Advertenties


Inhouden/haperen bij koude start

Gestart door Kj, 1 oktober 2006, 18:39:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kj

Nou, ben er toch bijna 3 uur mee bezig geweest. Er loopt inderdaad een LPG-slang tegen het schutbord, de ruimte was minimaal. Kramp in mijn handen gekregen. Er zat iets zwart in het smoorklephuis, heb hem grondig schoongemaakt, al vond ik hem niet echt vettig of smerig. Wat voor sensor-achtig ding zit er op het smoorklephuis? Er lopen electriciteitsdraden naartoe? Kan dat ook nog iets zijn mocht mijn auto morgenochtend nog steeds slecht wegrijden na de koude start?

matthew

Ja dat is je regeleenheid van het stand van je gasklep ,het kan ook zijn dat je deze moet herprogrameren maar dat kan niet altijd als het al is gedaan zou het alleen nog maar kunnen door hem te vervangen maar dat zou ik niet zomaar gaan doen dan moet je toch echt wel bij de garage uit laten zoeken of dat wel echt het probleem is
gr. matthew

Kj

Zou deze indien hij niet goed werkt een foutmelding moeten geven bij uitlezen? Dat deed hij namelijk niet. Is dat niet een soort bimetaal dat reageert op warmte?

Kj

#18
Helaas, smoorklephuis was het dus niet. Mijn auto 'hobbelde' weer gewoon weg van de parkeerplaats en heb weer een aantal mede-automobilisten geirriteerd. Zit nu zwaar die sensor op het smoorklephuis te verdenken. Dit is toch een soort sensor die op temperatuur reageert? Wie helpt me?

Kj

Citaat van: rs50jochem op 24 oktober 2006, 14:37:39
Ik zeg nog steeds eventjes brandstofpomp..

Jochem, kun je mij uitleggen waarom je denkt dat het de brandstofpomp is?

Kj

@ Jochem:
Is een brandstofpomp door te meten, zodat ik hem niet eventueel voor niets vervang? En wat kost zo'n pomp? En inderdaad, hij doet dit alleen op benzine, bij een koude start.

Kj

Hm, balen dat er geen methode is om te checken of de brandstofpomp daadwerkelijk kapot is. Vind het een duur geintje om hem zonder check te vervangen. Wellicht weet iemand anders nog een manier om hem te controleren?

Kj

Goed, net even bij Stam Amersfoort langsgeweest, ze geven het weinig kans dat het de brandstofpomp is, 2 monteurs gesproken. Ze gaven wel aan dat het wellicht vervuilde injectoren waren. Heb dus in elk geval injectorreiniger voor door de benzine meegekregen. Verder gaven ze aan dat de stappenmotor (het leuke zendertje (zoals ik dat noemde) op het smoorklephuis) nog gereinigd kon worden. Dat doen ze er altijd bij als ze het smoorklephuis reinigen, wat ik dus al wel gedaan had. Dus vanavond stappenmotor maar is reinigen. Ik probeer eerst maar even de goedkopere opties voordat ik de brandstofpomp vervangen ga, al klinkt het verhaal van Jochem ook wel weer erg logisch! Nou ja, ik puzzel dus met jullie hulp en die van Stam weer verder  !-! !-! !-!

Kj

humhum, ok, dat zendertje op het smoorklephuis was dus niet de stappenmotor. Hoe het ding wel heet? Stappenmotor zat in de buurt, dus die losgehaald en gereinigd. Hopelijk loopt mijn karretje morgen weer als een zonnetje.

To be continued

Kj

Goed, stappenmotor gereinigd, dat was het ook niet. Heb in elk geval al een oproep voor een brandstofpomp geplaatst.

Kj

@ Jochem, zit de brandstofpomp direct onder de achterbank? Dus als ik die loshaal zie ik hem? Ik krijg er namelijk genoeg aangeboden, maar nu krijg ik vragen over 1 of 2 stekkers e.d. Wil dus toch even kijken welke ik exact nodig heb.

Kj

Om het maar helemaal duidelijk te maken, zodra ik de achterbank losheb, zie ik hem dus? Of zitten er nog afdekplaten?

Kj

#27
Goed, we hebben hem gevonden, het duurde even voor ik doorhad hoe die suffe achterbank los moest, maar toen.... Vond ik toch 3 cent van de vorige eigenaar  _o_


Kj

Hier is het inderdaad een typisch gevalletje van 'of je stopt de stekker erin'  :D

Kj

Iemand die ervaring heeft met het uitbouwen van de brandstofpomp zonder zijn hele interieur te besmeuren met benzine? Tips? Handigheidjes? Weetjes?

Is dit de deksel van de pomp zelf, of zit de pomp onder deze deksel?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev