Advertenties


Lambda voltage vragen

Gestart door Thomas Rouw, 29 oktober 2004, 08:13:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas Rouw

Hee allemaal,

Ik zit eens ff te prutsen met een Lambda sensor (O2) en een AFR meter he. deze moet ff ruw gecalibreerd worden om te kijken of ie het uberhaupt doet. maar hoe zat het nou ook al weer.
Ik heb 2 sensors liggen, een toyota 1draads niet verwarmd, en een nieuwe 3 draads wel verwarmd, de verwarming staat toch altijd aan? (geen timer ertussen maar gewoon 12v contact erop)

ff over de waardes van de uitgang. ik ben zo lui geworden met mijn dubbele webers,AKA rookt ie niet???gaat ie hard??? dan is het goed! ipv netjes meten, hahaha

KLOPT DIT LIJSTJE ???

lambda uitgang =    0.45 volt = stoichometric (14.7:1 lucht:benzine)
lambda uitgang = < 0.35 volt = armer mengsel
lambda uitgang = > 0.55 volt = rijker mengsel

en als de < en > waardes erboven uit komen zijn "te rijk" repectievelijk "te arm"

ik kan op de AFR ook <->  waarschuwings waardes selecteren, wat zouden de echte uiterste punten zijn, waarop je nog fatsoenlijk zou kunnen draaien, MAW bij welke waardes grijpt een normale ECU om hem in openloop mode te zetten (lambda bypass schakeling)
ik neem aan dat een normale motor wel eens boven of onder de 0.35 en 0.55 volt op de lambda tovert maar dat dit geenszins schadelijk is, en ik wil geen valse waarschuwingen krijgen straks.

ik hoop dat een van de echt EFI diehards hiero dit ff kunnen beantwoorden.

thanx Thomas

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev