Advertenties


Stuiterende subwooferbehuizing

Gestart door Bartjuhh, 30 januari 2006, 18:43:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bartjuhh

Ik heb een probleempje, mijn subwooferkist in mn achterbak heeft nogal de neiging tijdens het starten en het begin van het optrekken mee te resoneren (tenminste dat denk ik dat het is) met de motor, wat een nogal hinderend gestuiter in mijn achterbak opleverd. Mijn vraag aan jullie is:

- proberen de behuizing te dempen, en hoe?

of

- de behuizing verankeren/vast zetten op iets (hoedenplank/chassis?) en hoe?

Merci beaucoup alvast!  8)


EyesOnly

Weet je zeker dat het de uitlaat niet is die in de lage toeren rammelt?

Edgar

Leg er eens een doek onder en kijk of het dan weg is. Is het niet weg zit het hem waarschijnlijk in de uitlaat.

Mocht je je kist willen vastleggen kan je er ook voor kiezen om een antislipmat onder de kist te leggen dan schuift ie ook niet meer en hoef je niet in je auto te boren...

Timo Zuiderduin

en anders gebruik maken van klitteband  :D
geen last van schuiven en stuiteren!

Edgar

En dan wel het harde gedeelte van klitteband  ;)

Meganez

Je kan ook gewoon je geluid zo hard zetten dat je de kist niet meer hoort stuiteren of een zwaardere subwoofer in je kist bouwen  O0

Die van mij staat ook helemaal los, maar deze is zeer moeilijk van zn plaats te krijgen. Tijdens het rijden is hij nog nooit 1 mm verplaatst en ik rij niet altijd bepaald rustig.

Bartjuhh

Het lijkt me sterk dat het mn uitlaat is eigenlijk, maar aan de andere kant ging ik er eigenlijk blind vanuit dat het mn subwoofer was  :angel: Ik ga zo ens kijken of het de uitlaat is!

henk

ik denk dat de je het motorgeluid over je boxen krijgt.
heb je de kabels gescheiden liggen dus stroom links en audiokabels rechts bijv.
of een slechte massa?
en anders kun je een ontruizer proberen.

wouter arnouts

@ henk ja heb dat probleem ook en soms valt mijn linker voor box uit weet iemand wat dat kan zijn ?????   :angel:

Timo Zuiderduin

Ja, dan maakt hij slecht kontakt!!
mischien ergens een kabelbreukje of misschien zit aan de speaker het kontaktpunt niet goed vast!

maar de ruis over de speakers is idd wat Henk al aangaf!

Meganez

Citaat van: henk op 31 januari 2006, 18:16:33
ik denk dat de je het motorgeluid over je boxen krijgt.
heb je de kabels gescheiden liggen dus stroom links en audiokabels rechts bijv.
of een slechte massa?
en anders kun je een ontruizer proberen.

Ik denk dat er wel een heel groot verschil zit tussen het stuiteren van een subwoofer kist of het motorgeluid over de boxen.. maar als dat het geval is zal je idd geen goede massa hebben.

Edgar

Of je hebt een zogenaamde ground-loop. En dat kun je simpel oplossen met een groundloopisolator die je opje rca aansluit. Maar inderdaad zoals al eerder gezegd dat is iets voor een ander topic..

Meganez

Een groundloop IS hetgeen waardoor je speakers ruis geven aan de hand van het motortoerental, of beter gezegd het dynamotoerental. Een groundloop ontstaat als je geen goede massa hebt.

erik161

Je kunt dat toch vrij makkelijk testen? Zet de motor aan en speel dan met je gaspedaal. Hoor je dan vreemd geluid, moet je het zoeken in de ground-loop.
Rij je weg en hoor je dan alleen de sub stuiteren, moet je de sub beter vastzetten. Het is trouwens voor je eigen veiligheid om de sub goed vast te zetten. Bij een aanrijding wordt een subwoofer net een projectiel.
Laat de geintjes maar komen over de achterbank ;)

Bartjuhh

Het zijn geen geluiden over de boxen en groundloops enzo hoor :) Alleen als ik ook daadwerkelijk wegrijd trilt het (Niet als ik btje in z'n vrij gas geef) Uitlaat zit ook stevig vast!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev