Advertenties


2.0 16V RMC Coach uit 1996 Phase I GEFIXT

Gestart door Marius., 21 mei 2009, 23:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marius.

Heya,

Nou is het probleem wel degelijk minder geworden, maar...
Als ik een bocht omhoog neem, of gewoon moet optrekken omhoog, dan heeft ie er soms toch nog wat "moeite" mee. Hij doet het niet meer zo erg als VOOR ik de kabels weer heb aangesloten, maar toch stottert hij nog wat.
Zou dit dan de benzine pomp kunnen zijn omdat hij "tegen de zwaartekracht" in moet?

Groeten
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Laurens Klein

is het niet gewoon dat hij in een te hoge versnelling staat waardoor hij te weinig toeren maakt.

Marius.

Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Laurens Klein

haha, ja weet nie:P

Benzinepomp denk ik niet dat het is. Eerder dat een sensor ergens verkeerde waardes doorgeeft waardoor de brandstofinspuiting niet optimaal is

subzero


Marius.

hmm nee eigenlijk niet, zou er eens naar kunnen kijken, bedankt voor de tip
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

en het zonnetje is weer vertrokken :q
na paar dagen rijden kwam het weer terug, maar veeeeel minder, dus de ontsteking heeft wel degelijk wat opgelost maar niet alles.
Nou heb ik afgelopen paar keren maar 20 liter getankt omdat ik brandstofreiniger erin had.
Maar gisteren weer de tank helemaal vol gegooid en het probleem was ineens een stuk minder aanwezig..
Nou heb ik met kameraad overlegd en het zou dan brandstof filter of druk regelaar kunnen zijn.
Is het mogelijk dit ook echt te controleren of is het gewoon vervangen en hopen dat het beter gaat? :q

Groeten en alvast bedankt!
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

Vandaag briljante ingeving gehad met kameraad, want zijn oude auto had ook zoiets dergelijks.
Hij zuigt lucht aan omdat (na een bocht, na een helling, zoals ik beschreef) de benzine "klotst" en hierdoor niet goed door de leidingen gaat.
We gaan dit zaterdag nakijken.
Ik houd jullie op de hoogte voor toekomstige problemen bij anderen!
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Laurens Klein

zou het geen valse lucht kunnen zijn. Op het moment dat de auto een bocht maakt, kantelt het blok een beetje waardoor er een opening ontstaat waardoor valse lucht naar binnen wordt gezogen.

Marius.

Voor de mensen die dit allemaal gevolgd hebben en nog interesse hebben:
Auto gaat 14 juli naar een "speciaal" garage, die een volledige storingsdiagnose gaan doen.
Deze zit in Haaksbergen en is me aangeraden door kameraad de (je raad het al) automonteur :q
Ik houd jullie op de hoogte!
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

janvess

Ik volg je vorderingen angstvallig. Ik heb dezelfde problemen. Ik heb ook nog steeds geen oplossing gevonden. Ik hoor graag hoe het is afgelopen
Renault Megane Cabrio Phase II 2002  2,0 16V 147 PK

Marius.

eeeeeen toen startte hij helemaal niet meer...

wellicht ontsteking, het uitvogelen blijft...
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

grote kans dus dat het ontstekingsmodule is, heeft iemand er toevallig nog 1 liggen?
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

ontstekingsmodule gecontroleerd, werkt naar behoren, maaaaaaar wel gevonden mensen!!
die rode knop, die de boel reset na een klein ongeluk... de knop rammelt, het schakel systeem werkt niet meer.
Toen we tijdens het starten op de knop aant rammen waren om "contact" te creeeren, hoorde we de motor weer een poging doen tot starten. Dus renault morgen even bellen en nieuwe schakelaar bestellen!

Mvg
Marius
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev