Advertenties


slecht starten renault megane

Gestart door herman25, 5 augustus 2011, 13:41:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

@ testit, resetten gaat echt niet. neem dat maar van me aan.
Dat kwartiertje stationair lopen helpt wel.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

herman25

ik ga deze week een nieuwe stappenmotor bestellen.
En ik ga het proberen met injector reiniger.
kijken wat dat uit haalt..

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

herman25

nee. liep weer slecht.. maar in hoever heeft een stappenmotor ermee te maken dat mijn auto met koude motor slecht loopt.
als ik hem een paar minuten laat lopen is er niks aan de hand..


nd-photo.nl

Hmm goede vraag. Hoe zien je bougies eruit? Apart dat het alleen met een koude motor is...

Paul

Dat is niet zo raar, zoals eerder aangegeven -> injectiecleaner
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

herman25

hoe mijn bougies eruit zien weet ik niet. kan ze er niet zo makkelijk uithalen. zitten diep weg.

Maar welke injectie cleaner kan ik het beste halen?
ik heb ooit eens in een ver ver verleden een paars busje gehaald.
en bij mijn vorige auto hielp dat niks.


Christian de Vriend

Het is ook aan te raden (en stond dacht ik ook op de verpakking) om het minimaal 2x te gebruiken voor een goed effect
zijn ze echt vies,dan is een ultrasoon bad aan te raden,mening auto speciaal zaak heeft dat,voor 80 euro zijn ze echt schoon
ik geef toe,weer 80 euro,maar moet zeggen,ik heb het lang geleden een keer gedaan,en het hielp heel veel bij mij.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

herman25

ok nou dan zal ik het eens gaan proberen.
kijken wat dat uithaalt

herman25

Ik heb nu dus injector reiniger in de tank.
moest de tank vol tanken en dan dat spul erbij doen..
merk nog niks. zal wel even duren denk ik.

herman25

Ik heb het eindelijk gevonden denk ik.
ik trok vanmorgen het stekkertje van de koelwater sensor los. startte de auto en die liep als een zonnetje. niet meer dat wegzakken in toeren.
druk ik het stekkertje er weer op loopt hij weer net zo slecht. dus die is overleden denk ik.

Bedankt voor de reacties!

Groet Herman

testit

heerlijk dat motormanagement  mooi dat het opgelost is

herman25

Laatste update!

Heb de auto bij de dealer staan, want het probleem is er nog steeds.
Het slecht starten enzo schijnt te worden veroorzaakt doordat de bougie gaten vettig zijn :huh:
De pakking van het kleppendeksel schijnt iets te zweten, waardoor er wat olie vrij komt..

tot slot van rekening is de poelie van de dynamo stuk!( Jullie hadden toch gelijk ) nieuwe poelie en multiriem.

Het vervangen van multiriem en poelie, uitlezen, schoonmaken van de bougiegaten, komt het op 400 euro!!
Hoop toch echt dat dit eerst het laatste is.. Want hij heeft me dit jaar al aardig wat gekost.
nou jah... l-


Dante

Niet om het een of het ander, maar bedoel je de Renault-dealer? Want ik denk dat datzelfde werk net zo goed & goedkoper kan bij een "normale" garagist... Da's tenminste mijn ervaring ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Rogier

Mijn ervaring met de renault dealer is altijd prijzig geweest, me ouders hebben een vel satis en zij gingen na een dealer en daarna na een universele garagen (om het maar even zo te noemen) en waren de helft goedkoper uit ;).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev