, weer wat geleerd.
Ik bedacht mij ineens, wat als de timing net niet klopt, dan kan ook je ongewilde vacuum krijgen, in de inlaat.
Maar het was zo minimaal, dat het bijna niet te merken was, hij liep perfect, maar alleen gelijk na het starten was er een schommeling, die niet hoorde vond ik. Hij loopt als een zonnetje weer, alles nieuw erop.
Goed bezig. Zo zie je maar dat de timing belangrijk is.
Vandaag is m'n bandenapparatuur bij m'n schuurtje bezorgd. !-! Direct in elkaar gezet.
(http://imageshack.com/i/plVXc7Eej)
Zeg maar dag dag tegen het vakantiegeld. :D
Hahaha, en nu kan je thuis banden omleggen? Dat kan toch ook op je werk?
Voor de beun. 8)
Thuis banden joppen is best handig. Dat heb ik niet.
Ik kwam dit weekend een leuke set 18" velgen tegen:
(http://i940.photobucket.com/albums/ad245/Tedosign/Mobile%20Uploads/805BE066-FE51-46E0-BFB6-BF29D8F6F89E_zpsnf9xyn3k.jpg)
Vlak over de grens, maar natuurlijk al snel weg.
Kijk ik vandaag op marktplaats:
(http://i940.photobucket.com/albums/ad245/Tedosign/Mobile%20Uploads/134CF34B-50D4-4A8C-94CB-23B533BE9179_zpsvxgvkj0m.jpg)
100% dezelfde set (want dezelfde gele bandenstickers erop en exact dezelfde specs)
Lekker snel verdiend!
Tja, daar moet ik toch een middagje bandjes voor draaien haha. :P :D
Ff een vraagje aan de Renault kenners; weet iemand hier toevallig of de Clio 2 ook in het wit i.c.m. 1,4 16v moter geleverd is? Deze vraag ook op het clioforum gesteld maar daar blijft het stil.
Ik zou niet weten waarom niet:
CLIO II - Phase 1
(Maart 1998 - Juni 2001)
Blanc Glacier : OV 369 - O389
Bleu Roy : OV 460
Rouge Vif : OV 727
Rouge Nacré : NV 783
Rouge Cerise : NV 713
Jaune Paille : MV 302
Terre de Sienne : NV 314
Bleu Lazuli : MV 408
Bleu Methyl : NV 432
Gris Xérus : MV 630
Gris Boreal : MV 632
Bleu Nymphéa : MV 671
Vert Vertigo : NV 901
Vert Epicéa : NV 926
Vert Steppe : NV 191 (exclusief op MTV)
Noir Nacré : NV 676
Ok iets specifieker de Clio2 ph 2 of hoger, phase 1 is niet mijn ding en witte kom ik enkel als 1,2 en 1,2 16v tegen.
Clio phase 2.1 t/m 2.3
Blanc Glacier : OV 369
Noir Nacré : NV 676
Rouge Vif : OV 727
Rouge Cerise : NV 713 (2.2)
Rouge Andalou : OV 731 (2.2)
Rouge de Feu : TE B76 (2.2 RS, 2.3)
Jaune Soleil : TE D30 (2.2)
Orange Malaga : TE D33 (Extreme 2004)
Bleu Roy : OV 460
Bleu Odyssée : TE D44
Bleu Nautilus : TE D48 (behalve 2.3 2005)
Bleu Ottoman : TE I45 (2.3)
Bleu Cyclade : TE F47
Vert Abysse : NV 903 (2.3)
Vert Ocean : TE D92 (behalve 2005)
Vert Epicéa : NV 926 (2.2)
Vert Vertigo : NV 901 (2.2)
Vert Steppe : NV 191 (2.2)
Vert Citron : TE D99 (2.3)
Gris Agathe : TE B65 (behalve 2005, 2006)
Gris Boreal : MV 632 (behalve 2005, 2006)
Gris Hologramme : NV 603 (2.2)
Gris Platine : TE D69 (2.3)
Gris Bleu : TE J47 (Extreme 2005)
Ze bestaan wel (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/renault-clio-1-4-16v-ganzjahresreifen/896438380-216-1604)
Als ik ga importeren dan meteen maar een ph5, ben ik er 1 van tegengekomen, maar die had weer de 1,2 16v....
Waarom een witte? (Bedrijfs)bestickering?
Kleur is kwestie van smaak uiteraard. Vindt wit op sommige auto's ook wel goed staan
Eerder bij een Megane Coupe dan bij een Clio naar mijn mening.
Omdat ik hem al redelijk in mijn hoofd heb hoe ik hem wil hebben, en dan vind ik hem als basis wit het mooiste.
Ik zag bij mij in de stad een witte phase 2 met 1.4 rijden. Wel zo'n basisversie met zwarte spiegels.
Toevallig vond ik er nu drie op mp, een 5deurs met automaat, en twee 3deurs. Basisversie is prima, het enige wat ik er aan extra op zou willen is cruise control. Het algehele plan voor de auto word laaaaaag, breder, maar vooral lichter, en waarschijnlijk luidruchtig ;-)
Maar goed zo ver is het nog niet, eerst andere prioriteiten.
Wit is voor personenauto's in het algemeen jarenlang zeer mondjesmaat op kenteken gezet. De bekende uitspraak " met een witte blijf je zitte " uit de handel, geeft ook aan hoe niet populair die kleur was / is. Laatste jaren zie je wit wel wat meer op grotere auto's.
Vind het zeer model gebonden. Een witte Lambo kan er best mee door :D.
Bijvoorbeeld een witte Megane break is een stuk minder. Totdat je deze verlaagt en er mooie wielen onder zet. Dan opeens ok. Zal komen omdat het dan niet meer op een bedrijfs voertuig lijkt vermoed ik.
Rond 2010 was wit juist weer heel populair. Maar toen waren er hier geen Clio's II meer (wel in Zuid-Amerika!)
(http://i925.photobucket.com/albums/ad100/Fubar1944/PC_VAN_PIA/Pictures/WHITE/GroteFoto-W6ZUQAIX3_zps3c771a65.jpg) (http://s925.photobucket.com/user/Fubar1944/media/PC_VAN_PIA/Pictures/WHITE/GroteFoto-W6ZUQAIX3_zps3c771a65.jpg.html)
Voorkant is net een mg tf daar. je moet er maar van houden.
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 5 juli 2018, 17:59:31
Omdat ik hem al redelijk in mijn hoofd heb hoe ik hem wil hebben, en dan vind ik hem als basis wit het mooiste.
https://www.facebook.com/groups/639143326147128/permalink/1854221151306000/?sale_post_id=1854221151306000
Leuk ding, maar 1,6 16v en een redelijk hoge kilometer stand, pluspunten kleur en schroefset ( mits dit niet de laagste stand is!) Plus verkeerde tijdstip, wat ik al zei eerst andere prios voordat ik volgas de midlife crises in schiet ;-)
schoonvader rijdt een witte talisman. Vind ik persoonlijk wel mooi. Een megane 2 dan weer niet.
Toevallig een bekende van hier?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1287651586-renault-megane-2-0-16v-225-t-rs-3-drs-nlse-auto-dealer-ond.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr (https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1287651586-renault-megane-2-0-16v-225-t-rs-3-drs-nlse-auto-dealer-ond.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)
Niet dat ik weet.
Heeft iemand zo'n boordmap?:
(https://www.mupload.nl/img/tk0ixrpcn.jpeg)
Zou je dan het logo erop eens kunnen opmeten?
Ik zoek er een van +/- 30 mm hoog en vermoed dat die op de map in de buurt komt.
Zal eens kijken. ;)
Is het bij jullie ook zo warm?
Yup, ben blij dat ik nog een week vakantie heb :-)
Die op het mapje van mijn 2002 Megane is 29mm hoog, 24 mm breed
(http://i66.tinypic.com/241p27o.jpg)
( Op de foto vertekent het een beetje )
Top! Dan kan ik zo'n logo gebruiken voor op het stuur van mijn 19. !-!
Zal op een Megane stuur in ieder geval aardig passen
(http://i68.tinypic.com/2j5xt9d.jpg)
Foto vertekent weer iets omdat het mapje dichter bij de camera is
Dank je! Ja, ze zullen ongeveer even groot zijn. De 19 heeft een stuur met airbag waarin het logo is gegoten (dus ook zwart).
Sinds begin deze week rijd er in Nederland een witte megane 3 Estate GT220 rond. Een collega van me heeft deze uit Duitsland geïmporteerd. Hij is er vandaag voor het eerst mee naar het werk gekomen ivm wachten op het kentekenbewijs en laten drukken van de luxe platen.
Toch niet zo heel bijzonder? Ik heb 'm waarschijnlijk te koop zien staan op eBay kleinanzeigen.
Was een goede prijs voor import. Die heeft deze vijfdeurs (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/renault-megane-iii-lim-5-tuerig-gt-220/888249827-216-7964) ook.
Na 7 lange jaren weer terug bij onze geliefde Megane Y
(http://i68.servimg.com/u/f68/14/87/23/13/projet22.jpg)
He, dat lijkt de mijne wel !-!
Mooie auto. Mooie wielen
Dat zijn de standaard 17 inch velgen van de Bose serie......
Vandaag bij een megane break kijken, voor als 2e auto erbij.
Voor mijn vriendin, dan kunnen we de swift die we als extra auto hebben staan binnenkort opruimen.
Ben benieuwd of het iets word, als het maar een nette auto is, paar eventuele gebreken maken we wel weer als ik er weer aan toe kom.
En gekocht. Een zwarte van 2003 net 170k gelopen.
Niet veel werk aan, vooral schoonmaken en poetsen. Ze is er blij mee.
Gefeliciteerd! Welke motor ligt er in?
Dikke k4j 1400 16 klepper. Tja geen raket maar goed, gaat erom dat ie zuinig is, niet te veel kost in de vaste lasten als extra auto, en niet meteen van de snelweg afwaait.
Voor wat ik nu gezien heb, 4 banden vervangen, hoedenplank rol regelen, nieuwe mattenset vind ik altijd wel fris, en komend jaar distributie doen.
Verder is het een keer op de brug zetten en de rest van de auto nakijken wat er aan de hand is allemaal, ik heb het idee dat er niet veel mankeert, ja 1 kenteken verlichting lampje zag ik nog, en dat paneeltje boven de kentekenplaat gaapt een beetje links.
Gewoon ff heel die auto nalopen en een lijstje maken.
Ik heb er nu net 2 maanden ziektewet erop zitten, dus ik schuif alles nog vooruit. Nu nergens de energie nog voor. Komende week de eerste paar uurtjes weer maken op het werk, mits ik in de nachten slaap en ik contact lenzen in verdraag. Kuur van 7 weken prednison zit er komende week op, en ondertussen andere medicatie gekregen veel bijwerkingen, buikpijn, misselijk etc, s`nachts slaap ik weinig. Beetje tobben nog. Er is begin oktober crohn geconstateerd, ik was al een tijd aan het tobben met mijn gezondheid, mijn oog raakt steeds ontstoken, ik heb al een beperking aan mijn linkeroog, dus die is extra gevoelig, mijn natuurlijke lens ontbreekt door een ongevalletje, heb nu contact lens van + 12. Maar goed, voor je er erg in hebt ligt hier een heel medisch dossier......
Owja de megane, hij is dus van 2003, zwart, donker kleurige bekleding, en een 1.4 handgeschakeld. Nu eerst zorgen dat alles netjes is, ik ben wel een beetje een pietlut, dan eventueel nog gas erin doen, ik heb nog een halve installatie liggen namelijk.
Gas er meteen in leggen zodra je de kans hebt! Zo'n grand tour had ik ook, zwart met 1,4 op lpg prima combi ;-)
OH BTW, nog geen Clio, staat wel in de planning ergens volgend jaar, maar vandaag alvast wel sportstuur, naaf adapter en snap off alvast besteld, volgende maand 4 punts gordels of luchtfilter inclusief spullen voor cold air intake.
Kunt het maar op voorraad hebben toch.
Ja deze motoren doen het goed op lpg. En onze 5 serie staat ook op lpg, dat tanken bevalt wel.
Denk je met de K4J zuiniger te rijden dan met een K4M? Haal met laatstgenoemde in ieder nette getallen met de Break automaat:
https://www.autoweek.nl/verbruik/21312/renault-megane-break-16-16v-privilege-2000/
Netjes. Durf ik niet te zeggen. Ik ben wel van mening dat een grotere motor makkelijker rijd en je daarmee ook zuinig kan rijden.
Een kleinere motor moet toch meer belast worden en dat hangt ook af of er veel stad of snelweg gebruik is.
En ik vind die jb versnellingabakken een beetje dom, op de snelweg met meer dan 4000 toeren, is ook niet gunstig.
Geldt volgens mij voor al de 5 bakken. Hoogste verzet is maar net een beetje overdrive. Met mijn automaat stuk beter, bij 120 km/u 3000rpm
Ja ik heb ik zat Renaults gereden inmiddels, ze hebben het allemaal met die jb bakken, clio, kangoo, scenic, leuke autos maar zo dom die 5e versnelling. Er ontbreekt echt een 6e versnelling.
Op de megane 2 heb je de jh en de jr bakken, ook zo veel toeren, een daarna zag je meer de 6 bakken, echt een uitkomst.
Ik heb hier ook een 5 serie staan met een 6 cilinder automaat, dan rijd je op de snelweg met 2000 toeren, dat is zo veel rustiger, als je dat gewend bent.
Ja klopt. Heb met mijn schakel Megane al bij een 90 km/u de behoefte om nog een keer op te schakelen. Bij de automaat geheel niet. Die komt altijd rustig over. De schakel is wel een stuk kwieker.
Past een 6bak eigenlijk op de 1,4? Dat idee had ik eigenlijk ook nog voor mijn Meg, maar ben me er nooit in wezen verdiepen, maar zou eigenlijk wel willen weten of het past, lijkt me wel wat voor de toekomstige Clio ;-)
Komt dan een halve auto bij aan onderdelen
Voor de 1.4 zou ik niet weten maar de K4M is in een later stadium ook met 6 bak geleverd.
Met welk type bak dan?
Volgens mij is dat een TL4 bak, werd geleverd in de Scenic II en III en Megane III. Welke TL4 precies weet ik niet.
Bij de Scenic II had de 6e versnelling nagenoeg dezelfde verhoudingen als de 5e versnelling uit een 5-bak als ik het mij goed herinner 8)7
Tl4 is idd een 6 bak. Nooit opgevallen dat die aan een k4m hing.
Maar andere aandrijfassen, schakelkabels ipv stang, ophanging etc. Het is niet zomaar een overschroef wissel.
Ja achteraf logisch want die k4m bestaat al 100 jaar. Maar nooit die link gelegd. Maar goed die bakken horen in nieuwer type autos, ombouwen zal best wat werk zijn.
Ja de K4M heeft heel wat jaartjes meegedraaid. Ook in de Dacia's en Laguna tot 2010. Terecht denk ik. Prettig blok waar ook redelijk zuinig mee te rijden is.
In mijn Clio GT ligt ook een K4M met zesbak. Y
En die rs inlaatspruit.
Vraagje,
Is de aandrijving, ophanging, remmen enzo van de F4R identiek aan de F5R (IDE)?
Geen idee. Zowiezo was van de ide wel alles zwaarder uitgevoerd dan een 1.6 maarja dat vroeg je niet.
Ide staan er zat voor de sloop. Ow ik zag net nog een advertentie 2 liter cabrio voor de sloop schiet mij te binnen. Ff kijken of ik die terug kan vinden.
Advertentienummer op marktplaats: m1352991428
In grave, dat ligt net onder nijmegen, rechts van oss. Staat niet bij of het een f4r of een f5r auto is. Maar een bericht is zo gestuurd natuurlijk.
Daarom juist, onderdelen voor IDE zijn zo te vinden. Wie weet weet iemand anders het zeker.
Thanks, ik zal is ff berichten.
Paar fotos doen wonderen. En op autoonderdeel sites nummers vergelijken.
Het is een aanname, maar je zou zeggen dat Renault na het IDE debacle en de al op komst zijnde Megane II voor de laatste sportieve I coupe's geen cq. niet veel nieuwe onderdelen heeft bedacht, maar zoveel mogelijk hergebruikt heeft. Ofwel vast geleend van de II, zoals de F4R.
Het IDE motorblok verschilt natuurljk wel aanzienlijk.
Maar zoals Mark zegt: (foto's van) onderdelen en hun nummers vergelijken biedt uitkomst.
Even een vraagje aan de ervaren Renault monteurs hier, welk blok in de Clio is het meest bullet proof, de 1,2 16v of de 1,4 16v? Ik had in de Meg de 1,4 16v, op wat probs na de aankoop 4 jaar zonder problemen gereden, de Twingo hier heeft dan weer de 1,2 16v en ook nauwelijks problemen (momenteel een katalysator aan vervanging toe en de startmotor grijpt niet altijd lekker aan)
Ja een 1.4 rijd lekkerder ivm vermogen. Beide blokken zijn niet slecht.
Maar beide hebben wel eens bobine issues.
En de 1.2 koppakkingen. Maar goed als je dat zelf doet kost het vervangen ook maar een appel en een ei.
Wat is je overweging precies?
Een Clio met 1,2 is lichter, kom ik vaker in het wit tegen(witte 1,4 1x gevonden maar dat was weer een 5 deur) en lagere kmstand. Aan de andere kant de 1,4 heeft net wat meer passend vermogen, en de Clio's rijden met 1,4 zuiniger dan onze Twingo1 1,2 16v....
Waarom wit?
Ja het is een vooroordeel dat een kleinere motor zuiniger zou moeten zijn, een iets grotere motor rijd vaak makkelijker waardoor het ook zuiniger te rijden is.
Maar het gebruik speelt ook mee, een 1,2 rijd leuk in de stad, maar op de snelweg gangetje 140 moet ie hard aan de bak en gaat het verbruik ook wel omhoog.
Omdat ik wit gewoon erg gaaf vind, maar het is niet dat geen andere kleur wil, maar wit is wel het meest favoriet
Ik weet niet wat je overwegingen zijn en budget is, maar ik zou eerder voor zoiets (http://link.marktplaats.nl/m1368461745) gaan. Niet wit, wel pit (en weinig km's)
1,6 16v, valt direct af, vind ik kwalitatief een minder blok, en ook weer zwaarder, deze valt trouwens ook niet binnen mijn budget, luxe is ook totaal niet aan mij bekleed, de Clio gaat ook echt ultra Spartaans worden. De bedoeling is super laag en superlicht
Flauwekul k4m is net zo goed of slecht, net wat je vind, als een k4j.
Zijn grotendeels dezelfde blokken. Veel delen zijn uitwisselbaar etc.
Ik heb 2 megane's 1 op de brug gehad met een kmstand van boven de 4 ton met de k4m. Zijn dus goede blokken. En mijn vorige megane heeft ook 80.000 rally km's van mij overleeft. liet dat torretje elke dag wel een paar keer tegen de 6000 toeren brullen. :P
Een km heeft dan wel weer een nokkenasversteller die regelmatig voor problemen zorgt, die heeft een k4j niet, plus dat een k4m dorstiger is dan een k4j, mijn zoon haalt gewoon redelijk makkelijk de 1:18 met de k4j, dat zie ik niet gebeuren met de km, en standaard is een 1,4 16v in een Clio al prima vlot te rijden. Door de auto dan nog eens flink op dieet te zetten ben ik er bijna van overtuigd dat ik met de 1,4 16v een 1,6 16v zoek rij, en een verbruik kan halen waar een 1,5 dci jaloers op word. Dat is voor mij ook het ultieme doel, een zo betrouwbaar mogelijke auto, die zo zuinig mogelijk rijd (zonder dat het een opa bak word) waar je ook nog eens leuk mee kan spelen mocht ik daar een keer zin in hebben :-)
Die nokkenasversteller zit niet in alle k4m motoren.
Ah OK, misschien zit het gewoon tussen mijn oren qua gevoel over het km blok, het is waarschijnlijk het meest voorkomende blok in de Meg, en dus lees je daar het meest over.. Maar ik zet nu dus in op zuinigheid met behoud van "pit", daarom bijvoorbeeld geen rs, en ook geen diesel.
Geloof dat het verschil in gewicht tussen de 1.4 en 1.6 slechts 15 kg bedraagt. Das niet bijster veel. K4M is kwalitatief voor zover ik weet op gelijk niveau met de K4J . Verbruik zou ook niet veel verschil in moeten zitten zodra je een beetje door gaat rijden. Het is denk ik gewoon meer een kwestie van voorkeur.
Klopt het is op zich niet veel, maar toch 15 kg, die waarschijnlijk in het blok zit, dus gewicht dat moeilijk te verwijderen is, dus voor mij 15kg verlies, ik geef toe dat het 9pk meer vermogen geeft, maar ik denk niet dat ik die nodig heb. :-)
Nog een reactie op een bericht hierboven. Onderstel van een ide en f4r is niet gelijk. F4R is toch de 2.0 uit de ph1?
De ide en F7R hadden hetzelfde onderstel. Voorpoten zijn anders.
Ik heb ooit iemand gehoord die een 1.6 16v in een 1.4 16v had geled met dezelfde computer. Van de 1.6 is alleen de slag langer voor de rest gelijk.
De 2.0 8v van de Phase 1 is toch de F3R?
2 liter 8 klepper is f3r inderdaad.
2 liter 16 klepper indirect ingespoten is de f4r, en voor bouwjaar ik gok 1999? was dat die coole f7r.
de 2 liter 16 klepper, direct ingespoten ide motor is de f5r.
Oké, ik zag op een foto dat een f4r wel het sportonderstel heeft. Zie je aan de bovenkant van de veerpoten. De F7R is idd een heerlijke motor maar ik ga er toch afscheid van nemen. Toen ze net uitwaren kon ik ze niet betalen maar nu toch 2,5 jaar van kunnen genieten.
Nou vandaag me een dag gehad, even een inleiding voor de beeldvorming.
Ik zit inmiddels een 4 maand ziek thuis, ben nu eindelijk aan de betere hand. Blijft dit zo door gaan volgende week weer beginnen.
Ik rijd prive een 5 serie, lekker comfortabel en ruim handig met vervoeren van alles, en een keer een auto slepen voel je niks van.
Hebben we nog een swift staan die zo lelijk is dat ik liever een masker op heb als ik erin zit, die wilden we wieberen want we hadden een megane gekocht een station van 2003.
Mijn vriendin rijd vaak met de bmw rond, zowaar vandaag ook, ze was in de buurt van der ouders, belt ze mij in paniek op, klapband.
Ik was net wakker eind van de ochtend toen ze belde, ik slaap niet al te best s nachts... dus hup in de megane, krik erin gegooid, met een beetje gereedschap en erheen gereden, 80 kilometer verderop de auto aangetroffen.
Bmw lag op zijn buik, band helemaal aan gort.
Wiel eraf gehaald, veer gebroken en stak alle kanten op waaronder door de band heen, goed daar een slijptol op accu geregeld, ze was gestrand vlakbij haar ouders, en die hebben zo n mooi stukje gereedschap. Terplekke langs de weg de resten van de veren eraf gesjaakt, reservewiel erop, en zonder veer gaan rijden, was geen doen voor lange afstand, dus bij een garage daar achter gelaten, mogen hun die veer vervangen. Goed doe ik ook eens een reparatie uitbesteden, voel mij net een normale autorijder. Komende week weer ophalen.
Affijn, op pad met de megane, koffie gedronken etc je kent het wel, weer op naar ons huis. Rijden we op de prachtige a2, zegt mijn vriendin, ik heb geen toeren meer -- --
Ja vluchtstrook op, politie erbij, toen berger, afslag verderop gedropt.
Maatje geregeld die vervolgens de auto en ons thuis heeft gebracht, erg handig zulke vrienden.
Al met al, 2 kapotte auto`s op 1 dag, hoe bizar!
De distributie is pas 4 jaar oud, we hebben die auto pas net, ik wilde al voor die 5 jaar oud zou zijn de set vervangen, de set ligt al klaar, maar nog geen tijd gehad, en het is al kapot gelopen, hoe kan het lopen.
Komende tijd dus een koprevisie doen, en wij blij dat we toch dat gedrocht van een swift nog hebben staan....
Wijze les, vervang die riem echt op tijd!! We hebben die auto nog geen 2 maanden, en het is al zover.
Net onderdelen besteld, komt allemaal wel weer goed, maar zo chaos vandaag, als ik aan het werk was geweest, hadden we de bmw ook met een berger moeten laten komen, daar had ik anders nooit heen kunnen gaan om haar te helpen.
Martijn ik zag jouw megane op mp staan ook, wel de ide uitvoering met andere motor etc, maar een ouder bouwjaar, is de complete carroserie dan ook van dat oudere bouwjaar? Het is wel een mooi ding om te zien.
Dikke pech dag dus Mark! ;(
Heb wel vaker vernomen dat de distri riem het soms maar net tot de vervang termijn uithoudt, of niet eens dus! Daarintegen hebben wij met een F3R jaren doorgereden zonder dat ie ooit is gebroken.
Weet niet of het veel uitmaakt maar ben wel benieuwd naar welk merk riem er bij je Megane op lag.
Ik zal eens kijken welk merk het was. Niet gekeken. De kop ligt er al naast.
Ik heb in ieder geval al veel gebroken contitech riemen gezien. Ik monteer alleen Gates. Dat is het enige wat ik vertrouw aan riemen.
Het was een skf riem.
Ben ik de enige die zenuwachtig word tijdens klepspietjes terug monteren? Dat gepriegel. Dan valt ie weer opzij, of blijft ie plakken aan de schroevendraaier. Heb je er 1 zitten. Doe je de 2e erbij met de magneet, vliegt de eerste er weer uit pffff.
Elke keer weer een frustratie moment en proberen de kalmte te bewaren.
Zo ik ben ook weer een blij lid van de Renault familie, het plan was een Clio 2 ph2 of ph3, ding plat op de grond te leggen en binnen helemaal kaal maken enkel 2 kuipstoelen erin. Maar goed soms loopt het anders, dus vandaag wezen kijken en we hebben Rosie meegenomen, Rosie is een Clio 1 ph3 Rsi Longchamp van 22 jaar oud, met 225k ervaring, met wat schoonheidsplekjes maar daar gaan we mee aan de gang. Kortom me is happy!!!!
Vet, een RSI. Heb je foto's?
Nee nog niet, en moet ook nog ff kijken hoe te plaatsen, ze moet ook nog ff aangepakt worden, dak is ooit mat zwart gespoten en daarna ooit terug geschuurd dus ziet er niet uit, last van steenslag, krasje hier en daar, en een paar roestblaasjes. Maar rijd wel erg leuk, en cosmetisch komt het ook wel goed, ze gaat voorlopig niet meer weg (en ze worden zeldzaam.)
Oh 7 april neem ik haar mee uit naar Kampen
Moet je me even helpen, rsi was de 1800 toch? Leuk ding om mee te rond te fohnen.
Tof hoor! Ben benieuwd naar je project en alles wat erbij komt kijken.
Citaat van: mark29 op 19 februari 2019, 22:29:43
Moet je me even helpen, rsi was de 1800 toch? Leuk ding om mee te rond te fohnen.
Yup 1800 8kleppert, rijd echt prettig.
Plannen genoeg maar niet zo extreem als ik had voor een Clio 2: andere wielen, iets verlagen, zowiezo het dak aanpakken, rondom wat plekjes aanpakken, maar vooral genieten :-)
Leuk, ja een 1800 8 klepper rijd al pittig, laat staan de 16 klepper. Williams is ook echt leuk speelgoed. De v6 vond ik een beetje eng om mee te rijden :x
Wellicht leuk importeerkandidaatje uit Duitsland.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-megane-tce-180-111-000km-orig-benzine-zilver-e97e9683-9707-44b2-805d-96e00bcb2257
Even een nieuw frontje regelen en rijden maar :)
Wat houdt je tegen Felix? o-)
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 20 februari 2019, 06:08:06
Yup 1800 8kleppert, rijd echt prettig.
Zelfde blok als mijn 19, ook een RSI.
Vooral geen zin in eigenlijk :D
Citaat van: Tedo op 20 februari 2019, 20:01:14
Zelfde blok als mijn 19, ook een RSI.
OK ik dacht dat jij een 16v had, goed om te weten dat er donorblok is in geval van nood :-)
Nee, ook een 1.8 8V RSi, zeldzamer dan een 16V. Mocht ik er ooit wat anders in zetten, dan mag jij het blok overnemen. ;)
Hmm de Clio RSI lijkt ook een zeldzaamheid te worden, ben een beetje aan het surfen geweest vandaag, volgens de ene site zouden er nog 41 zijn, volgens een andere nog 7 met recente of geldige apk. Dus ik ga hier heel zuinig op zijn en langzamerhand weer tip top maken (maar wel met een beetje van mijn eigen stijl)
Meteen ff een technische vraag, kan iemand mij aan een elektrisch schema helpen van de elektrische raamuitzetters die een optie waren op de Megane 1 coupe? Die wil ik graag inbouwen in de Clio, moet ik ze nog wel ff ergens kunnen vinden :-)
Michiel: op welke site check jij hoeveel auto's er van een bepaald type over zijn?
Ik heb er meerdere geprobeerd via Google, maar als de digibeet die ik ben is het me maar op 2 gelukt, en de meeste zijn ook niet super up 2 date. Vve. net is er 1 van en nrplaat. nl ook
Op die laatste klopt de tenaamstellingsdatum niet, dus die zou ik met een korrel zout nemen.
Bovendien zie ik niet hoeveel dezelfde auto's er nog zijn. In Engeland heb je howmanyleft.co.uk maar ook die is niet helemaal zuiver (en alleen UK natuurlijk).
Citaat van: Tedo op 20 februari 2019, 21:59:58
Nee, ook een 1.8 8V RSi, zeldzamer dan een 16V. Mocht ik er ooit wat anders in zetten, dan mag jij het blok overnemen. ;)
2.0 16v F7R erin ;-) of onderblok F7R en kop F7P, hoef je minder aan te passen
Dat zou een leuke zijn, of anders een F4R. Maar goed, met een cabrio hoef je niet zo snel, en 110 pk is op zich leuk genoeg.
Echt wel, nou zal de 19 van jou wel ff zwaarder dan de Clio ;-)
Maar ik denk dat ik er eens een mail richting rdw aanwaag
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 24 februari 2019, 22:10:32
Hmm de Clio RSI lijkt ook een zeldzaamheid te worden, ben een beetje aan het surfen geweest vandaag, volgens de ene site zouden er nog 41 zijn, volgens een andere nog 7 met recente of geldige apk. Dus ik ga hier heel zuinig op zijn en langzamerhand weer tip top maken (maar wel met een beetje van mijn eigen stijl)
Meteen ff een technische vraag, kan iemand mij aan een elektrisch schema helpen van de elektrische raamuitzetters die een optie waren op de Megane 1 coupe? Die wil ik graag inbouwen in de Clio, moet ik ze nog wel ff ergens kunnen vinden :-)
Wat bedoel je? electrische raambediening?
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 25 februari 2019, 18:29:18
Echt wel, nou zal de 19 van jou wel ff zwaarder dan de Clio ;-)
1163 kg, en jouw Clio nog geen 1000 denk ik?
@jacques, ja dat je bij een coupe de achterste raampjes met een knop tussen de voorstoelen open en dicht kan doen.
@Tedo, 935kg schoon aan de haak :-)
@Tedo, via de rdw ben ik er net achter gekomen dat er nog 23 Clio rsi wam verzekerd zijn, bij Renault 19 rsi kreeg ik BTW 0 resultaten
Dat klopt, want die van mij staat tot volgende maand geschorst gestald. Maar dan heb ik dus de laatste die rijdt in NL?
Daar lijkt het dan wel op, maar je kan het dus zelf via het rdw checken, open data en dan gekentekende voertuigen aanklikken en links boven in zit dan een zoek icoontje en daar type je merk en model in. Zelfs ik kan het :-)
Mmmh... ik kan het niet. Bij alles wat ik in het zoekveld intik, krijg ik 0 resultaten. 8)7
Leuke investering! Y
https://carfantasy.nl/bodykit-renault-megane-coupe-fase-2-elia-p-16318.html?utm_term=product&utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel
Ik had een Seat Cupralip besteld bij de dealer, belt ie me vandaag op niet meer leverbaar.... Balen, maar weet hier iemand toevallig of de lip van de Espace nog nieuw te krijgen is, of kan iemand werkzaam bij Renault in het systeem kijken of ie misschien nog ergens op voorraad ligt?? Ik heb zelf ff geen tijd om langs de dealer te rijden en ik vind mijn cliootje echt te braaf zo :-)
Nieuwe Epace en Laguna lippen zal je denk ik niet meer vinden. Gebruikt nog wel.
En heel eerlijk; een nieuwe lip op jouw Clio is ook wel een beetje overkill. o-)
Die Espace lippen liggen sowieso niet in Nederland op voorraad. Misschien nog in Frankrijk als je geluk hebt.
Zaterdag nog een Espace met lip gezien op de sloop. Stegeman in Markelo aan de exelseweg.
Hier (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/stossstange-schuerze-front-renault-laguna-94-98-silber-r578-/788162409-223-17038) zit nog een lip op. Bod doen op de complete bumper en vragen of ze alleen de lip willen opsturen (zo heb ik het ook gedaan).
Espace lip (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/renault-espace-iii-stossstange-vorn-oy544-12544-/1059987475-223-17038) hebben ze ook.
Citaat van: Tedo op 10 april 2019, 22:08:26
Nieuwe Epace en Laguna lippen zal je denk ik niet meer vinden. Gebruikt nog wel.
En heel eerlijk; een nieuwe lip op jouw Clio is ook wel een beetje overkill. o-)
Momenteel heb je gelijk, maar het is wel de bedoeling dat ie weer richting nieuwstaat gaat :-)
Vrijdag dikke update van mijn Mégane!
Jup @mark's custom carservice :D :D :D
:D
Vertel Yorick! Ben benieuwd
ik geef nog een update, maar eerst deze vraag omdat het niet ging zoals we wilden:
Wie weet deze olie keerring in Nederland te vinden???
24,5x37,93x6, met veertje
https://www.vxb.com/Oil-and-Grease-Seals-TC24-5x37-93x6-p/tc24-5x37-93x6.htm
https://www.amazon.com/VXB-Grease-TC24-5x37-93x6-Rubber-Covered/dp/B06XH6MJWZ
Waarvoor is het? Dealers verkopen ook onderdelen he. En vaak vanalles op voorraad.
Er is een bus in de revisie versnellingsbak geperst waardoor er een andere maat keerring is gebruikt. Het is dus niet meer origineel en die aparte maat keerring is dus kapot gegaan. Meh. De dealer gaat me niet verder helpen.
Nee dat word inderdaad lastig dan.
Ik moest ff googlen of het bedrijf nog bestond. Maar ze zijn er nog. Www.propco.nl
Dat bedrijfje maakt keerringen en afdichtingen. Zit in Rosmalen, dat ligt naast den bosch.
Die hebben in het verleden ons op het werk ook diverse malen uit de brand gehaald. Contact die mensen eens, best kans dat ze je kunnen helpen.
Bedankt!! Morgen bellen.
@mark29,Mwa ligt er maar net aan wat je nodig hebt en voor welk type, voor een 2015 model Megane zal je vast alles kunnen krijgen, voor mijn gebakje zijn de scharnierboutjes voor de uitzet raampjes niet meer te bestellen (en echt onbeschoft duur mochten ze wel te leveren zijn geweest) en ben ook een dagje aan het rondbellen geweest voor een pakking...
Ligt er ook aan of je een fanatieke magazijnman of vrouw treft.
Ik had een fanatieke :-)
Tsja, ze kunnen niet eeuwig alle onderdelen produceren en op voorraad houden.
Het houdt een keer op. Naar onderdelen speuren hoort m.i. bij het hebben van een oude(re) auto.
Klopt, de onderdelenjacht maakt het ook zeker weer interessant en je word ook creatiever als je niet meer alles zo uit het rek kan trekken :-)
Bovenaan de pagina kon je voorheen op nieuwe berichten drukken. Dat is weg nu.
Is dat een tijdelijk foutje of iets nieuws?
Nu is het lastig te zien welke topics ik nog moet bekijken namelijk, waar nieuwe berichten zijn geplaatst.
Gewoon klikken op de link 'Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek'.
Staat er bij mij gewoon.
Hier niet meer, alles is weg.
Ik gebruik wel explorer, zal een chrome gebruiken.
Nu vanuit chrome, is het zelfde.
Normaal bovenaan links in de hoek zie de renault megane club staan
en eronder 2 van die kopjes met nieuwe berichten en sinds je laatste bezoek, beide zijn weg.
Ik zie dat die button naast forum en help, latest ook een oplossing inderdaad.
Geeft een beetje hetzelfde idee.
Ik heb m'n schuurtje geruild voor een grotere schuur, die letterlijk 1 deurtje verderop is. Dubbel zo groot, dus eindelijk fatsoenlijk de ruimte. !-!
(http://imageshack.com/i/pnFJPMEJj)
(http://imageshack.com/i/pmOVMr0Cj)
In een middag en 2 avonden alles 6 meter opgeschoven :D
Wat een heerlijke werkplek.
Hoe bevallen die transway bandenapparaat en balanceerapparaat?
Dankje
Ze bevallen wel goed !-!
Zit met een paar schuurtjes op 1 groep.
Dus het apparaat krijgt niet zo heel veel stroom als iedereen bezig is. Maar zelfs dan krijg ik de stugge banden er nog mee op.
Goed om te horen, ja de prijs is van die dingen nog best gunstig, ja het blijft hard geld maar ok.
Als ik ooit weer fit word, wil ik weer wat meer kunnen doen thuis ook, en een bandenapparaat is dan wel heel handig om te hebben ook.
Een bandenapparaat verdiend zich wel weer terug moet je maar denken. ;)
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/barrels-op-de-rollenbank-team-jan/
Top blokkies !-!
Vorige week zondag stond er nog ff een mooie Alpine A310 te pronken op het Oldtimerfestival in Balkbrug.. Wat een auto.
(https://myalbum.com/photo/pBjQFv2h7axS/360.jpg)
Wat een dikke! Pack GT
Knallen met die K4M!
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/barrels-op-zandvoort-team-jan/
Haha nice.
Had wel eens willen zien wat die kerel met m'n oude race hatchback kon doen. 8)7 :D
Vandaag een top dag gehad. Ik heb mogen rijden in de new Alpine A110 8)
Wellicht kan je het nog herinneren dat mijn oom (77) een oude Alpine A110 heeft waarin ik nog weleens een ritje in maakt.
Na een moeilijke en drukke tijd heeft hij nog geen tijd gehad om eens bij de nieuwe A110 te gaan kijken.
Ik heb hem vandaag meegenomen als verassing naar Alpine centre in Hengelo waar we heel leuk ontvangen werden en als grote verassing had ik een proefritje geregeld. Mijn oom rijd niet graag meer dus die proefrit mocht ik uitvoeren. Allebei met een grote glimlach op ons gezicht.
Wat een fantastische auto is het, vooral in de SPORT stand. Daarin heeft hij een geweldig geluid en het vermogen in combinatie met de automaat is echt geweldig.
Hieronder nog wat foto's
(https://myalbum.com/photo/sbvupTRBdB4D/540.jpg)
(https://myalbum.com/photo/VRVoju4DMTQj/540.jpg)
(https://myalbum.com/photo/mFgbNAVDgmSH/540.jpg)
(https://myalbum.com/photo/iQuvtmZUb3Jt/540.jpg)
(https://myalbum.com/photo/QZs8FWSmDMAZ/540.jpg)
Wat een gaaf ding. Ik heb ooit diverse malen in zo n oude alpine gereden, blijven aparte wagens.
Als je gaat zitten laat je zelf een heel eind zakken, en alsnog zak je achterover, je zit voor je gevoel in een rechthoekige bak.
Heeft de nieuwe kwa zit positie wel meer het gevoel van een modernere ruimere auto?
Ik weet hoe het is om in de oude A110 te gaan zitten. Ben 1.92 lang en dan valt het niet mee.
Je trekt letterlijk een auto aan.
Ik moet zeggen de instap bij de nieuwe valt erg mee. Stoelen zitten heerlijk. Alleen de uitstap moet je wel weer lenig zijn.
Maar de instap is niet zoals een suv of mpv 😉
Alle gekheid, het verraste mij enorm. Je kan er ook heerlijk rustig mee rijden. Veel comfort en luxe. Net zoals mijn Meg 4.
Alleen het zicht door de achterruit is of je door de brievenbus kijkt. Je hebt echt je zij spiegels nodig.
Maar bij zo'n auto moet je vooruit kijken..
Ja zicht naar achteren is in een megane 3 coupe al waardeloos. Tja. Laat staan in een alpine. Je koopt hem niet om ermee naar de albert heijn te gaan he.
De stoelen is een beetje zoals in sommige megane en clio rs varianten zie ik ja.
Nou toen ik net bij renault zat, hadden we een aantal van die alpines als klant. Vaak voor keuring etc. De oudere monteurs toen wilden er niet mee rijden ivm het in en uitstappen, dus was het vaak van, mark rijd hem binnen of buiten of doe een proefritje etc. Toen ik nog als leerling er was.
Owja zag trouwens een megane rs in de werkplaats staan laatst, ots motorkap ook, die is doorgestuurd naar schadehersteller die voor ons ook werkt. Ik mis veel van die info van nieuwe klachten, maar nu lette ik erop, omdat ik die klachten zag in een topic.
En elke week staan er wel auto`s binnen met stoelen eruit ook.
Ik werk nu maar een paar uurtjes in de week namelijk.
Kan je erachter komen wat er met de stoelen aan de hand is?
De linkerstoel in mijn meg 4 bose uitvoering (met massage functie) komt geluid uit als ik over een drempel of vluchtheuvel rijd. Net of er een motortje los zit in de zitting.
Ligt er aan of het rustig is. Meestal duwen ze het vol met werk die paar uurtjes dat ik er ben.
Ik zal het in de gaten houden.
Bedankt alvast. Geen haast.
En ik kan dat volplannen.
Ben momenteel weinig online. Gezondheid die wat schommelt, deels werken. En wil het wagenpark hier wat uitdunnen. Hoop dingen regelen. Ik loop met veel dingen achter de feiten aan.
Mijn vriendin zal binnen korte tijd bevallen dus dan is de vrije tijd helemaal ver te zoeken.
Maar binnenkort heb ik een maagdelijke megane break van 2002 te koop. 101000 gelopen. Ziet er top uit als ie straks gewassen en gepoetst is. Is van een non geweest. Wat ik eerst niet geloofde tot ik rekeningen zag. Grappig.
Dat komt mooi uit Mark, jij wilt van mij die Rollo en slotmechanisme, kunnen we gelijk oversteken met de break? !-!
Hahaha gelijk oversteken ja.
Ja die onderdelen heb ik nog steeds nodig voor de break van mijn vriendin. We hebben nu dus 2 breaks staan.
Dat slot weigert zo en nu dan. Dan gaat de deur niet open. Heel irritant, maar ik kom nergens aan toe steeds.
Maakt niet uit, slot loopt niet weg
Welke regio zit jij Mark?
Vlijmen.
Ik heb je een pm gestuurd.
Iemand van hier? 8)7 :wtf:
RTV Rijnmond: Vrouw steekt snelweg over voor benzine en laat drie kinderen in auto op vluchtstrook.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/183989/Vrouw-steekt-snelweg-over-voor-benzine-en-laat-drie-kinderen-in-auto-op-vluchtstrook
Weet ik niet. Denk dat mijn vrouw hier wel toe in staat is maar die heeft aan de andere kant flink last van range anxiety en gaat bij een kwart tank al in alarm dus zal niet voorkomen !-!
Maandag ben ik vader geworden. Heb hem al verteld dat ie geen monteur moet gaan worden.
Vrije tijd is nu helemaal ver te zoeken, slapen is iets van vroeger ook. :D
Gefeliciteerd! !-!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Mark! Geniet ervan samen !-!
Dank jullie wel. Ja dat doen we zeker.
Van harte!
Hopelijk heb je nog wel tijd om andere mensen in nood op het forum te helpen :q ;)
Van harte gefeliciteerd samen.
Gefeliciteerd Mark. Ga er lekker van genieten.
Van harte gefeliciteerd! En heel cliché: geniet er van want het gaat echt sneller dan je denkt Y
Dank jullie wel!
Ja ik kijk nog steeds wel dagelijks maar niet meer 20x per dag hier.
Gefeliciteerd Mark! Met slapen moet je een beetje geluk hebben. Die van mijn sliepen gewoon bijna de hele nacht !-!
En hier een beetje beppen tussen de luiers wisselen gaat je vast wel lukken !-!
Jazeker, om 11 uur weer dik aan de bak natuurlijk. Luier wisselen, billetjes polijsten, is ie weer in showroom staat he.
Ja meestal voor maximaal een paar uurtjes in showroomstaat !-!. Hoop op een beetje geluk voor jullie wat de nachtelijke uurtjes betreft.
Van harte Mark!
Alsnog van harte gefeliciteerd Mark
Citaat van: mark29 op 24 juli 2019, 18:32:01
Maandag ben ik vader geworden. Heb hem al verteld dat ie geen monteur moet gaan worden.
Vrije tijd is nu helemaal ver te zoeken, slapen is iets van vroeger ook. :D
Gefeliciteerd, sterkte :P en veel geluk!
Dank jullie wel. We slapen al iets meer inmiddels.
Heb vanavond "ff" een tutorial in elkaar geflanst voor het inbouwen van projectoren. De koplampen gaan binnenkort nog een x uit elkaar, dus zal dan nog wat betere foto's maken.
Had nog een groot deel van een gasinstallatie liggen uit een gesloopte clio.
Dus gaan inbouwen in de megane break 1.4 2003 van mijn vriendin. Maar tijdens inbouwen erachter gekomen dat die installatie niet heel best kwa kabelboom was, er was veel in geknipt en gesoldeerd, tijdens het poging tot programmeren van het gas kregen we telkens geen verbinding of hij viel weg, dus hop kabelboom eruit en een andere geregeld en erin gehangen.
Met andere injectoren etc en nog wat kleinigheidjes.
Op gas gekeurd, en hij loopt op gas nu.
Erg blij mee, toen iets van een wisseltruc wat we maar niet toelichten o-) iets met 45 liter naar 62 liter tank.
Dus de vloer is iets verhoogd, nee dit verdient niet de schoonheidsprijs maar meer kunnen tanken is toch wel heel handig, en ja een megane break, die kofferruimte was handig maar mooi? Nee. Daarbij hebben we nog een 5 serie station staan die net wat meer ruimte bied, dus voor vervoeren rijden we toch wel met die auto.
Maarja een megane break erbij is nog altijd handig met boodschappen, kinderwagen etc, en kwa wegenbelasting niet meer dan een hatchback.
Technisch is die megane wel klaar ik denk ooit een keer een andere bak aanhangen deze is hakerig naar zijn 2, achteraf hadden we liever een 1.6 of een 1.8 gehad. Maar die vallen kwa maandelijkse lasten ook wel weer duurder uit. Maar goed wie weet kom ik ooit een megane met schade voor weinig tegen dan kan er altijd nog een wisseltruc gedaan worden.
Ja het verbruik was eerst 1 op 12, ja dat had dus zuiniger geweest met een grotere motor denk ik. Een 1.4 is wat onderbemeten op de snelweg, en zij is niet van het 90 kilometer per uur rijden op de snelweg.
Verbruik op gas nog niet berekend, hij loopt perfect, maar bij koud vind ik de overgang net wat te abrupt nog, en de tankniveau lijkt niet helemaal te kloppen. Eerst de tank eens helemaal leeg rijden en dan een paar keer tanken, dan de boel nog eens nastellen met de laptop, mijn collega is gasinbouwer, dat is erg handig voor de tips en assistentie.
Het inbouwen is aan best strenge regels gebonden, waarvan sommige regels werkelijk nergens op slaan, maarja.
Owja toen de tank erin ging, in de reservewiel bak, meteen isolatie geplakt op die vloer, maar ook op de motorkap, hier zit een isolatie mat, daarachter dus volgeplakt met dat isolatiemateriaal.
Nou dat scheelt echt veel geluid op de snelweg, ik irriteerde me altijd mateloos aan het geluid, 4200 toeren bij 140kmp maakt in een weinig geisoleerde megane veel geluid. Waarbij ik gewend ben om in die oude 5 serie met 458000 op de klok gewoon stil te rijden op de snelweg. Nou dat isoleren is dus behoorlijk aan te raden.
Mooi project Mark! Dat isoleren ga ik ook nog doen. Niet dat ik last heb van herrie, maar het kan altijd stiller :)
Wat voor gasinstallatie heb je er in gezet? Ik ben zelf erg te spreken over prins. Dat zat ook in mijn vorige Mégane (II).
Met de Megane I break 1.6 16v automaat zit ik op gemiddeld 1:14.7 over 40.000 km !-!. De automaat haalt wel de pit een beetje uit de auto maar geeft ook wel weer rust door de lagere toeren en voor zover ik kan beoordelen dus zelfs mogelijk een beter verbruik dan een handbak versie.
Injectoren had ik prins liggen maar is nu aeb geworden, heb ik toevallig ook in de bmw zitten. En de computer is eurogas. Verdamper is zo vierkante, uhm ben ik vergeten, landi renzo? Ja dat was het volgens mij.
Ja 1 op 14 is heel normaal. Daarom die 1.4 is voor snelweg gebruik ondermeten. Als ze naar haar werk rijd is dat 40 km heen en 40 km terug bijna allemaal snelweg. En wat stukjes file. Optrekken met een sterkere motor gaat makkelijker.
Veel mensen denken dat een kleinere motor zuiniger is, maar dat is niet altijd zo.
Misschien dat ik ooit een 1.6 of 1.8 overhang.
Vind 1 op 12 best wel een hoog verbruik eigenlijk, met de meg2 grandtour op gas reed ik vrij makkelijk 1 op 14 /15. Die is ook nog iets zwaarder, en ja de 1,4 is onder bemeten, dan rij ik nu met het oude gebakje een stukje fijner :-)
Zo aan het eind van 2019 gaan we door met een nieuw deel (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22925.0).