Advertenties


Steeds meer gedoe met Mégane Coupé 2.0 8v

Gestart door nielsjoh, 4 januari 2012, 14:42:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

denk dat het meer combinatie bouwjaar/kmstand zal zijn. 2 liter is natuurlijk minder zuinig dan een 1,6 maar een 2 liter is dan weer sterker en sneller dan een 1,6 denk niet dat dat veel zal uitmaken. maar bouwjaar en kmstand zal meer kopers afschrikken dan de inhoud van de motor
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

De combi idd.

Maar 1000euro inruil was niet slecht nee,zoiets geven bedrijven vaak alleen terug voor een auto van deze leeftijd als je een auto terug koopt van max6jaar oud.

Maar repareren kan ook een hoop schelen idd en na reparatie weer met vol plezier rijden.

nielsjoh

Ik hoop ook nog met veel plezier deze auto 'op' te rijden, tot ie uit mekaar valt, haha.
Eigenlijk zijn auto's de grootste dieven van je portomonnee, je moet er altijd bij bijleggen, daar heb ik dus geen zin in, gooi erwel lekker een grote beurt tegenaan!.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Nicole

Ik heb ook heel wat dingen met m'n megane gehad.
En op dit moment denk ik ergere dan jij . :q
En nog steeds geniet ik elke dag van die auto, en doe ik hem niet weg haha! :P
Op een dag ben je erg blij dat je hem gehouden hebt haha!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nielsjoh

Zo. Weer ff een update.
Mijn auto staat vanaf nu voor de 3e nacht bij de garage al  :q
Wat meneer er tot nu toe aan gedaan heeft, is de warmte sensor vervangen, deze gaf ook een storing op de laptop van de monteur. Merk ik verschil nu? Ja. De motor loopt nu mooi stationair en de toerenteller blijft op een lijn, dus die loopt nietmeer constant van 750 naar 1000 toeren en terug. Waarom staat mijn auto nogsteeds bij de garage dan? Omdat er nog een sensor vervangen moet worden, namelijk die van de choke. Als ik start met een koude motor, dan maakt hij teweinig toeren, totdat hij (bijna) afslaat. Als ik rijdt met een koude motor, en terug wil schakelen van z'n 3e gang naar de 2e, dan slaat hij af. Hopelijk is het met een nieuwe choke sensor opgelost. Dan kan ie er weer even tegenaan, heb besloten hem nietmeer te verkopen, ik rijdt hem lekker op!  !-!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

matthew

Anders ook even je gasklep reinigen.

Bij 2.0 8v motoren wil ook de sensor op het gasklephuis stuk gaan.

nielsjoh

@mathew, daar is na gekeken, die functioneerd. Gasklep huis is ook (alweer) schoongemaakt. Ben aan het denken om die er een compleet nieuwe op te bouwen, dan heb ik daar ook geen omkijk meer naar. Zijn die duur?
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

matthew

ja die zijn duur,dan zeg ik goed is goed.

nielsjoh

Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

nielsjoh

#39
Zo, ik heb de auto weer terug, hehe!  :grin:
Hij loopt echt weer mooi stationair, ook een stuk rustiger.
Wat is er vandaag aan gebeurd: 2 nieuwe bobines gemonteert, de bougies keken zwart, en die moeten volgens de monteur koffiebruin kijken. Verder is er injectie cleaner ingegooit, ik moet nu de tank helemaal oprijden tot de meter in het rood staat zeg maar. Er is nog een ding wat kennelijk niet funtioneert, wij gingen er vanuit dat die wel functioneerd: De stappenmotor. Zodra we de auto op contact zetten, gaat het pinnetje wat erin de stappenmotor zit niet ver genoeg naar onder, waardoor de motor te weinig lucht krijgt. Nu gaan we er een van de sloop op monteren als die het onderdeel hebben, heeft de sloop hem niet, dan moet er een nieuwe gekocht worden bij de Renault dealer, t.w.v. van 175 euro. Het probleem nu is namelijk nog dat als ik hem start, dat de motor tever in toeren wegzakt, als we de stappenmotor losmaken doet die dat niet, dus het MOET aan de stappenmotor liggen.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Rogier

Kijk veel positief nieuws, hopelijk hebben ze voor je de stappenmotor op de sloop.

Alvast veel rij plezier gewenst !-!

nielsjoh

Citaat van: Rogier op 20 januari 2012, 19:09:51
Kijk veel positief nieuws, hopelijk hebben ze voor je de stappenmotor op de sloop.

Alvast veel rij plezier gewenst !-!
danku! Volgende week dus met een gerust hart naar Utrecht rijden
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

nd-photo.nl

Stappenmotor voor mijn auto (1.6e 1997) zou slechts +-60 euro kosten. Check ook eens op o.a. http://mijnautoonderdelen.nl

Roeland75

Stappenmotor schoon maken met remmenreiniger, wd40 er op en heel hard schudden.. (meestal hoor je hem van binnen klapperen) eventueel morgen nog een keer proberen... 9 van de 10 keer doet ie het dan weer. Accu pool even los maken om de RE te restette.... Succes

nielsjoh

Ik zal deze tips meenemen naar de monteur ( kan mij natuurlijk geld schelen) bedankt!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev