Advertenties


Speakers vervangen met nieuwe

Gestart door Axel, 6 september 2010, 18:52:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Axel

Hey , dit is mijn eerste keer dat ik iets post op het forum , na enkele threads gelezen te hebben hier. Dit ziet er een goed forum uit voor mijn ' probleem '.
Het is niet echt een probleem , eerder niet weten hoe ik een goede speaker moet kiezen...

Ik bezit een Renault Megane Coupé Cabrio uit jaar 2000 ( elektrische ramen , misschien dat dit ook nuttig is om te weten) en de standaard speakers in de deur vindt ik wel goed maar natuurlijk wil ik betere :)
Ik dacht aan :  http://www.pioneer.be/nl/products/25/131/201/TS-A1703i/specs.html
Ik weet echter niet of deze gaan passen in men auto ( ik zeg het  , ik weet hier bijna niks van ! ^^ ) en of deze goed gaan spelen, of ik nog iets extra moet kopen zodat deze werken op de standaard radio van Renault. ( Later komt er een nieuwe in , eerst speakers vervangen )
Point being :
- Als ik men standaardspeakers eruit haal en de ' gelinkte speakers hierboven ' er wil insteken dat dit zonder probleem gaat ?
- Dat deze niets extra nodig hebben zoals een versterker ofzoiets ?
- Dat deze goed geluid geven ( Zuiver / bass ? ) ( Mensen die 't misschien in hun auto hebben steken die wat feedback willen geven )

Greetz

RobScénic

Wil je een fatsoenlijke bass, dan zul je toch moeten gaan dempen. En naar mijn mening is het altijd makkelijker als je een subwoofer toevoegt, dan kun je voor je speakers beter gaan richten op het midden- en hoge frequentiebereik.

Je moet eens navragen welke speakers pasklaar zijn voor de megane, ik meen dat die kleiner zijn.

In principe is het gewoon plug&play, maar ik zou er een versterker tussen zetten. Geeft net dat extra beetje mogelijkheden.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Axel

#2
Mja ik dacht ook aan subwoofers toe te voegen maar in men cabrio is ruimte echt moeilijk te vinden ... in de koffer misschien één grote woofer zetter , die versterker daar weet ik echt niets van , zou niet weten hoe ik het moet aansluiten laat staan er eentje te kiezen die bij men radio / speakers / (sub)woofer past voor een redelijke prijs...
Dankje voor je reply !

*Edit* De speakers die ik linkte http://www.pioneer.be/nl/products/25/131/201/TS-A1703i/specs.html heb ik opgezocht op Pioneer site bij Renault -> Mégane Coupé (09-1995/09-2002) Misschien zouden deze dan wel passen ? Ben niet zeker , daarmee wou ik het hier effe vragen met dat jullie meer verstand hebben daarvan. :)

RobScénic

Geloof me: in een cabriokofferbak gaan minimaal 2 12" subs, 4 versterkers, een condensator én een tft-scherm passen. En dan ook nog netjes:







Ja het is wel een R19 cabrio, maar goed de kofferruimte is vergelijkbaar.

Laat je in een goede audiozaak eens adviseren. Zij kunnen je een goed en betaalbaar advies geven op basis van je wensen, en budget natuurlijk.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Axel

Touché met die afbeeldingen ^^ Mja ben nu wat versterkers / subwoofers / speakers aan het zoeken die allemaal bij elkaar zouden passen , maar ga toch wat advies vragen voor zo'n dure aankopen :) Dankje voor de info !

nijntje

zoek een leuke 4-kanaals versterker van een goed merk, eventueel 2e hands.
voorin je deuren een compo set (losse mid speaker en losse tweeter)
een 10 of 12inch sub in een gesloten kist moet voldoende ondersteuning kunnen geven.

wat is je budget?
kunnen we helpen met een beetje kwaliteit spullen zoeken voor je.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev