Advertenties


Kachel ventilator werkt niet meer? Megane 2004

Gestart door Amarna, 8 augustus 2016, 10:38:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amarna

Beste forumgenoten,

ik heb een Megane 1.4 16v uit 2004 (met airco) en sinds gisteren doet de ventilator/kachel het helemaal niet meer. Zelfs de lampjes van de ventilator krijgen geen stroom.

Wat heb ik gedaan?
- dashboard zekering (30) gecontroleerd
- paravan gecontroleerd

Helaas werkt het nog steeds niet.

Klacht:
- ventilator werkt helemaal niet (krijgt helemaal geen stroom)
- ventilator knoppen/spiegel verwarming doen het niet (zie plaatje)

Waar zou het aan kunnen liggen?
- zekering naast accu?
- kachelweerstand?
- bedrading?

Kan iemand mij hiermee helpen? Ik wil meer informatie hebben voordat ik naar de garage ga (officiele Dealer die ik eigenlijk niet vertrouw)

Bij voorbaat dank!

Ventilator knoppen (die dus geen stroom krijgen. Overigens is dit geen foto van mij)


Update:

zekeringen vervangen naast de accu, nu doet ie het weer. totdat ik de navigatie in de sigarettenaansteker deed. Bang, airco weer eruit.

Sigarettenaansteker is de boosdoener dus.

mark29

Denk een aansturing uit de uch mist.
Kan de dealer met de clip zo voor je controleren.

A110

Komt veel voor, je kan de aansturingsdraden controleren of je overal 12V hebt en meten of je massa aansluitingen goed zijn, heb je wel een schema nodig.

http://www.actronics.eu/shop/renault-megane-ii-2002-2008-airco-bedieningspaneel

Als dat goed is dan laten reviseren (kan alleen via een dealer/garage) bij AC-Tronics of een nieuwe monteren.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Amarna

Citaat van: mark29 op  8 augustus 2016, 12:58:31
Denk een aansturing uit de uch mist.
Kan de dealer met de clip zo voor je controleren.

Dank je wel voor je reactie.

Citaat van: A110 op  8 augustus 2016, 17:07:07
Komt veel voor, je kan de aansturingsdraden controleren of je overal 12V hebt en meten of je massa aansluitingen goed zijn, heb je wel een schema nodig.

http://www.actronics.eu/shop/renault-megane-ii-2002-2008-airco-bedieningspaneel

Als dat goed is dan laten reviseren (kan alleen via een dealer/garage) bij AC-Tronics of een nieuwe monteren.

U ook bedankt voor een reactie. Ik ben iig een stap verder. Maar zal reviseren niet bijna gelijk staan qua kosten tot een nieuwe/2ehandse van de sloop?

Ik heb vandaag nogmaals alle zekeringen gecheckt, toen deed ik de auto aan en blijkt de radio niet te werken. Hahahah, blijft staan op 0000. Dus blijkbaar een code die ik moet invoeren, helaas heb ik geen demonteer tools. Even googlen of ebay, dan kan ik de key generator gebruiken.

Amarna

Het viel reuze mee. Uiteindelijk waren het meerdere zekeringen onder de motorkap.

Totale kosten? 75 euro.  _o_

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev