Advertenties


ACT reacties op de projecten topics DEEL 56

Gestart door Tedo, 6 september 2018, 13:27:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

mark

Op standaard hoogte zal het ook wel goed gaan.
Mijn assen stonden schuin omhoog ipv schuin omlaag op standaard hoogte. :D

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

i2paq

Vwb. het Mégane 3 hb tce180 project; prachtige bumper zo, ben benieuwd hoe dat smoelt als hij klaar is!
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)


Yorick

Mooi klusje waar je auto stukken mooier is uitgekomen Ramon! Mag ik vragen wat het heeft gekost? De mijne zit er ook redelijk onder waar ik wat mee wil. Zo'n spotrepaider klinkt goed!

i2paq

@Ramon, netjes die spotreparaties!

Ik snap alleen niet wat je bedoelt met je achterlichtenmodificatie?
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Yorick

Dat het hele rondje gaat branden ipv een half rondje wat standaard is.  ;)

Ramon87

@ Yorick: Dank je. Ik heb het laten doen bij 'Bosman Micro Reparaties' in Ruurlo. Geen fancy advertising, maar ouderwets mond op mond reclame. We zijn uitgekomen op 500. Roest deel wegwerken zat ongv. op 225 a 250 (spuitwerk, waarbij hij de kleur van de lak ook scant wordt en niet zomaar van een kleurcode uit gegaan wordt) en de rest was voor uitdeukwerk en polijst werk. Ik vond dat ik er goed van af gekomen ben. Uiteraard kan er nog meer gedaan worden, maar dit was voor mij de prioriteit.

@ i2paq: zoals Yorick aangeeft is het ronde gedeelte normaliter, alleen reflector en zit de achterlicht / remlicht in de onderste helft onder de achteruitrijlicht.
Ik denk dat Renault het al heel mooi had kunnen maken door er in (wat nu de reflector is) cirkel 2 of 3 groeilampen te plaatsen en een reflector maken van wat eigenlijk nu de achterlicht is. Ook met alle aftermarket units is dit idee nooit gerealiseerd. Wie weet. Indien zal ik er uiteraard verslag van doen  ;)
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

i2paq

Citaat van: Yorick op 10 juli 2019, 11:15:18
Dat het hele rondje gaat branden ipv een half rondje wat standaard is.  ;)

Ah, Duidelijk!

@Ramon87, leuk!
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Tedo

Mooi gevonden en gedaan Mark! Het lijkt zo een beetje op een Laguna.  _o_
Ik denk wel dat lampen met zwarte binnenzijdes nog beter staan.

mark

Ja vond ik ook al haha :grin:

Ik moet nog op een paar onderdeeltjes uit Amerika wachten, ondertussen het binnenwerk nog ff zwart spuiten.  !-!

Jacques

@Ramon F7R: Ik zou de roestplekken op de chassisbalken (laatste foto) bij het achterwiel eerst in de grondverf zetten. Tectiel direct op staal werkt niet. Het vocht trekt er door heen en de boel gaat roesten, maar je ziet het niet.

Ramon87

@ Jacques: Is er grondverf wat je zou adviseren. Hoe heb jij het aangepast met een eventuele roeststopper / omvormer?
Ik krijg wel maar 1 kans om het goed te doen en wil zeker voorkomen dat roest zich verder uitbreid  !-!
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

Yorick

Pfff Ramon, bizar goed bezig zeg. Je F7R blijft nog jaren rijden, dat heb ik al wel door. Keep it up!  _o_

Jacques

@Ramon. Ik gebruik roestomvormer heel zelden. Meestal zet ik het in de Zinkprimer. Dat gebruik ik ook na laswerk. Het is geschikt tot ca 350 graden. Anders kan je ook gewoon een spuitbus primer bij de Action halen, maar dat heeft niet de roestbeschermende werking tgv. de toevoeging van Aluminium en of Zink maar doet verder wel zijn werk. Uiteraar zoveel mogelijk roest wegschuren.
De bodem van mijn R19 staat helemaal in de Zinkprimer en zonder tectiel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev