Advertenties


Versterker die niet meer aan gaat.

Gestart door basE, 16 december 2007, 12:37:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

basE

Zoals de titel al zegt mijn versterker gaat niet meer aan.
Het verhaal:

mn versterker heeft ineens kuren gekregen, nooit problemen mee gehad en nu springt hij niet meer aan.
Heb alle kabels gecheckt en alles zit goed aangesloten heb tevens alles door laten meten.
Als ik de radio aanzet dan is het de bedoeling dat de versterker aan springt en normaal gesproken gaat ie 1 seconde op het rode lampje (protect) om erna gelijk op het groene lampje te springen.
Maar nu als ik de radio aanzet dan brand het rode lampje 1 seconde en zet ie de versterker gelijk weer uit.
Iemand die misschien weet hoe dit verholpen kan worden of de problemen herkent????

Alvast bedankt!

Alex Verloop

"heb tevens alles door laten meten."

en wat was de uitkomst hiervan? is misschien handig in dit verhaal  ;)

basE

Ja alles was normaal geen sluiting of iets dergelijks. Zekeringen allemaal heel. Dacht zelf eerst aan de remote kabel die misschien ergens gebroken was, maar heb het even gecheckt met een nieuwe en toen ging ie nog uit.


rob84

remote uitgang op de radio wel goed??
probeer hem anders eens op constante stroom(of geschakeld)

Dj-Matthe

waarschijnlijk gewoon je versterker eind trap kapot? zou gewoon naar winkel gaan en na laten kijken , als jij alles door gemeten hebt je remote/B+/Grnd  dan zal het daar niet aan liggen

basE

Dan denk ik ook dat de eindtrap kapot is. De metingen waren namelijk gewoon normaal en in principe moet ie het gewoon doen. Hoe kan de eindtrap kapot gaan is het overbelasting? En wat gaat zo'n geintje ongeveer kosten, iemand die het misschien ooit ook eens heeft laten maken??

Dj-Matthe

hoe een eindtrap kapot is weet ik niet precies, kost geloof ik +/- 60/100 euro maar pin me hierop niet aan vast :) suc6

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev