Hallo,
even een vraag. Heb hier een Megane Coupe staat uit 2002. 1.6 16v K4M motor 107PK.
Paar jaar geleden is hiervan de distributie riem van geknapt. En stond sindsdien stil. Afgelopen paar weken
een andere motor gevonden en erin gezet. Heb alle randonderdelen van de originele motor gebruikt. ECU ect..
Maar zodra je de auto op kontakt zet hoort de pomp 1 of 2 seconden te draaien. Dit is niet het geval. Ook de ontsteking
niks. Geen vonk. Het lampje van de startblokering gaat gewoon netjes uit.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt.
Uitlezen, kijk of de startblokkering vrij geeft, heb je toerental enz enz.
Met een clip kan je dit allemaal mooi zien, heb je de bdp sensor aangesloten, ligt er een massa los enz.
Kom er net achter dat deze stekker nog los hangt:
(http://i63.tinypic.com/52xcfs.jpg)
Weet iemand waar deze van is?
Is de mapsensor aangesloten? Is een zelfde type stekker namelijk.
Kijk hoe lang die draad boom is en draai er een cirkel mee zoals een passer dan kom ja vaak vanzelf bij een component uit.
Mapsensor:
(http://i65.tinypic.com/2rei4oy.png)
Werkt dat tiny pic weer niet :-/
Hij zit recht boven je olie vuldop ingeklikt
In dit draadje een afbeelding van het aansluitpunt van je stekker te zien:
http://www.renaultforum.nl/forum/post185435.html?hilit=mapsensor#p185435
De losse stekker was van de bandensensoren onder de auto..
Mapsensor is aangesloten.
Bandensensoren? Dan hing de kabelboom een beetje vreemd. Goed dat het opgelost is, maar loopt ie nu ook?
Nee helaas. Nog steeds het zelfde. :neen:
Kan het aan de ECU liggen?
Druk eens op die grote rode (of soms zwarte) knop bij de veerpoot.
Citaat van: mark29 op 5 augustus 2017, 20:13:53
Uitlezen, kijk of de startblokkering vrij geeft, heb je toerental enz enz.
Met een clip kan je dit allemaal mooi zien, heb je de bdp sensor aangesloten, ligt er een massa los enz.
Hier al naar gekeken? Voor je onnodig dingen vervangt.
Meten is weten.
De rode knop heb ik geprobeerd. Daar ligt het niet aan.
Alles is verder aangesloten. Geen kabels los. Op mijn AUTEL MaxiDiag Elite krijg geen foutcodes.
Het rode lampje van de startblokering gaat netjes uit als ik hem op contact zet. Knippert niet snel of dergelijke.
Dan kan ik er van uitgaan dat de startblokering vrij geeft!?
Morgen maar weer verder kijken. Scheelt dat ik vakantie heb..
Voor zover ik weet is startblokkering het onderbreken / niet hebben van de brandstoftoevoer. Je zou dan nog wel een vonk moeten hebben en motor slaat heel even aan ( uit eigen ervaring, genoeg geklooi gehad met IR startblokkering ).
Ik weet dat sommige auto's de brandstoftoevoer en de ontsteking wordt uitgeschakeld bij de startblokkering. Wat het bij de Megane precies is durf ik ook niet zo te zeggen. Maar ik ga er morgen weer mee verder. Zien het dan wel.
Niet alleen foutcodes kijken. Parameters moet je kijken, wat ontbreekt er, wat wijkt af? Heb je toerental?
Als een auto niet start heb je niet gelijk een foutcode waar je iets mee kunt begrijp je.
Wees blij dat die benzinepomp geen vonk geeft :D
Dan word het een cabrio.