Advertenties


megane 2 12volt kabel trekken

Gestart door waldo, 6 januari 2012, 17:37:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

waldo

hallo, ik ben nieuw op dit forum , en bezit sinds 6 weken een renault megane 1.6 v16 dynamic

nu wil een een simpel excalibur subje aanlegge , maar ben ik in gevecht om de 12v te trekken, iemand een ideetje hoe ik dit het beste kan doen? alvast bedankt!

Roadkill (Michiel)

Volgens mij heb je een Meg2 en geen Meg1,dus sta je in de verkeerde groep... Maar goed ik heb het opgegeven om een +kabel naar binnen te trekken in mijn Meg2,ik vind het wel prima zo,bijna onbegonnen werk,al kan het vast wel. Je kan hem ook onder de auto doorhalen en dan via de koffer naar binnen,maar daar ben ik persoonlijk geen voorstander van. Succes
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jeremy

Na 2 middagen van veel geklooi en frustraties is het bij me auto eindelijk gelukt...

Links onder je stuur bij de pedalen kan je als je goed kijkt een kabelbundel door het schutbord zien komen.
Daar omheen zit een rubber... daar moet je met een priem of schroevendraaier heel voorzichtig een gat in prikken (vanuit de cabine)
Als je dit gedaan heb moet je met een ronde vijl het gat wat groter maken (anders is het echt niet te doen)
Nu pak je een stevig maar wel flexibel ijzerdraadje van een paar meter lang en die prik je erdoor.
Het beste is om dit met 2 man te doen zodat een tweede persoon het draadje kan ''spotten'' want vanuit de motorruimte is de kabelbundel niet te zien.
Als het draadje erdoor is plak je met stevig tape de plusdraad aan het ijzerdraadje aan de kant van de motorruimte (ik heb isolatietape gebruikt)
Nu smeer je de plusdraad goed in met Vaseline en gaat 1 persoon het draad begeleiden vanuit het motorruim en 1 persoon gaat geleidelijk aan het ijzerdraad trekken tot de kabel zichtbaar is en dan is het alleen nog maar een kwestie van de kabel door het interieur naar de kofferbak te leiden.

Als je dit precies zo doet als ik het beschreven heb moet het zo gedaan zijn denk ik... let alleen wel op dat je de kabelboom niet beschadigd en de plusdraad goed vastplakt aan het ijzerdraad want je moet flink kracht zetten om de kabel erdoor te krijgen.
Het irritantste is in ieder geval om het ijzerdraad erdoor te krijgen en deze terug te vinden aan de andere kant.

Succes!

wijnandgerrist

ik heb achter de accu men voedings kabel meegelegd wel op deze manier hierboven.
en zeker uitkijken met prikken want ruimte is er bijna niet.
en vervolgens binnen onder langs leggen
even klote bij de grodel spanner maar heb dan ook een dikke kabel liggen.
succes moet wel lukken toch
gr wijnand

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev