Advertenties


Uitvallende motor bij intrappen koppeling & rijdende auto in z'n vrij

Gestart door Bartjuhh, 18 december 2005, 10:22:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bartjuhh

Ik heb 2 problemen op dit moment met mijn auto, je leent je auto 1x uit aan je moeder en je krijgt hem gelijk weer kapot terug  :-\
Het is een 1.6e uit 96, het eerste is dat hij lastig start (naja de winter okay kan ik mee leven) maar wat minder fijn is is dat als ik voor een stoplicht kom stil te staan dat de moter gewoonweg afslaat als ik de koppeling intrap (dit doet hij overigens niet altijd maar als het begint is het ook iedere keer raak) waarna de motor weer voor geen meter wilt starten (6x meestal pas!!) als de motor warm is krijg ik er een nieuwe kwaal bij, de auto gaat uit zichzelf hoge toeren maken (+- 2000) en ookal zet ik de auto in z'n vrij en laat ik de koppeling opkomen (of ingedrukt houden maakt niet uit) blijft de auto toch rijden?! (weer op 2000 toeren) Wat zou dit kunnen zijn? Toch misschien de stappenmotor? Wie of wie verlost mij!  8) 8)

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Decepticon#1

idd de stappenmotor. Even BEIDE delen laten schoonmaken en dan moet het wel weer werken volgens mij. Anders een goede 2e hands op de sloop zoeken. Succes!


geomjoo

Ja denk de stappenmotor, kijk ook eens naar de vacuumslang die naar de mapsensor loopt deze heeft vaak scheurtjes door ouderdom. Je kan de stappenmotor testen door de vacuumslang van de mapsensor af te trekken. De stappenmotor moet dan de stationair van de motor in zijn eentje regelen. Regelt de stappenmotor te langzaam bij (hoor je door dat de motor niet regelmatig stationair loopt) dan weet je dat het probleem bij de stappenmotor ligt.

succes

Bartjuhh


Roy

het probleem van het uitvallen en slecht starten komt me bekend voor!!! (vanavond druk mee bezig geweest)

vraagje... verliest je auto ook stroom? (bv radio valt uit?) 

dat was bij mij wel het geval, en soms verloor ie alle spannig en sprong dan ook gelijk op de startblok..

bij mij komt het door een bepaalde piekspanning in mijn dynamo (laadstroom is gewoon goed)
maar er is bij mijn 1 diode (hoe je het ook typt..) stuk en als het goed is, is het probleem dan verholpen..
su6

groeten roy

Bartjuhh

Nee, de stroom blijft gewoon lopen, ik heb eindelijk vakantie dus tijd om die stappenmotor onder handen te nemen!

Bennie

ik heb dit probleem ook (soms)
maar als ik de vacuum slang van de mapsensor aftrek (terwijl de moter draaid) valt de motor direct uit, of moet ik eerst de slang los trekken en dan pas de motor starten?

is mijn manier goed en is de stappen motor vies of versleten?

Roy

Citaat van: Bartjuhh op 23 december 2005, 17:23:37
Nee, de stroom blijft gewoon lopen, ik heb eindelijk vakantie dus tijd om die stappenmotor onder handen te nemen!

mmm oke... dan lijkt het inderdaad op de stappenmotor su6 van de week...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev