Advertenties


slecht starten renault megane

Gestart door herman25, 5 augustus 2011, 13:41:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herman25

Hallo allemaal,

Ik ben Herman en ben nieuw hier.
ik heb me aangemeld omdat ik probleempjes heb met mijn auto.

Bij de koude start slaat hij wel aan, maar als ik dan weg wil rijden en geef wat gas, dan zakt het toerental.
Zo erg zelfs dat het rijden moeizaam gaat. Schokken en stoten. Als hij warm is, is er geen probleem.
Ik heb mijn BDP-sensor eraf gehaalt en het puntje onderop even schoon gemaakt.
Hij loopt nu stationair mooi rustig, maar het starten en het slechte lopen bij koude motor doet hij nog steeds.
Gasklephuis is gereinigd.

Het betreft een renault megane uit 2000 1.4-16v benzine

Ik weet het niet meer. kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

Groetjes Herman

Tedo

Smoorkleppenhuis schoon (laten) maken?

herman25

smoorkleppenhuis??
Waar zit die?
is het makkelijk te doen?

Tedo

Even zoeken op het forum hier.
Smoorklephuis wordt ook wel gasklephuis genoemd. Schijnt goed zelf te doen te zijn mits je alles goed uitvoert. Doe je iets verkeerd, dan kan het goed mis gaan.
Ik zou het laten doen als je niet zeker weet dat je het zelf kan.

Of anders blijft de stappenmotor hangen. Die zit aan de achterzijde van het gasklephuis.
Deze is zwart gekleurd en zit met 2 boutjes vast.

herman25

Ok. gasklephuis heb ik laten reinigen.
en wat de stappenmotor betreft: kan ik die zelf schooonmaken of moet er een nieuwe op

herman25

Ik heb mijn stappenmotor schoongemaakt, en nu blijft hij stationair niet meer lopen.
slaat meteen af!!

Wat nu??

Karin

Nu ben ik helemaal niet technisch aangelegd, maar volgens mij is hierover wel wat terug te vinden in het forum.

Tedo

Kan zijn dat 'ie al niet helemaal lekker was, en dat je 'm met schoonmaken helemaal stuk gemaakt hebt.
Ik zou er toch door een professional naar laten kijken voor er meer stuk gaat.

herman25

bij het heen en weer bewegen van de stappenmoter trok ik dat pinnetje eruit :?
misschien is dat het?

nd-photo.nl

Volgens mij tijd voor een nieuwe...

herman25

heb inmiddels de renault dealer hier gebeld. en nu kom ik op 200 euro voor een nieuwe stappenmotor....
zijn die dingen allemaal gelijk? van een 1.6 past die ook op een 1.4?

juul

dat komt omdat die dingen niet los te koop zijn je krijgt hem dan met gasklephuis.
Zou gewoon even op de sloop andere halen is wat goedkoper.

herman25

Heb hem er nu inmiddels weer in. loopt goed tot nu toe. stationar ook, maar denk toch dat er een nieuwe in moet..
Weet natuurlijk niet wat hij met koude motor doet.

nd-photo.nl

Volgens mij heb ik er los 75euro voor betaald voor een nieuwe bij de Renault Den Bosch (Arend). Check even bij de Brezan of vergelijkbare zaken of even invullen hier: http://www.onderdelenlijn.nl/

herman25

Ik heb de auto vanmorgen gestart en hij zakt nog steeds in toerental als ik een klein beetje gas geef.
verder loopt hij goed.
Heeft dit echt wel met de stappenmotor te maken?

Groet Herman

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev