Advertenties


Map versie 2016/12 in 2018

Gestart door haelewyn, 6 maart 2018, 04:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

$l@k!

Heb net hetzelfde probleem gehad en ze hebben mij een firmware update moeten geven specifiek voor dat probleem.

Hoe gaat dat in zijn werk:

Ze verzamelen een tijdje R-link problemen en 1 keer per zoveel tijd wordt deze lijst naar Frankrijk gestuurd. Daar schrijven ze dan een update voor al deze voertuigen samen. Maar deze wordt niet uitgerold naar de rest van het van R-link 2 voorzien wagenpark. Onder het mom: Waarom maken als het niet stuk is. Bij mij was het in februari reeds "lijst 6". Na deze specifieke update kon ik de map-update 2016/12 er eindelijk opzetten.

Ondertussen staat 2017/6 klaar in de store.  !-!

haelewyn

#31
Dan ga ik maar nog eens naar de garage ... Vragen of ze daar iets kunnen aan doen. Terwijl ik nog garantie heb, tot augustus, .. gauw nog even in orde proberen krijgen op kosten van Renault als het enigzins kan.

En ondertussen ga ik vragen naar een update van de automatische wisser / regensensor. De mijne valt in slaap als het niet veel regent en maakt dan de ruit helemaal niet meer schoon OF hij begint als een gek op full speed te wissen als het niet nodig is.
Als ik de wisser dan even uit zet en weer aan is het opgelost maar soms moet ik dat tijdens één rit meerdere keren doen. OOk in bochten , lichtjes bergop of bergaf verandert het tempo van het wissen heel erg. Beetje vervelend .. en misschien is dat ook al met updates op te lossen.

Ondertussen nog eens een week of zo kijken naar wat ik nog vergeten ben... Er zijn wel meerdere kleine dingetjes. Zoals de radio van de RLink die in DAB altijd van nummer 1 begint als je aan het wieltje aan het stuur de preset verandert. Of in sommige schermen niet eens de preset wil veranderen.
Etc ...

marcelca

even van uitgaande dat je het grote 8,7inch scherm hebt n de auto ( de laatste kaartupdate is er namelijk volgens mij niet voor het kleine scherm ), kijk even welke versie van Rlink software je hebt...

als je nog 2.2.17.xxx erop hebt staan dan zal je die eerst moeten updaten voor het nieuwste kaartmateriaal, mij werd dit verteld dat alleen de dealer dit kan doen maar het bleek anders, met de volgende link kan je je chassisnummer invullen, geformatteerde ( fat32 ) USB in de computer en bestand downloaden en met draaiende motor in de auto doen..

heb dit zelf gedaan en paar minuutjes later had ik versie 2.2.19.xxx

https://www.renault-multimedia.com/be_NL/r-link2/upgrade

de dealer snapte het ook niet dat dit kon maar het blijkt dus echt zelf te kunnen.

nadat je dit gedaan hebt, USB stick formateren in de computer en hierna even 2 minuten met draaiende motor in de auto ( nu word de fingerprint erop gezet )

USB met fingerprint in de computer en toolbox opstarten, deze zal dan je auto herkennen en kijken of je recht hebt op het nieuwste kaartmateriaal, ik heb op deze manier nu 2017-06 erop gezet

knight-rider


marcelca

ik had deze link even neergelegd bij de dealer en hun wisten van niets en wisten niet beter dat je de rlink alleen kon updaten via ODB, hun kunnen het nu ook als advies aan hun klanten die niet willen wachten tot de dealer het doet...

voor de duidelijkheid, het is alleen maar een update naar 2.2.19.xxx, dus als je die er al op hebt staan heeft het geen zin, mijn auto is van februari 2017 en hier stond dus nog 2.2.17.xxx op

knight-rider

Yep, ik heb ook nog 2.2.17.803

marcelca

Nou dan weet je wat je kan doen, succes  :)

knight-rider

Ja, zodra ik d'r tijd voor heb ga ik daar naar kijken.

knight-rider

Het is mij nog altijd niet gelukt om hier tijd voor te maken.

IvoN

Citaat van: haelewyn op 25 maart 2018, 15:20:23
Ondertussen nog eens een week of zo kijken naar wat ik nog vergeten ben... Er zijn wel meerdere kleine dingetjes. Zoals de radio van de RLink die in DAB altijd van nummer 1 begint als je aan het wieltje aan het stuur de preset verandert. Of in sommige schermen niet eens de preset wil veranderen.
Etc ...

Misschien een tip voor de radio preset, ik zat laatst in een Renault Scenic als vervangauto en deze had het probleem vreemd genoeg niet.. Mijn Mégane kreeg die dag de R-Link update dus ging ik er van uit dat dit nu eindelijk opgelost zou worden.. helaas niet :( Vervolgens ben ik een beetje met de radio-instellingen gaan spelen en kwam er toen achter dat wanneer je het volledige menu van de radio opent de preset niet meer bij 1 begint.. nadeel natuurlijk wel dat je bij iedere rit het radio scherm 1x volledig moet openen. Blijft een vreemde en niet echt te verklaren oplossing maar dan heb je in ieder geval een workaround voor lange ritten :)

knight-rider

Citaat van: knight-rider op  8 april 2018, 22:52:01
Het is mij nog altijd niet gelukt om hier tijd voor te maken.
Eindelijk gelukt vandaag, is nog snel gegaan, het downloaden duurde langer dan het in de auto installeren.
Nu nog de kaart updaten.

knight-rider

De kaartupdate downloaden ging vlot, maar in de auto installeren lukte niet.
De installatie wil gewoon niet starten  l-  :?

haelewyn

Juiste procedure gevolgd  ? Geformatteerde disk eerst in de auto inlezen ... dan in de pc stoppen en de kaart erop... weer in de auto en inlezen daar ?

knight-rider

Ja natuurlijk, als je de eerste stappen (formatteren en inlezen in de auto) niet juist hebt, dan lukt het zelfs niet eens om de update te downloaden.

haelewyn

Ja, dat laatste dacht ik nu ook wel, maar misschien had je het omzeild op een of andere manier.
Als je die procedure niet meer gewoon bent kan je al eens een stap vergeten. Is me in andere gevallen dan met de Renault ook al overkomen en dan kan je lang zoeken..

Thx @IvoN en @Marcelca

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev