Advertenties


Verborgen opties, knopjes, enz enz

Gestart door Yskonyn, 7 juli 2006, 12:29:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yskonyn

 :D

In plaats van dubbel lezen op een forum voor een ander type Megane, waarom hebben wij voor onze 1-tjes niet zo'n topic?
Of is de 1 nog zo Spartaans (relatief dan) dat er niet veel verborgen opties zijn?

!-!

De panic-button inhouden tot hij piept geeft de anti-carjacking optie in de 2-tjes, dit werkt ook in de 1-tjes als ik het goed begrijp?
Om maar de eerste optie af te vuren.  Y

peterachterop

die lang indrukken is toch ook om de CV eraf te krijgen door een bepaalde code.

Yskonyn

 :? Geen idee. Je bedoeld als je bijvoorbeeld nieuwe sleutels hebt?

peterachterop

ja of als de vergrendeling er niet meer af wil, haal je een code bij de dealer en die moet je daar dan al klikkend invoeren.

ForeverYoung

de panic button?
bedoel je die waarmee alle 4 je knipperlichten gaan knipperen :q

Yskonyn

 :D
Ik zit teveel in Engeland, sorry.  8)7

Martin1982

Ok hier eentje die ik vond bij onze engelse collega's, waarschijnlijk bij velen van jullie al bekend:

Je kunt de ECU programmeren om 2 sleutels te herkennen, je hebt hiervoor wel beide sleutels nodig

1. Zorg dat de ontsteking uit staat
2. Druk de centrale deurvergrendeling meer dan 5 seconden in
Doe het volgende binnen 15 seconden. Dit zorgt ervoor dat de ECU de codes kopieerd en ze onthoud:
3. Richt beide sleutels naar het dak console.
4. Druk 2 maal op een sleutel (eenmaal bij sommige modellen)
5. Druk de andere sleutel 2 maal in (eenmaal bij sommige modellen)
(Deuren gaan open/dicht)
6. Test beide sleutels.

En zo spaar je weer een uurtariefje van 73 euries ( >:( >:( >:( frustratiemodus >:( >:( >:()uit

Martin1982

#7
Excusez moi , zoals ik al zei komt ie niet van mijzelf..... maar thanx voor de feedback :)

RaymondTroost

klopt.. wat martin zegt.. ik heb het ok zo zelf gedaan.. is wel grappig om te weten.. coupe uit oktober 98 phase 1.. dus werkt wel :)

Martin1982

net ook maar eens geprobeerd op mijn ph1 '97, werktte ook. die engelsen zijn zo gek nog niet ;)

solidsjakie

Citaat van: Yskonyn op  7 juli 2006, 12:29:30
De panic-button inhouden tot hij piept geeft de anti-carjacking optie in de 2-tjes, dit werkt ook in de 1-tjes als ik het goed begrijp?

Ik heb een phase 2, 1.9 dTi Sport, 10-99, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Klopt het dat het niet op alle coupe's zit?

The Nilles

Het is me even ontschoten... gevarenlichten inhouden tot hij piept? Gaat dan je auto automatisch op slot bij wegrijden? Of welke functie is nu die anti carjacking dan???
En mochten er nog meer mensen weten welke comfort schakelingen je kunt verrichten, of kunt laten verrichten bij de dealer? Lijkt me namelijk ook wel leuk dat mijn koplampen of mistlichetn zijn aangesloten op de knipperlichten bij het op slot doen dat dan je lichten ook aanspringen even...... Zou dat kunnen?

bas1984

 bij mij gaat na wegrijden na een x aantal meter de auto automatisch op slot

zit knop in je auto voor handmatig van binnen uit op slot te doen.

dus onder het rijden je auto op slot doen. en vervolgens met handgreepje auto open maken...

wil je het uitschakelen, onder het rijden met het knopje auto open maken en dan met handgreepje deur open maken en dan is het weer normaal

heb zelf een phase 2

ForeverYoung

Alleen bij de meesten werkt die knop maar eenmalig.... (Anders werd het hier ook niet zo vaak gevraagd)
Dus moet je zelf die knop indrukken, waarna je deuren op slot gaan.
Je kunt dan wel van binnenuit gewoon uitstappen, maar van buiten zijn de deuren afgesloten.

ForeverYoung

Overigens werkt het bij mij niet :q
Ook maar eens even geprobeerd vanavond, geen piepje.
Geprobeerd met de sleutel op contact stand.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev