Advertenties


Mégane Estate 1.4 TCe met lekkende koppakking.

Gestart door PHKS, 7 augustus 2017, 12:21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PHKS

Een week geleden heb ik een Mégane Estate 1.4 TCe 130 Dynamique uit 2010 gekocht. Na ongeveer 15 minuten gereden te hebben kreeg ik de melding "controleer ESP". Na onderzoek in de garage blijkt dat de auto een lekkende koppakking heeft. Men gaat de nu de koppakking kosteloos vervangen.
Ik vraag mij af of dit een bekend probleem is en hoe zoiets kan ontstaan. De auto heeft pas 102.000km gelopen. Zijn er andere onderdelen die gelijk gecontroleerd of vervangen moeten worden om te voorkomen dat dit op korte termijn weer gebeurd.

mark29


Felix

Google maar eens op "renault 1.4 tce problemen"
Je zal veel topics vinden waarin onder anderen dit probleem naar voren komt, maar ook onrustig lopen en nog meer ellende.

Nikk

Als ie na vervanging weer een ton meegaat ok toch?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

hahaha.
en zijn nog steeds mensen die dit een fijne motor vinden.

PHKS

Niet erg opbeurende berichten. Als de garage tocht de hele motor uit elkaar moet halen, zijn er dan wellicht andere onderdelen die ze gelijk kunnen vervangen? Bij een knaken motor zal dan wel een knaken distributieketting horen, is het verstandig die ook te vervangen?

A110

Citaat van: mark29 op  7 augustus 2017, 20:18:10
hahaha.
en zijn nog steeds mensen die dit een fijne motor vinden.

En ik ben er 1 van :)

Vind het een fijne motor. En ja ook ik heb last van inhouden. Ik ben er wel bijna uit wat hiervan de oorzaak is. Dit ga ik nog niet verklappen voordat ik het 100% zeker weet.

Ik mag aannemen dat ze bij de koppakking gelijk de ketting meenemen.

Wij blijven erbij in de werkplaats hoe word er met een auto omgesprongen. Ik rijd altijd rustig warm en laat de motor/turbo ook weer rustig afkoelen voordat ik thuis de motor uitzet. Ververs elk jaar mijn olie en filter, tank goede brandstof. En moet zeggen heb nooit geen problemen met mijn auto, op het inhouden na dan.
En is er tegenwoordig nog wel een merk met een goede motor? wat te denken van al die direct ingespoten benzinemotoren die zo enorm vervuilen binnen de 60.000km dat de gereinigd moeten worden.

Kijk maar naar dit filmpje,
https://www.youtube.com/watch?v=aUv9MeDeTVg

Eerste koppeling, uitlaat en er is nog nooit aan het brandstofsysteem gesleuteld. Hoe ga je met een auto en de techniek om.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

PHKS

Heeft iemand een idee wat een distributieketting kost?

duckie1098

Knakenmotor is toch wel een beetje extreem toch Mark29?Inderdaad rustig warm draaien, rijdend moet veel problemen voorkomen.En ja, A110, wat dacht je van de F4R 2.0?
Hoe laat je je turbo afkoelen?Ik laat mijn motor (F4R 2.0 T)altijd een 30 seconden stationair door lopen en zet hem dan uit.
Genoeg???

groetsels,

Ben

mvho.

Ik heb een coupe met deze motor gehad en heb daar 24000 probleemloze kilometers mee gereden in een jaar tijd. Ik heb de auto meteen na aanschaf laten tunen bij UT waardoor het inhouden vd motor minder aanwezig was.

A110

Dat zijn hele fijne motors. Achteraf had ik graag de 180 tce willen hebben maarja die kosten op het moment van aanschaf meer en ik kreeg mijn wederhelft niet mee.
Die 30 seconden is meer als voldoende. Heel belangrijk is elk jaar schone olie zodat er geen oude verbrande olie in de kleine aanvoer olieleiding naar de turbo terecht komt waardoor de leiding dichtslibt en de turbo te weinig smrring krijgt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Leuk die renault fans hier. Ik heb er al genoeg kapot gezien in de werkplaats.

Tedo

Raar hè? Op een Meganeforum.  8)7

Maar ik moet ook niet veel hebben van dat downsizen.
Als monteur leveren ze je ook een hoop werk op zo te horen, dus waarom die klaagzang?  :D

mark29


PHKS

Eigenlijk ging mijn vraag hier niet over. De garage gaat kostenloos de koppakking vervangen, maar (hoogstwaarschijnlijk) niet de distributieketting. Deze is namelijk niet kapot. Is het verstandig dit nu gelijk te laten doen en wat kost zo'n ketting eigenlijk? Zijn er wellicht nog andere onderdelen die ik gelijk moet laten vervangen nu de motor toch open ligt?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev