Advertenties


winterbanden?

Gestart door cabrio1, 12 augustus 2011, 22:01:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cabrio1

ik wil op mn renault megane misschien winterbanden zetten.

Nu zit ik een beetje rond te kijken, en zie dat de maat 205/40 17 niet echt een gangbare maat is voor winterbanden.
Echter staan er wel aardig wat 205/50 17 op.

Zou het veel uit maken of ik nu 40 of 50 erop zet?
en wat zou het dan uitmaken?

nd-photo.nl

Hogere wang en waarschijnlijk goedkopere banden :)

cabrio1

jaa, goedkoper zijn ze wel.

dus t enigste verschil is dat de wang hoger word? Dus dat ik meer "band" heb, dan dat ik nu heb?

Als dat alles is, kan ik beter die maat kopen, scheelt wel wat geld ja:-)

Christian de Vriend

gaat zeker uit maken kwa snelheid,je snelheidmeter zal afwijken,en aardig ook vermoed ik,aangezien je dan van 40 naar 50 gaat

Als ik me niet vergis krijg je dus een grotere diameter,en je km teller gaat per omwenteling met een kleinere band
dus vermoed ik dus dat je sneller gaat,dan de snelheids meter aangeeft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

Ook ben ik benieuwd of het binnen je wielkasten gaat passen :P

Christian de Vriend

als je ophanging standaard is,dan zou dat denk ik wel passen,al denk ik wel dat je looks er niet op vooruit gaan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Gaat toch niet om de looks bij winterbanden ;) Was laatst een site waar je de tellerafwijking kon laten berekenen, ff googlen en gevonden:

http://www.qashqai-passion.nl/index.php?page=54

Ik ben allang blij als ik heelhuids aankom in de winter, ik haat de winter! Rij nu met all weather banden (Vredestein Quatrac 3) en moet zeggen dat ik erg blij was afgelopen winter. Zijn dan niet vergelijkbaar met een echte winterband, maar ik had tenminste grip wanneer het moest.

cabrio1

de auto is verder niet verlaagd, dus dat zal t probleem niet zijn.

Ik heb een mail naar een bedrijf gestuurd. Kijken of hun een maat 40 hebben liggen.

En anders word het gewoon 15inch velgen, met "normale" winterbanden :q

Christian de Vriend

een setje stalen velgen kosten ook de kop niet,dan hoef je niet telkens te wisselen,of veel kwijt zijn voor banden
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

Waarom zulke grote banden? Ik zou eerder voor 15" stalen velgen gaan. Die zijn ook nog eens stukker goedkoper, qua banden. En zeker in de winter staal... LMV & pekel = :neen: ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev