Advertenties


sleutels werken niet meer..

Gestart door gast, 19 maart 2005, 22:40:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gast

Nou heb mn trots vandaag weer bij de dealer weggehaald en alles is weer   :D
De ontvanger bleek kapot te zijn...
Bedankt voor de reacties...

O ja had nog ff gevraagd wat een spoilerlip van een espace kost ze zeiden dik 80 euro klopt dat....

Tony

Citaat van: markosss op 23 maart 2005, 20:46:15
Als we de spanning zouden meten die op de draad tussen de decoder unit  en injectiecomputer komt op het moment dat er op de sleutel gedrukt wordt, dan zouden we theoretisch ook op die manier de startonderbreker kunnen omzeilen voor remote start.
Wie heeft er zin om deze draad ff door te meten? Ik kom er zelf niet aan toe anders had ik het wel gedaan...
Dat is een signaaldraad, ook al kun je de code dan uitlezen/vastleggen (met behulp van de xr-25 kan dat), dan heeft dat geen enkele zin.
Zowel de injectiecomputer als de sleutels maken gebruik van een zgn. rolcode. Die is dus elke keer weer anders.
Een soort encryptie om piraterij tegen te gaan zeg maar. ;D

Koen

hey mensen,

Ik heb nu ook dit probleem, nieuwe batterijen in de sleutel en de CV doet het nog steeds niet (ook de reserve sleutel niet). Zal dit de ontvanger zijn en zo ja zijn deze ook code gevoelig? En zijn deze binnen de megane familie hetzelfde? Ik heb een Phase I 2.0 8 V.
Mijn vraag concreet is: Kan ik uit een Scenic uit 2002 (bijvoorbeeld) de ontvanger in m'n coupe zetten om te checken of t hier echt aan ligt?
bedankt alvast!
Groeten Koen

Tony

De ontvanger is niet codegevoelig.
Als het dezelfde is, kun je hem gewoon uitwisselen.
De decoder ook niet, hoewel je wel het originele type moet plaatsen, anders heb je de vlgende keer ook een nieuwe dure injectiecomputer nodig.

Koen

Hallo,

Heb een andere ontvanger erin gezet van hetzelfde type, nog steeds geen werkende CV dus ook de startonderbreking er niet af. Wat is het slimst om te doen nu? Sleutels opnieuw laten inlezen bij de dealer? Zou resetten werken?
Ik hoop maar dat t nog even mooi weer blijft, kan ik nog droog op de motor naar t werk  ;)
Bedankt alvast!
Groeten Koen

Skywalker1978

hehehe....ik stond gisteren ook zo te koekeloeren !!  :) :) :)

Dacht ff heel stoer mijn autootje met open kap in te stappen en aan te rijden....hmmm...dus not !! :-[
Ik ben naar huis moeten lopen om mij reserve te halen....heb meteen batterijen gekocht als het nog eens voorkomt.

Tenminste als dat inderdaad het euvel is.....heb hem nog niet gefixt.....niet slim eigenlijk.,... :-\ :-\

Koen

Bij mij is het waarschijnlijk toch een kapotte sleutel.. Er is een nieuwe chip (?) besteld a ong. 150 euro.. en die zou weer aan de startonderbreker gekoppeld moeten worden?
Wat ik vreemd vind is dat dit zich voordoet bij zowel de dagelijks gebruikte sleutel en de reserve..Lijkt mij als de chip in de ene sleutel stuk is zou de andere het toch nog moeten doen, of mis ik nou de renault logica  ;). Ik laat t wel even weten als t probleem is opgelost! (wacht alweer ruim een week tot dat ding binnen is bij de vrienden van renault in Zwolle)

Groeten Koen

Tony

Bij alle 2 is wel toeval, maar kan altijd.

ruud van Esch

Hallo
Vanavond wilde mijn megane cabrio 1.6 uit 1998 niet meer open met de CV. Het ledje van de startblokkering brand ook niet meer. in principe kan ik dus niets  met de auto. de afstandbediening doet het wel gewoon.


Meganez

Heb al een tijdje problemen met mijn accu, dus ben vandaag bezig geweest met stroomverbruikers meten. Uiteindelijk nog geen stap verder omdat de multiemeter stuk blijkt te zijn alleen wel weer een aantal stappen terug want mijn sleutel wordt ineens niet meer herkent  8)7  (2.0l 8v '97 infrarood sleutel)

Het enige wat ik heb gedaan is de accu polen los gehad en wat zekeringen er uit en in gestopt. De batterij van de sleutel is niet leeg. Ik heb geen tweede sleutel, dus ik kan niet ff testen of het aan de sleutel ligt  8)7

Heb vervolgens de noodcode ingevoerd want die had ik nog van de vorige eigenaar, dus ik kan in ieder geval gewoon rijden. Het probleem moet wel opgelost worden want stond net op het punt de auto te koop te zetten. Nou weet ik dat er ergens op het forum moet staan hoe je de sleutels zelf in kan lezen. Weet iemand nog waar, of hoe, want ik kan het niet vinden.

Meganez

Ondertussen al gevonden

Citaat van: Roy op 26 november 2005, 02:11:40
tipje
om je sleutel(s) in te lezen van een ph 1 moet je in de auto gaan zitten, zet de auto op contackt, druk de centrale knop in de auto om de auto van binnen uit op slot te doen in en zet de auto op slot,
dan laat je hem los en dan houd je hem vervolgens ingedrukt net zo lang (30sec) tot dat ie klik/klik zet ( deuren open/ deuren dicht) dan haal je je sleutel uit contackt en richt je op je ontvanger, (binnen spiegel)
druk op je knoppie van de sleutel (wel twee sleutels hebben anders vervald de andere sleutel)
en als het goed is zijn de dan weer in gelezen.. !!! su6

roy

Vraag me alleen af waarom ik per see 2 sleutels moet hebben. Ik heb er namelijk maar 1. Ik ga het wel ff proberen en daarna zien we wel verder.

Meganez

Ondertussen al van alles geprobeerd.

-oa de zekering van de startonderbreker er meer als een minuut uit gehad, zodra ik hem er dan weer in stop gaat er ergens iets piepen maar werkt de sleutel nog steeds niet.
-en heb geprobrobeerd bovenstaande stappen uit te voeren, maar als ik op die vergrendelingsknop druk, gaan nooit de deuren na een pebaalde tijd weer van en op slot zoals beschreven staat. Die "klik/klik" komt maar niet. Heb het geprobeerd met contact aan, en met uit, met noodcode ingevoerd en zonder de noodcode (dus nog op de startonderbreking) maar op de een of andere manier werkt het niet.

iemand enig idee waar ik het nu moet zoeken of ben ik verdoemd tot de renault dealer?

dennis (red-devil)

ik heb het zelfde gehad.
je moet wel naar de dealer met de auto die vragen een code op om je sleutels weer opnieuw in te lezen.
zo als ze zeggen dat je het zo kunt doen werkt dus niet je moet echt een code hebben
zal ook niet goed zijn want dan heeft je startblokering ook weinig nut en kan iedereen zijn eigen sleutels in lezen.
als het goed is heb je wel een nood code bij de auto om je startblokering er af te halen

veel succes er mee
Red-Devil

Paul

Nils., heb je de ontanger gecontroleerd op vocht.
Ik zou ook de sleutel openmaken en controleren of het infraroodoog goed vast zit op de print.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev