Advertenties


Advies over soort cabriodak EN het resultaat met foto's

Gestart door Mark V., 25 mei 2013, 19:10:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark V.

Ik wil mijn kap laten vernieuwen (de kap heeft een groene aanslag en de achterruit is zo dof, en bruin uitgeslaan, dat er niet meer door heen is te kijken). Kan iemand mij een advieskeuze geven over de naar jou best keuze qua stof
Op de site van Cabrioservice Memelink praten ze over Sonneland stof en vinyl.
Wat zijn bv de voor en nadelen van deze 2 soorten dak?

Mvg. Mark
Mvg. Mark

Jacques

De kap van de Megane is van Sonneland stof gemaakt. Als ik het weer zou doen, zou ik er geen achterruit meer in laten naaien.

Mark V.

Niet echt antwoord op mijn vraag Jacques......maar toch bedankt voor je reactie
Mvg. Mark

Dante

Heb je dit of dit al geprobeerd..? :dunno:
Dat is aanzienlijk goedkoper dan een nieuw dak & toch ook de moeite waard om te proberen, niet..? ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Mark V.

Hallo Dante,

Ik heb de topics gelezen. Maar ik laat er liever een compleet nieuwe kap opzetten incl. nieuw achterraam....ben ik gelijk overal van af. Mijn vraag blijft echter het verschil en voor en na delen tussen een Sonneland en een vinyl kap.

mvg. Mark
Mvg. Mark

RobScénic

Sonnenland is een mooie, duurzame en luxe ogende stof gemaakt voor cabriodaken. Het is wel aan de prijs. Het alternatief is het goedkopere vinyl, echter wordt dit na een aantal jaren hard waardoor het gaat scheuren. Ook is vinyl niet kleurvast, na een paar jaar wordt het vaal.
Dus, wil je goedkoop een nieuw dak voor een paar jaar, dan pak je vinyl. (het oogt dan wel wat goedkoop, maar dat is mijn mening) Wil je echter een goed dak wat jarenlang meegaat, en een luxe uitstraling heeft, (niet onbelangrijk als je de auto ooit in wilt ruilen) dan pak je Sonnenland.
Bedenk bij je keuze echter wel dat je auto het grootste deel van het jaar de kap dicht heeft. Je begrijpt wel waar mijn keuze op zou vallen: Sonnenland.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mark V.

Dank je wel Rob  !-! Dan ga ik ondanks dat het duurder is voor de Sonneland.

Mvg. Mark
Mvg. Mark

JB


Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

JB

Das duurder als de auto zelf....
Maar dan heb je wel een nieuw dak..... !-!

Paul

Ben blij dat mijn dak er nog perfect uit ziet !-!
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Mark V.

#11
@ JBABE: Volgens de site van Cabrioservice Memelink komt het dak incl. montage op €725.
              Weet jij dan wat ik betaald heb voor mijn auto?
              En daarbij ik heb het er graag voor over als je na 15 jaar eindelijk je droom hebt kunnen verwezelijken.
              En idd, dan heb je wel een nieuw dak.

mvg. Mark
Mvg. Mark

Paul

Weet ik veel wat jij betaald hebt, denk dat je even terug moet lezen
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Mark V.

@ Paul: JBABE denkt dat een nieuwe kap duurder is dan wat ik voor mijn cabrio heb betaald.
            Dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt Paul en wat ik moet terug lezen
Mvg. Mark

Paul

Idd JBABE zegt dat, niet ik ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev