Advertenties


kloeken / tokken / pokken hoe je het ook maar moet noemen.. HELP!

Gestart door Xanquezer (Frank), 17 oktober 2011, 20:38:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juul

ja als ik dat is wist had ik hem niet afgebroken,waarschijnlijk van het steeds los en vast draaien omdat ik toch al aardig wat heb gehad met de auto.
Zag dat er al een oud breukje in zat toen ik hem bekeken had, dus ja dan kan je er op wachten he.

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

juul

nee gelukkig niet reed de volgende terug vanaf st' walrick zag ik een auto in de berm staan.
Wat een pech voorwiel weg.

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

juul

heb een andere as gescord en die gaat er morgen onder. !-!
indien hier mee het Tokken weg is gaat er van de zomer een hele nieuwe onder.
Hoop dat hiermee mijn probleem is opgelost en ik laat het jullie weten.
Ook gaat hij weer terug omhoog omdat ik bij ons winkelcentrum met de bumper de grond al raak
en ik ook op 80% van de drempels hier me uitlaat raak en hij hierdoor weer lek is gegaan op de katalysator l-

Xanquezer (Frank)

Citaat van: juul op 14 november 2011, 20:04:56
heb een andere as gescord en die gaat er morgen onder. !-!
indien hier mee het Tokken weg is gaat er van de zomer een hele nieuwe onder.
Hoop dat hiermee mijn probleem is opgelost en ik laat het jullie weten.
Ook gaat hij weer terug omhoog omdat ik bij ons winkelcentrum met de bumper de grond al raak
en ik ook op 80% van de drempels hier me uitlaat raak en hij hierdoor weer lek is gegaan op de katalysator l-

Ramp bak :P

ik denk dat het je gewoon gaat lukken! :)
Eigenlijk moeten we een weekendje eruit trekken om ff de boel na te kijken.
Kan je aankomend weekend?  (geef ff PM/DM voor je mob nummer, dan sms ik je even)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

juul

ja hoor heb ik weer alles los krijg ik het asje niet uit de as.
Heb ik hem eindelijk los lijkt ie er voor de helft nog  in te zitten(of zijn het er twee? lijkt me niet.)
Weet iemand hoe groot dit gat is om hem eruit te slaan, heb van alles al geprobeerd maar het wil nog niet echt lukken.



juul

Niemand een idee?
Dan kan ik hem morgen namelijk regelen of zelf maken op het werk want het moet wel iets zijn wat je niet
zomaar kapot slaat.

Roadkill (Michiel)

Kan je iets specifieker zijn,ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met: "ik krijg het asje niet uit de as"
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

juul

Wat ik bedoel is dat de as aan het einde over mekaar geschoven zit en daar zit een soort van splitpen doorheen die
hem op z'n plek houdt, om het maar even zo te zeggen.
Maar vandaag er even op uitgeleefd maar  hij bleef zitten, heb hem toen maar uitgeboord met een 5mm boortje.
Dit net ver genoeg om hem er af te schuiven.
Omdat de vervang as door middel van een veer op z'n plek wordt gedrukt hoeft deze niet met een pen vastgezet te worden.

Helaas werd het toen te donker en mij te koud om verder te gaan dus morgen alles goed vast zetten en dan hopen dat het over is.

Nog een vraagje hoe mag je een fuseekogel bewegen? Alleen rond kunnen draaien of mag hij ook iets op en neer en/of heen en weer?

juul

De andere as zit eronder en het tokken is weg  !-!ook weer de gewone schokdempers terugeplaatst
omdat ik het toch niet echt fijn vond om wat lager te rijden (raakte bijna alle drempels wel,waardoor de katalysator lek is gegaan).

Het enige is dat ik de veer nu iets hoor als ik gas geef. Kan dit van het liggen komen of toch weer iets anders??
We zullen morgen maar weer even kijken eventuele suggesties zijn welkom.

-Erik-

Is het makkelijk zelf te doen om de homkineet te vervangen?
Bij mij is er een zelfde geluid waarneembaar in bochtenwerk.

juul

is opzich wel vrij simpel maar met een brug gaat het wel iets makkelijker.
En je kan dan wel het beste complete as vervangen. Gaat dan in een keer.
Zelf denk dat het in de andere koppeling van de as zit waar die op de as van de motor wordt geschoven zeg maar.

As is nu dus vervangen en het knoepen/tokken is weg nu alleen de fuseekogel nog vervangen en dan hoop ik dat dat
het was voor voorlopig(afkloppend op stuk hout).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev