Advertenties


sleutels werken niet meer..

Gestart door gast, 19 maart 2005, 22:40:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meganez

Voor dat vocht is vorig jaar de antenne helemaal af gekit. Heb er nog niet naar gekeken maar verwacht niet dat daar nog vocht bij kan komen. Ook heb ik de sleutel open gehad maar voor zover ik kan zien zit de ir led nog goed aan de soldeerplaat vast. Heb nu in ieder geval een afspraak staan bij de Renault.

rene

Je kan de sleutel kontroleren door hem voor een camera te houden en de sleutel in te drukken met het infraroodoog gericht naar de camera.
Het is meestal de ontvanger gewoon een nieuwe erin kost 120 euro. !-!

Meganez

Ik denk dat het ook wel de ontvanger moet zijn, maar vraag me af hoe zoiets gewoon uit het niets kapot kan gaan. Dat ding hangt gewoon aan mn dak te hangen en er komt verder niets bij in de buurt  8)7 Heb in ieder geval al een afspraak bij de renault staan dus die kunnen het even voor me bevestigen (of niet). Die truc van infrarood nakijken met de camera kon ik al en had ik ook al gedaan  :)

Meganez

Nog ff een vraagje, een sleutel moet altijd voor de eerste keer ingeprogrammeerd worden via de computer, moet dit ook gebeuren met de ontvanger of is dit gewoon een kwestie van kabeltjes vastklikken en het werkt? Ofterwijl,... kan ik deze zelf aansluiten?

dennis (red-devil)

volgens mij kunt je deze er zo in zetten want de code zit niet in je ontvanger maar in de computer van je auto 
Red-Devil

Meganez

Dat is ook mijn logische eerste gedachte, maar je weet het maar nooit. Daalijk bestel ik zo'n ding en moet je een nieuwe ontvanger eerst bij de computer aanmelden ofzo..

Meganepower

De ontvanger moet toch ingelezen worden bij de dealer?

dennis (red-devil)

maar weet je zeker dat je ontvanger kapot is dan
ben je al bij de dealer geweest
Red-Devil

Paul

De ontvanger kun je gewoon uitwisselen.
Dus je kunt er ook een sloop-ontvanger inzetten.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Meganez

OK! Thnx  !-!
Dat kan misschien nog wat schelen.

Citaat van: Tony op 22 maart 2005, 21:53:56
Hieronder de layout.



1= Injectiecomputer
2= Decoder unit (achter zekeringenpaneel)
3= Infrarood ontvanger (dak/binnenverlichtingspaneel)
4= ADAC knop (centr. vergrendeling)
5= Codedraad
A= Plip (sleutel)
B= Deur lock knop
C= Ledje (Dashboard)

En nee,.. ik weet het niet zeker, maar aangezien mijn sleutel gewoon werkt (hij geeft gewoon ir signaal af) is het de sleutel niet.
En aangezien ik met de noodcode de startonderbreker er gewoon af kan halen is het ook de decoder unit niet (en de injectiecomputer is het dus ook niet)

Kan me anders ook niks bedenken.. maar vrijdag gaat hij naar de renault dealer. Ik monteer het alleen liever zelf want ik zie ze er nog voor aan daar ook nog uren voor in rekening te brengen terwijl het een kwestie van alleen vastklikken is.

dennis (red-devil)

ja maar de auto kan de code ook kwijt zijn icm met de sleutel heb ik zelf ook gehad
dan lezen ze je sleutel gewoon op nieuw in
dan kan je ir van de sleutel het wel doen
maar dat hoeft niet te zeggen dat je auto de code kent van de sleutel
Red-Devil

Meganez

Serieus  :?  :D

Dan kan dat ook wel is heel goed het geval zijn..

Maar moet ik hem dan niet gewoon weer in kunnen lezen? Want dat werkt dus in ieder geval niet, of is hij hem dan zo ver kwijt dat de sleutel opnieuw via de computer aangemeld moet worden?

dennis (red-devil)

je moet het bij de dealer doen
die vragen een code op die ze dan weer voor je inlezen
de kosten waren incl 2 nieuwe baterijen 15 euro
het zal te makelijk zijn als je hem zelf in kunt lezen
dan heeft je startblokering ook weinig nut want dan kan iedereen het met
een renault sleutel je auto meenemen als je hem toch zelf kunt inlezen
Red-Devil

Paul

Citaat van: Nils. op 23 januari 2007, 15:04:09
Ondertussen al gevonden

Citaat van: Roy op 26 november 2005, 02:11:40
tipje
om je sleutel(s) in te lezen van een ph 1 moet je in de auto gaan zitten, zet de auto op contackt, druk de centrale knop in de auto om de auto van binnen uit op slot te doen in en zet de auto op slot,
dan laat je hem los en dan houd je hem vervolgens ingedrukt net zo lang (30sec) tot dat ie klik/klik zet ( deuren open/ deuren dicht) dan haal je je sleutel uit contackt en richt je op je ontvanger, (binnen spiegel)
druk op je knoppie van de sleutel (wel twee sleutels hebben anders vervald de andere sleutel)
en als het goed is zijn de dan weer in gelezen.. !!! su6

roy

Vraag me alleen af waarom ik per see 2 sleutels moet hebben. Ik heb er namelijk maar 1. Ik ga het wel ff proberen en daarna zien we wel verder.


Als je 1 sleutel inleest, dan werkt de andere niet meer.
Wat er bij deze procedure niet bijstaat, is dat de auto eerst van contact af moet voordat je de cv knop een paar seconden inhoud.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

dennis (red-devil)

ja en dan werkt het nog niet hoor
je moet die echt laten doen bij de dealer
Red-Devil

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev