Advertenties


slecht starten renault megane

Gestart door herman25, 5 augustus 2011, 13:41:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herman25

dat deed ik ook altijd, maar ik kwam er met de"gewone" garage niet uit.
Dus ben maar naar de dealer geweest.

Dante

Kwam je er niet uit wat het probleem was, of prijstechnisch?
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

herman25

ik kwam er niet uit met wat het probleem was..
heb mijn auto terug nu. heb hem vanmorgen gestart en loopt nog steeds net zo slecht l-
toerental zakt in als ik gas geef. alleen met koude motor. als ik hem een paar minuten laat lopen, is er niks aan de hand.
ik zou niet weten waar het nu nog aan moet liggen. hij is gisteren uitgelezen bij de dealer, en geeft geen storing aan..
heb een nieuwe stappenmotor erop, gasklephuis gereinigd, spul door de benzine voor de injectoren, nieuwe temp. sensor.
en niks helpt!

Dante

Brandstoffilter..? Heb ik ooit een vreemd probleem in een Honda mee gehad. Gas geven = motor smoren. Brandstoffilter was nog origineel (ca. 11 jaar oud toendertijd), na vervanging probleem opgelost.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

nd-photo.nl

Brandstoffilter moet ook om de 60.000km worden vervangen!

herman25

doen ze dat niet standaard bij een beurt ofzo?
waar zit dit filter dan?
is die zelf te vervangen?

nd-photo.nl

Weet ik niet of ze dat standaard vervangen (volgens mij niet). Brandstoffilter zit onder de auto, achteraan vlak bij de tank en is zelf te vervangen. Ziet er zo uit:


herman25

maar als je benzine filter vies is, dan moet hij met warme motor toch ook slecht starten?

fitz

http://www.megane-france.net/xoops/modules/smartsection/item.php?itemid=27
Misschien helpt dat wat (als je Frans slecht is, kun je google translate er op loslaten wellicht)

herman25

laatste staat van het verhaal...
ben ten einde raad... bij de dealer komen ze er niet uit. nieuwe bobines erop. gasklephuis los gehad en gereinigd.
nieuwe temp. sensor... niks helpt.
ik vermoed zelf dat het stekkertje op de sensor de boosdoener is. verkeerd signaal uitzenden naar de computer misschien??
als het buiten erg koud is ( vriezen ) loopt de auto als een zonnetje en is er niks aan de hand. dus denk toch dat het in zijn temperatuur zit.  weet het niet meer....

als dit het niet wordt doe ik hem weg. heb er nu zoveel geld in gestoken, dat ik er nu flauw van ben..

groet. herman

BadEend

Heb je het probleem inmiddels gevonden?


Lennart

Ben benieuwd of je reactie zal krijgen Badeend..
Topic van 2011/2012 en Herman is voor 't laatst actief geweest in januari '13 :D
assumption is the mother of all f*ck ups

BadEend

Het valt te proberen. :P
Misschien een idee om in de forumregels op te nemen om iemand die een topic start
met een probleem te verzoeken/verplichten om de oplossing te vermelden indien deze gevonden is.
Dan is deze informatie voor iedereen beschikbaar.

Lennart

Mee eens, al is dat natuurlijk lastig te verplichten :D
assumption is the mother of all f*ck ups

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev