Advertenties


Renault Megane Classic 1.4e LPG-G3***Nieuw probleem

Gestart door jorritmg, 16 april 2013, 22:20:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BadEend

Hoe is de staat van de bougiekabels en bougies?
En zijn de kleppen gesteld?
Alles omtrend de ontsteking kan verdacht zijn.

jorritmg

De bougies zijn goed, de staat van de kabel is ook goed geen scheuren ofzo
Ik heb de kleppen van dit blok niet gesteld echter heeft deze niet veel km's en kwam die uit een werkende auto dus leek mij dat niet gelijk nodig.

BadEend

Als je zeker weet dat er stukken los zitten in je katalysator zou ik die in ieder geval vervangen.

jorritmg

Dat is heel zeker , die het hele voorste deel van de uitlaat had ik eraf bij motorwissel en er vielen redelijk grote stukken filter uit dus heb hem zoveel mogelijk leeg gemaakt en binnekort vervang ik die.

RobScénic

Dat de bougiekabels geen scheuren hebben of er goed uitzien wil niks zeggen. Doormeten op weerstand, daar gaat het om.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

BadEend

Ik zou wel zorgen dat alle zooi uit de uitlaat is voor je de kat gaat vervangen anders gaat de nieuwe ook weer stuk.

jorritmg

Ik vervang gewoon de gehele voorpijp ipv alleen de katalysator dat kost me hetzelfde en is minder werk  !-!

jorritmg

Update:

Stationair haal ik nu zonder moeite 6000 toeren  !-! _o_ 
De oorzaak was de uitlaat die verstopt is waarschijnlijk bij de katalysator.

Nu komt uiteraard de vraag naar boven: was de vorige motor niet gewoon in orde en lag het al die tijd aan de uitlaat.... in dat geval ga ik is ff terug naar renault en verhaal halen voor al die kosten die ik gemaakt heb voor een simpel gevalletje verstopte uitlaat  l-

Maar goed straks een nieuwe testrit zonder uitlaat en kijken of ik nu ook de andere versnellingen kan pakken.

jorritmg

Update:
De auto rijd weer heeeeerlijk !!
Maakt nu een herrie als een tank maar ik kan nu wel met recht zeggen dat ik succesvol mijn motor heb gewisseld(ook al was dat niet nodig) en kan nu dus weer lekker gaan rijden in mijn Megane, moet nog wel ff een nieuwe katalysator monteren maar behalve dat  !-!

Maar Renaultdealer/garage Indumij in breda is uiteraard nog niet van mij af met hun uiterst belabberde diagnose dat het motorblok kapot was en open moest worden gemaakt. :x

J to the H (Jeroen)

In elk geval mooi dat hij het weer doet!

jorritmg

Iemand nog interesse of tips waar ik een (blijkbaar toch) werkend motorblok kwijt kan type E7J764 1.4e?

Dat is het motorblok dat ik er dus uit heb gehaald wat niet nodig bleek l-

BadEend

Op marktplaats en natuurlijk bij de sloop.


Roadkill (Michiel)

oud ijzer boer, is geen hond die op dat blok zit te wachten ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend


René „♂≈♂™

iig lekker zuinig rijden nu, 1.4 op g3! , en beter niemand meer naar die garage dus :neen: 8)7
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev