Heren,
Een noodoproep. Tijdens de APK is de auto gestart met de sleutel erin om de automatische handrem te ontgrendelen. De deur is dichtgevallen en de auto is op slot gegaan. De motorkap is wel open en het is gelukt om de motor te stoppen door de doeselpomp los te koppelen. Er is gepoogd om de boel te resetten door de accu los te koppelen, maar het biedt geen oplossing. Is er een manier om de auto open te krijgen? De reserve sleutel is niet gelijk beschikbaar.
Alvast bedankt voor de hulp.
Denk echt alleen maar met reserve sleutel
Elke monteur weet, alle autos in de werkplaats: raam open houden.....
Hoe kan een lopende auto op slot gaan met de sleutel in de auto? Sowieso hoeft de motor niet te lopen om de handrem te ontgrendelen (voet op het pedaal en knop bedienen is voldoende meen ik.
Maar goed.
Kun je niet via de achterbumper bij het slot van de achterklep komen?
Een auto met draaiende motor kan ook op slot springen als je een andere auto er mee start. De spanningspiek op die op het systeem komt te staan is daar de oorzaak van. Ik heb dit zelf in de praktijk gezien.
Bij mijn Ford Fiesta MK7 gaan de deuren na 5 minuten vanzelf weer op slot, nadat je de auto hebt ontgrendeld en niets hebt gedaan. Daarom laat ik nooit de sleutel in de auto liggen.
Gebeurt regelmatig dat autos op slot gaan, ook met draaiende motor, zolang de auto in de werkplaats staat met de ramen open is er niks aan de hand.
Toch zijn er wel eens collegas die het een keer vergeten, en op de wasplaats is het vaak weer spannend, want ja een auto wassen met de ramen open, word het wel heel nat.
Reserve sleutel regelen, en dan via de deurklink met het noodsleuteltje de boel openen, even sorry zeggen tegen de klant, en geen onnodige schade veroorzaken.
Heb om deze reden wel eens een raam in moeten tikken van mn auto :D. De sleutel van het gebouw waar we met een ploeg aan de slag moesten lag er in en lang wachten op een wegenwacht was geen optie 8)
Ja dat kost dan meer dan een ruitje.