Advertenties


Auto wassen / poetsen ...............

Gestart door mickeynox, 20 juli 2005, 13:16:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

solidsjakie

Citaat van: Remko de W. op 29 juli 2005, 10:44:09
Citaat van: solidsjakie op 24 juli 2005, 11:51:40
Citaat van: Nico op 23 juli 2005, 23:22:48
Citaat van: mickeynox op 23 juli 2005, 23:07:19
dat meen je nie. kwas hem wel 5x in de week. en boen hem 1x in de twee maanden :P

Hij gaat wel bijna elke week op de zaak door de wasstraat ;D.
Ik heb denk ik een makkelijke kleur heb, Boreal zilver, die hoeft niet zonodig gepoetst te worden :)
Citaat van: Nico op 23 juli 2005, 23:22:48
Citaat van: mickeynox op 23 juli 2005, 23:07:19
dat meen je nie. kwas hem wel 5x in de week. en boen hem 1x in de twee maanden :P

Hij gaat wel bijna elke week op de zaak door de wasstraat ;D.
Ik heb denk ik een makkelijke kleur heb, Boreal zilver, die hoeft niet zonodig gepoetst te worden :)

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o WASSTRAAT :o :o :o :o :o :o :o.
Waarom schuur je je lak ook niet direct even?


80% van de wasstraten hebben slechte borstels en soms ook nog zand in hun borstels van die dikke jeep net voor je, en daar sla je dan gezellig mee tegen je auto aan. Je kan zo zien welke auto wel en welke auto nog nooit in de wasstraat is geweest.

Ik was em 1x per 2 weken, soms 1x per week, ligt aan het weer.
En vliegjes, die heb ik ook(800/1000 km per week).

is toch ieder zijn eigen keus,
en als ik mijn wagen wil schuren,
dan schuur ik hem toch gewoon... ???

Je mag van mij.
Maar volgens mij doet hij dit onbewust en trek ik een vergelijking, goed, wat overdereven, maar toch.

mickeynox

Ben gister ff bezig geweest met sommige spullen van meguiar's.? 8) wat een top spul is dat zeg....

carlos

Ik doe het maar even hier ipv er een apart topic voor te openen: Wat gebruiken jullie voor de zwarte kunststof delen (rondom spigels, deurgrepen etc) ?  Ik heb laatst de auto in de turtle wax gezet (hebben ze niet in geel !! :() en daarbij is het ook op die kunststof delen gekomen: zijn nu redelijk wit uitgeslagen..

En uhm.. Las dat Danny de cabrio wel eens door de wasstraat gooide ? Kan nieuwigheid zijn maar durf dat zelf (nog) niet ! Is er wel een met lappen ipv borstels dus qua lak durf ik het nog wel, maar met de kap enzo ? Kan dat ?

peterachterop

Mijn auto komt NOOIT door de wasstraat.

En wat betreft de kuststof delen.
Mooiste is ze mee te spuiten maar er is een poetsmiddeltje om ze zwart te krijgen.

peterachterop

http://www.valma.nl/valma/ASP/exterieur.asp

bij deze.

Nog even een andere vraag, ik zie naast meguiars steeds meer de naam shining monkey opduiken, iemand hier bekend mee?

Michel Veltman

heb er spuitbus van voor de banden zwart te krijgen, werkt prima :)
overige middelen geen ervaring mee...
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EyesOnly

Nu het weer over poetsen gaat;

Hoe krijgen jullie de auto droog na het wassen zonder dat er vlekken achterblijven?

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EyesOnly

Tja maar op de een of andere manier lukt het me nooit helemaal :x

peterachterop

Juist met een lekkere zeemleren lap.

Eerst het grootste water op nemen en af wrijven.
Daarna de lap goed uitwringen en nog een keer over t zelfde stukje gaan.

Dan moet t als t goed is behoorlijk droog zijn.

Stefan

de ouderwetse zeem is en blijft gewoon het beste hiervoor.
Je moet het wel goed doen natuurlijk.
vaak zitten er trouwens 2 kanten aan een zeem, een grove en een fijne...(niet altijd)
met een schone zeem die je in schoon water telkens omspoeld moet je de auto gewoon helemaal keurig droog krijgen. dus niet met een droge zeem beginnen, hier wordt nog wel eens een fout gemaakt, altijd een natte uitgeknepen zeem gebruiken Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Reinier Goorden

Ik heb in Oss afgelopen zondag de watermagnet van mequiers gekocht. Heb hem nog niet geprobeerd maar volgens bronnen moet dit goed werken. Had ook het probleem dat wanneer ik met de zeem aan de gang ga het allemaal wat te lang duurt en de helft van de auto al opgedroogd is voordat ik eraan toe kom.
Kost wat zo'n watermagnet maar dan heb je ook wat.
Er zijn er die ontzettend gaan stinken ;) 8)7



EyesOnly

Hoe vaak zetten jullie de auto in de was? (en dan vooral de mensen met nieuwe lak)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev