Advertenties


Originele lichtmetalen velgen Megane '97

Gestart door mab, 1 april 2012, 10:21:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mab

Hallo, heb nu zo'n 2 weken een Mégane Classic 16e '97 en ze bevalt me uitstekend.
Is uiteraard niet nieuw maar rijdt prima. Soepele motor en veilig weggedrag. Ondergewaardeerde auto imo.
Mijn vraag is de volgende : kan iemand plaatjes of linkjes plaatsen van originele in '97 geleverde lichtmetalen velgen voor de Mégane.
Wil hier ContiEcoContact 5's of Michelin Energy Savers's om doen voor de zomer en de stalen velgen gebruiken voor goede winterbanden.
Je ziet veel "originele" Renault velgen maar wil de auto graag zo origineel mogelijk houden.

Fubar (Marcel)

De 15"speedline's zaten m.i. onder de Monte Carlo-versie (jaargang 1998)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Dante

#2
Ik zit al een tijdje te denken om een Velgen-DB voor de Meg I voor te stellen, nu we er ook een voor de Meg II hebben...
Anywho:
15" Brehat:

15" Etretat (Volgens mij het meest geschikt voor jou, als je je auto zo origineel mogelijk wilt houden):

15" Saros:

16" Speedline:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

Ik had deze onder mijn hatchback, maar dat was wel een phase 2. Naam is Indy.

Dante

De Saros is volgens mij ook alleen een Ph.2 velg
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

#5
Klopt, voor phase 1 is er niet veel origineel lichtmetaal. Veel mensen vonden toen wieldoppen wel best. Alles was toen ook logoloos.

Toen ik mijn lease Clio kreeg in 2000 zaten deze eronder. Dat model bestond sinds 1998, en het type velg zat daarvoor onder een Renault prototype.

Later heb ik er nog een set bij gescoord voor onder onze eigen R19. Staan vast ook goed onder een Megane, al is het maar 14". De Clio kreeg 16" RS velgen toen ik 'm na 4 jaar lease overkocht.

mab

#6
Bedankt voor jullie reacties.
Heb even gegoogled naar de Brehat en de Etretat maar die kom ik eigenlijk nergens tegen, 1 op eBay waarbij je rekening moet houden met € 50,00 verzendkosten of een eind rijden.
Kwam de Borbet CA http://webshop.lichtmetalenvelgen.eu/product_info.php?cPath=1_59_1515_1530&products_id=116 tegen.
Lijkt me wel een velg toe voor een Mégane, wat jullie ?
Of in ieder zoiets eenvoudigs lijkt me anders een optie.

Wil ook niet al te dure velgen ivm aankoop van LM velgjes met banden voor de Twingo van de vrouw.

Tedo

Die Borbet's zijn niet eens origineel Renault, laat staan voor de Megane 1.

De Clio set van hierboven staat ook op marktplaats

Roadkill (Michiel)

Geen idee wat betrefd de velgen,maar kies iig geval niet voor de michelin energy savers banden,die zijen echt ruk wat betrefd grip....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mab

#9
Maar dat setje bestaat uit echte sportvelgen en passen mi niet bij een standaard Mégane sedan, al moet ik zeggen dat na enkele keren bekijken de velgjes mooier worden.
Wat ik aangaf was ook een voorbeeld van hoe ik denk dat eenvoudige Renault-velgjes er uitzien.
Zelf heb ik liever zoiets als de Brehat welke mi perfect zijn voor de auto.


A Roadkill : deze kwamen anders zeer goed uit de ANWB test http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/zomerbandentest-2012/zb12_165-70-r-14t-link.pdf

Misschien een opsomming van door Renault gemonteerde velgen ?

Is onderstaand iets ? Geen idee of het een Renault velg is.


http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/banden-en-velgen/542691712-nette-14-inch-lm-met-michelin-banden-4x100.html?return=eJw1jlFuwyAMQO9SqflMgJZmJULTehOUsCUKAQubrd3Uu9d025ffk58sOyPNz2LEgEbpk9mhd3mch5kITNetCXxsN5dXguAcYRtD95u0MMPrNVjZTGgp7Q9v%2B8MFCk%2FBECSDOonK08Lca%2FEUgP%2BCGL4X1gu%2BT8gi65r%2B1lvtYtl8XsZaX%2Bs9oYXU1W5suu%2FPumdbv9iyj67wTaWV%2BPThw8cnymMdiqsE9Q3ZABQrGsxkoTSE%2FD8kpDFN3p7Vi9wN9weL3FED&df=1&fta=eNotk1tu4zAMRfdioPmmHtTLyBa6hUISpU4wbmLETpuZonsfUp6%2FY0okry7pnHz63lJI0%2BO%2BvH3mZZvmLSm0aXouZ3Wi7bzf0rw%2BEsyLStoBzHRJHoFhXSW6p7%2BXdd46cd687hz6WNP18dHulzovz6QBQeG8%2FEnofUQ%2F%2F%2F5K93bNj2V%2F0fDZlvd2ZVD2Rev5tl6SOq3r4wyn7b6f18dp31jHetv2eqN2jjookcgC1%2Fzeppnv86dJ04WGdocuTapHqIj6qXpFj949WYUFj4YhWmeiZ3BYKzQGcL4aiahgXVUHhG453WOmkeXQqloYAjnEIAVdjzU8VWsmdtMEYtOhMvRciokHdA0DKprOBV3roLJAh044oFjWo3rQiM0JBMVtRmW02A8IJJVbCJmKQDaeJAtQV6cEasxRNEdfXD2OqLswNBNaeaCvPrQq4gtE5KyWMTQv4kOkAJJOGnsWyBawglwmhCbiISg%2BFH9IgyEpaKlUaeGdjlnA2N4729KtJpP9ESkxC8SCuo8IxSwR6wlJDHdkIomeGiGTFc08KB8PcL4dEDQdEMuYBeQ4hstQjJjZC0sWzYoHoNixrgp2LW7knHWQghBNCGOmtbGzB%2FQm3X3PncywpRhXDnBR%2FCkAxB4OaMYMUGoYXqhmbwaQsmOCml2RB%2FLYVIDxU%2FGO7rc10%2Fa2tOv7%2Fkt2F%2FggpukjP99knXmDaeyzTlP%2BmubX%2F%2Fg5zTlB%2Bv75%2BQfFIhVw&fta_ind=73&fs=1



Tedo

#10
Je zoekt toch ook sportvelgen, of begrijp ik het verkeerd?

Ze zijn afgeleid van de velgen onder deze conceptcar:

http://www.boldride.com/ride/1995/renault-evado-concept

Dus ze passen zeker in het tijdsbeeld 1995-2000.

De velgen die je hierboven aanhaalt zaten onder een Laguna 1. M.i. minder mooi dan die Taurus velgen (maar da's persoonlijk).

Tedo

Kijk hier eens:

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/bayern/autoteile-reifen/reifen_felgen/u900057

Kost je een tank benzine of € 80,- verzendkosten. Zit je nog ruim onder de marktplaats-prijs.

Roadkill (Michiel)

FF terug komend op de Energy savers,heb ze er nu niet meer onder en qua verbruik zijn ze zeker zuiniger,maar rij liver een liter gas op de 100km  meer weg dan dat ik een nieuw gezin moet aanschaffen....... Oftewel zo lang het droog is en je houd je aan de max snelheid (en dan dus ook niks harder dan voldoen ze enigzins,zodra het ook maar iets regent,motregen bijv. dan is de grip echt compleet weg! Let wel dit zijn mijn ervaringen,en ik ben geen courreur,zeker niet met het gezin in de auto!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Fubar (Marcel)

Je kunt ook een cruise control aanschaffen.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Roadkill (Michiel)

heb ik al :D (volgens mij standaard op de Meg2
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev