Advertenties


2000_16V Versnellingbak

Gestart door 200016v, 22 april 2011, 13:41:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

De bak is een JC5 053. Op RTC staat Canonball ook wel Reinier (uit Goirle) Hij is de man die de JB3 en JC5 bakken revideerd en ook kan modificeren (Circlip van diff vervangen door plaat met 4 boutjes en verstevigde bakhelft, als je dat nodig vindt)

Den

@Jacques,

Oh ja, ome Reinier. Hoe kom ik nu weer op henk  8)7
Hoe gaat het met de cabbie ?
Rijdt ze al ?
Oh ik zou nog foto's van het f7r blok doorsturen  o-)
Ondertussen nog meer info gevonden over het blok aan de hand van de oliedruksensor.
Blokken vanaf 97 zijn uitgevoerd met de m14 aansluiting, mijn blok komt uit 1999 volgends de laatste gegevens. Hoever dit betrouwbaar is is maar afwachten en geloven wat er gezegd wordt ;)
Heb ondertussen ook alle info om het blok om te bouwen en ga er een 2de bij kopen. Clio kop ook op het oog en bij een goede prijs worden gelijk de grotere kleppen van de megane eringeslepen.
Alleen nog even kijken hoe ik het inlaatgedeelte ga maken maar hier ga ik wat aparts van maken.
Heb in duitsland een set aangepaste tb's gevonden dus dat is ook een optie.
Moet toch even kijken of het veel aanpassen is met de verdere electronica.
Bak moet ook gereviseerd worden + versterken. Wil het risico niet lopen dat er iets kapot gaat na zoveel werk en kosten. Dan maar in 1 keer goed toch.
Heb je nog meer foto's ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

200016v

ik schijn dus een JB5053 Bak te hebben, aan de stuurkant van de versnellingsbak zit een soort (Kleine groene Carterpan ) waar een Sticker_nummercode opstaat heb dit zojuist weer doorgebeld en aanstaande vrijdag is het revisieset binnen, morgen gaat de bak er achterweg en zien hoe de binnenkant eruit ziet.

de aandrijfas ( de lange ) niet stuurkant de homokneet aan de bak kant kon ik ook heen en op en neer bewegen, weet dus niet of deze kapot is of dat het eindlager van de versnellingsbak van de aan diggels ligt?de as moet er toch ondervandaan en merk het dan wel, de bak gierde en kraakte soms. de lange as origineel van Renault kost €185.- EX btw...als die kapot is vervang ik die er gelijk maar bij. ook Drukgroep, Druklager, koppelingsplaat vervang ik gelijk. zit er eigelijk niet op te wachten als alles straks klaar is en de koppeling na een tijd begint te slippen :(:(:(

Mvg.

Roy16v

dat gaat helemaal goedkomen!

200016v

Revisieset is binnen, koppelingsset ook+ 2 nieuwe Fuseekogels.
morgen MOET de bak er achterweg en de dagen daarna loshalen en de nieuwe delen erin.
aandrijfassen zijn goed zal die inwendig ook gelijk schoonmaken en voorzien van nieuw Vet

RevisieSet was bij Renault €314,71(( daar zit nogal het 1 en ander in!!!!!!!!!! )) + €9,10 voor 3 zakjes Vet.

Koppelingset bij Brezan €144,00 + 2 fuseekogels €2x 23,00

200016v

Hallo,

Vraagje: is er een handleiding van een Megane versnellingsbak zodat je zien kan wat er in een versnellingsbak zit?

ik zit met een lager dat kapot was op de HoofdAs, het onderstetandwiel loopt over in het Grote tandwiel van het Differentieel, aan het eind van de hoofdas zit een lager die dus helemaal aan Gort is, de lagerschaal zit er nog wel in maar de naaldlagers lagen er los in. nu is mijn vraag hoe de achterkant van deze hoofdas eruit ziet? zit daar het lager opgeschoven of???

er zit bij het revisieset wel een tekening bij maar dat is zo klein dat het niet goed te zien is.
het uiteinde van de hoofdas ( waar normaal het lager zit is Konisch en is ingevreten)
waar het lager dus normaal zit zit onder een plasticschijf die dus ook aan gort was.


200016v

Uiteinde van de as was dus goed aangevreten door door de losse naaldlagers en de Hoofdas dus NET niet beschadigd heeft! ben BLIJ dat ik vorige week een begin gemaakt heb zodat ik er niet mee verder gereden heb, zoals het er uitziet en ik nog 50 A 100 KM er mee doorgereden had was de bak letterlijk en figuurlijk rijp voor de sloop en had ook zeker een vastloper ermee gehad..

ben er nog mee bezig en heb net weer 2 kleine differentieel tandwielen opgehaald bij renault ( moest besteld worden ) 1 tandwiel van het differentieel was beschadigd en op 1 tand van dat kleine tandwiel zat de helft nog op. bak was zeker aan reparatie toe!!! ook geen wonder dat de bak schuurde en af en toe kraakte.

ik heb er foto's van gemaakt en als de klus klaar is Upload ik ze..

Mvg.

Karin

Heb jij mazzel gehad zeg. Succes met het verder afmaken.

200016v

#24
Bak is klaar en rijd weer Perfect!

Enige nadeel is nu de startblokkering, had de accuklemmen eraf gehaalt voor ik de versnellingsbak eruit haalde om sluiting TE voorkomen.
had vandaag tegen 1500 uur alles klaar en wilde starten ( ging perfect ) ik zette de motor eventjes uit om de voorbumper +wielen te monteren toen alles klaar was even proefrit maken en de blokkering klapte erin eens op!!!!!

heb een maand of 3 geleden nieuwe batterijen voor de beide sleutels gehaald omdat die er al een paar jaar inzaten, heb dit probleem wel is eerder gehad en dat ik starten wilde en hij het ook niet deed en toen tegen de zekeringskast drukte en de motor ineens wel starte ( zelfs met knipperend rooie lampje )_____( heb de zekeringskast er weer uitgehaald om te kijken, ook de ontvanger + batterijen nagekeken maar leek allemaal goed

ik heb hier nog een orginele renault sleutel bij maar kan het niet thuisbrengen waar deze sleutel van is? past niet op het contact...het is een normale sleutel die wel VEEL platter is dan de IR sleutels, wie weet waar deze voor is?

PS. de foto's van de revisie Up ik deze week wel even om te zien wat er kapot was.

Den

Goed bezig gozer, snel fotos uppen he ;)

Is die sleutel niet een gewone reserve van achterbak, tankdop of van de deuren ?
Maar start tie nu wel of niet ?
Misschien is je accu wat minder nu, dat tie daarom wat moeilijk doet. Zou gewoon even een goed stuk gaan rijden en dan kijken of het terug komt. Bij de klemmen los moet er niets fout gaan met de stb.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

200016v

LOL ik heb er net een accu op zitten die 2x zwaarder is dan de standaard megane ( dat wilde ik om startproblemen te voorkomen ook met het vermogen wat de versterker eruit gooit 1100 Watt )

soms start hij wel en loopt de motor.dan zet ik hem even uit en start dan weer dan klapt de blokkering erin!
ben er nu wel achter dat ik de accuklemmen NIET los had moeten halen dan had ik dit er niet bij gehad.

de sleutel weet ik niet, heb hem in het begin al is gepast maar paste niet op het contact of de deuren....

ik heb is een andere renault gehad en onder het dashbord zat een slot waar ook zon soort gelijke sleutel wel in paste.

BTW. Hoe UP ik hier foto's????

200016v

Ps. toen ik de Min pool erop deed begon ineens de ventilater achter de radiateur te draaien ( tot 2x toe ) Min eraf en erop.

zekeringen zijn wel goed heb ik gecheckt!!!!

zal morgen is kijken of ik nieuwe batterijen kan krijgen bij renault en of ik de startcode ook kan krijgen ( das makkelijker voor onderweg (*_-)  )

de sleutel is goed die stuurt wel een signaal uit!!!

Den

Is wel gek zeg.
Misschien eens opnieuw inlezen als je die noodcode hebt. Procedure staat hier ook op het forum.
Batterijen gaan lang mee hoor. Als hij slechter gaat reageren vernieuw ik ze overigens.

Altijd hetzelfde met die polen, min of plus, het is nooit zoals het moet, ;)
Je hebt toch niet anders aan je Blok gedaan ?
Misschien even teruglopen of alles goed zit.
Stb gaat overigens wel vanzelf aan als je de sleutel uit het contact haalt, dacht bij een f7r na 10 minuten, die van ons na 5 minuten
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

200016v

aan het blok is niks gebeurt  ik heb express de beide polen eraf gehaald om sluiting TE voorkomen.( had eigelijk niet gemoeten )

Maar goed nieuwe batterijen? wie zegt me dat ze nieuw zijn EN of deze goed zijn? kan ook een productiefout zijn toch!
de mijne Valt na 11 min in de STB.

dit schijnt nogal vaak voor te komen en heb op het NET gelezen dat dit probleem zich vaker voordoet je het met een Programeerbare Afstandbediening  kan oplossen of Omzeilen.... word tijd dat hier dan is aandacht aan besteed word :):):)

ik zal morgen is vragen bij renault.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev