Advertenties


Demonteren tussenconsole en gehele dashboard (ook licht grijze deel!)

Gestart door ppveenstra, 16 augustus 2005, 15:23:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ppveenstra

Het grote project met de megane is van start gegaan, echter zit ik met een probleem:

Hoe krijg ik de delen van het dashboard die nu nog in mijn auto zitten eruit, en het gaat me hier vooral om de middenconsole..
Kan deze eruit? of kan ik beter de gehele auto afplakken, en dat deel laten spuiten??

En moet voor het kapje boven het stuur het gehele stuur eraf? krijg hier niks tussen, en kan een airbag stuur er zo af worden gehaald?

Denk dat dit wel een interesante vraag is en voor vele mensen erg handig is, misschien kunnen we er een faq over maken..





Ik weet bv dat jan deze delen heeft gespoten, en ook peter inmiddels, misschien weten jullie, of iemand anders mij hier iets van te vertellen..

Alles valt wel te spuiten maar ik plak het liefst zo weinig mogelijk af..


sebastiaan

#1
Popke.. ik geloof dat een paar dagen geleden er een FAQ is aangemaakt over dit gedeelte.
Kijk ff terug daar en waarschijnlijk ben je geholpen, veel succes :D

Hmm zelf ff gekeken maar zie niets, kijk er misschien overheen :-\

http://www.mijnalbum.nl/Album=3BUJCB3E

Dit bedoel je toch?
Zo ja vraag ff na bij Peter met z'n transformer

Dennis Postma

Hey Popke, je bent weer lekker bezig? ;D dat over de console en het kapje bij het stuur vond ik toevallig nog in een ander topic, is gemaakt door iemand die de hele mik mak grijs metalic gespoten heeft:

Ik heb het nergens kunnen vinden op het internet, maar ik ben zelf maar een aan de slag gegaan.

1) eerst asbak weghalen en dan de 2 torxschroefjes die dan zichtbaar worden weghalen.
2) nu kun je de houder van de asbak weghalen en dan kun je de console met de ventilatieschakelaa rs naar voren trekken (niet te ver anders kunnen de staalkabeltjes losraken van de schakelaars).
3) op de console van de ventilatieschakelaa rs zitten onderaan weer 2 torxschroefjes die de kap (die je wild spuiten) vasthouden, wanner je die losmaakt heb je onderaan nog een lipje die je ff los moet klikken.
4) haal de radio er uit met de slede. als je nu in de radiogat kijkt dan heb je boven en onder 2 lipjes die dat gedeelte vasthoud.
5) maak nu het bovenste gedeelte (op het dashboard) los. dmv de torxschroefjes onder de luidsprekerkapjes los te halen en dan het hele geheel naar boven te drukken.
6) verwijder nu alle luchtroosters dmv een schoevendraaier (voorzichtig want beschadigingen zie je na het spuiten weer)

7) haal nu de kap om het stuur weg dmv de 3 torxschroefjes onderaan weg te halen en dan kun je de onderste kap weghalen.
de bovenste kap zit nog vast met 2 schroefje die je kunt ziet als je lang het stuur kijkt.

en dan nu het moeilijkste? ? ? ?

8 ) om het gedeelte waar de luchtroosters in zitten te verwijderen moet je af en toe veel kracht zetten.
bij mij zat niks vastgeklikt maar vast gesmolten het waren gewoon pinnetjes die vast gesmolten waren
hij zit op een aantal punten vast. ik ben begonnen bij de gevarenknipperlicht-schakelaar, met een paar vingers in het gat? ?en dan met wat kracht naar voren trekken.
na het spuiten van het geheel met 2 comp. lijm weer vast gemaakt en dmv plakband heb ik alles strak op mekaar kunnen drukken totdat het gedroogd was..

Miss heb je er wat aan? ::)

En wat van dat stuur ben ik ook wel eens benieuwd naar  :laugh:

ppveenstra

Woow das een heel verhaal, zal het vanavond stap voor stap gaan proberen, moet binnenkort maar eens een werkplaatsboek gaan aanschaffen denk ik  :D bedankt dennis!

Jeroen

Citaat van: sebastiaan op 16 augustus 2005, 15:34:08
Popke.. ik geloof dat een paar dagen geleden er een FAQ is aangemaakt over dit gedeelte.
Kijk ff terug daar en waarschijnlijk ben je geholpen, veel succes :D

Hmm zelf ff gekeken maar zie niets, kijk er misschien overheen :-\


Kijk nog maar eens, bij het demontage gedeelte  ;)
Met dank aan: Thijs_th..

Thijs_th

#5
 ;D kijk maar? http://home.wanadoo.nl/thijstenhagen/GESPOTEN%20INT.htm  (let maar niet op de dradenbende   :embarassed: )

Decepticon#1

Aha,

je had het al gevonden Popke...binnenkort zijn er minder Meganes die de binnenkant niet hebben gespoten dan wel lijkt het zo wel  :) :)

Greetz,

Peter

PS: het grote project...wat gaan we dan nog meer aan de bolide verspijkeren?

Decepticon#1

Zo ja vraag ff na bij Peter met z'n transformer
[/quote]

YEAH BABY! ROBOTS IN DISGUISE!!!

ppveenstra

#8
Citaat van: Decepticon#1 op 16 augustus 2005, 18:15:36
Aha,

je had het al gevonden Popke...binnenkort zijn er minder Meganes die de binnenkant niet hebben gespoten dan wel lijkt het zo wel? :) :)

Greetz,

Peter

PS: het grote project...wat gaan we dan nog meer aan de bolide verspijkeren?

Gehele dash wordt verspijkerd, deurpanelen, stoelen, vloerbedekking, misschien de achterbank en koffer etc..
Vandaag 2 emmers poly opgehaald en wat onderdelen van de sloop, zodra ik weer naar school moet, en dus meer vrije tijd heb ga ik lekker aan de slag.. Moet 1 groot metertje festival worden, spullen moeten opvallen, meer subs etc.. Wil indruk achter laten bij het publiek met die wagen, weg met de nette tuning, en overstappen op xtreem? ::)..

De velgen was de eerste stap in de goede richting, de achterklep wordt de 2e en dan moet de binnenkant het gaan afmakken :)

Maar ja wordt eerste keer met poly dus kan wel leuke plannen hebben maar alles moet ook maar ff lukken :)

ppveenstra

Citaat van: Jeroen op 16 augustus 2005, 17:25:50
Citaat van: sebastiaan op 16 augustus 2005, 15:34:08
Popke.. ik geloof dat een paar dagen geleden er een FAQ is aangemaakt over dit gedeelte.
Kijk ff terug daar en waarschijnlijk ben je geholpen, veel succes :D

Hmm zelf ff gekeken maar zie niets, kijk er misschien overheen :-\


Kijk nog maar eens, bij het demontage gedeelte? ;)
Met dank aan: Thijs_th..

thx had het inmiddels gevonden!

peterachterop

? emmers polly ?

Zeg popke bij welke sloop ga jij je spullen halen. ik moet binnenkort ook wat dingetjes hebben.

Decepticon#1

Zal wel Oudehaske zijn of niet Popke?

Dure business nog trouwens. Ik vroeg even de prijs voor het gedeelte om het stuur heen, met de 2 roosters erin...100 euro  :o :o :o

Greetz,

Peter

Cabrio-DriverTU

Citaat van: Dennis Postma op 16 augustus 2005, 17:02:39
Hey Popke, je bent weer lekker bezig  ;D dat over de console en het kapje bij het stuur vond ik toevallig nog in een ander topic, is gemaakt door iemand die de hele mik mak grijs metalic gespoten heeft:

Ik heb het nergens kunnen vinden op het internet, maar ik ben zelf maar een aan de slag gegaan.

1) eerst asbak weghalen en dan de 2 torxschroefjes die dan zichtbaar worden weghalen.
2) nu kun je de houder van de asbak weghalen en dan kun je de console met de ventilatieschakelaa rs naar voren trekken (niet te ver anders kunnen de staalkabeltjes losraken van de schakelaars).
3) op de console van de ventilatieschakelaa rs zitten onderaan weer 2 torxschroefjes die de kap (die je wild spuiten) vasthouden, wanner je die losmaakt heb je onderaan nog een lipje die je ff los moet klikken.
4) haal de radio er uit met de slede. als je nu in de radiogat kijkt dan heb je boven en onder 2 lipjes die dat gedeelte vasthoud.
5) maak nu het bovenste gedeelte (op het dashboard) los. dmv de torxschroefjes onder de luidsprekerkapjes los te halen en dan het hele geheel naar boven te drukken.
6) verwijder nu alle luchtroosters dmv een schoevendraaier (voorzichtig want beschadigingen zie je na het spuiten weer)

7) haal nu de kap om het stuur weg dmv de 3 torxschroefjes onderaan weg te halen en dan kun je de onderste kap weghalen.
de bovenste kap zit nog vast met 2 schroefje die je kunt ziet als je lang het stuur kijkt.

en dan nu het moeilijkste       

8 ) om het gedeelte waar de luchtroosters in zitten te verwijderen moet je af en toe veel kracht zetten.
bij mij zat niks vastgeklikt maar vast gesmolten het waren gewoon pinnetjes die vast gesmolten waren
hij zit op een aantal punten vast. ik ben begonnen bij de gevarenknipperlicht-schakelaar, met een paar vingers in het gat   en dan met wat kracht naar voren trekken.
na het spuiten van het geheel met 2 comp. lijm weer vast gemaakt en dmv plakband heb ik alles strak op mekaar kunnen drukken totdat het gedroogd was..

Miss heb je er wat aan  ::)

En wat van dat stuur ben ik ook wel eens benieuwd naar  :laugh:

Thnxx is exact waar ik al lang achter op zoek ben :laugh:
kan ik binnenkort es beginnen met het bekleden van men dashboard

Dennis Postma

Tja vond het voor mezelf ook wel handig, zit er over te denken dat deel mooi strak zwart te spuiten, nu ik geselecteerd ben voor full-speed miss een mooi streven om het dan klaar te hebben  :laugh:

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev